neděle 1. dubna 2012


Vítězné logo ve veřejné soutěži splnilo podmínky zřizovatele:
Modrá barva vítěze  voleb se snoubí s barvami praporu města

Hlásí radio Rychnovan!
Neptejte se svého starosty,
zeptejte se své nové stanice

Od důvěrného zdroje blízkého radnici jsme počátkem března získali překvapivou informaci, že Město Rychnov nad Kněžnou přichází s novým ambiciózním projektem - provozovat prostřednictvím soukromé společnosti vysílání městského radia s názvem Rychnovan.

Zprvu jsme tomu nevěnovali žádnou pozornost. Mysleli jsme si, že se jedná spíš o nějaký fake, kanadský žertík či o jednu z divokých konspirančních teorií odpůrců radnice. Každý přece ví, jak radnice obrací v ruce každou korunu, než se rozhodne investovat peníze z městské kasy do soukromých rukou. Ale postupně jsme získali takové podrobnosti, obdrželi písemné i obrazové podklady a dokumenty, které nás nás přesvědčily o opaku. Ano, projekt má již zcela konkrétní podobu.

On-line rozhovory jsou historií,
starosty se na nic neptejte, pište radiu
(email: rychnovan@seznam.cz) 
Nové městské vysílání nahradí on-line rozhovory v Rychnovském deníku, kterých se starosta ujal v dobré víře naplnit slibovanou komunikaci radnice s občany. Jenže z komunikačního  kanálu se postupem času stala spíš stoka. Pohár starostovy trpělivosti  přetekl,  a proto bylo nutné zrušit nikým nemoderovanou diskusi, ve které se mohl kdokoliv ptát na cokoliv.  Přitom existují serióznější možnosti objektivně a nestranně informovat spolubčany například prostřednictvím Rychnovského zpravodaje, webových stránek města či nové TV Rychnov a jejich tzv. inteligentních bodů (iBodů), které dostatečně nahradily kabelové vysílání.

Transparetní tendr vyhrál nejlepší
Bezprostřední komunikaci s voliči a získání zpětné vazby s nimi nelze ale jen tak něčím nahradit. To si starosta starosta velmi dobře uvědomuje.  Proto po úspěchu veřejné soutěže na logo města přivítal návrh své radniční kolegyně realizovat jiný smělý projekt – zřídit městské rádio Rychnovan.

Podařilo se nám získat foto z výběrového
řízení na provozovatele radia. Po důkladném
zvažování byla vybrána firma 3P.
Slovo dalo slovo a od prvotního nápadu k jeho realizaci neuplynul ani měsíc, neboť nové vedení pracuje pohotově a bez zbytečných administrativních průtahů. Se zbytkem radních pak na základě transparentního výběrového řízení vybrali a udělili dotaci na provoz soukromé firmě 3P (perspektiva, prospěch, prosperita). Tato společnost s ručením omezeným (byla za tím účelem založena)  přesvědčila zejména svou hodnověrností, letitou praxí a výsledky z oboru.
Ještě zbývalo počkat na zápis firmy do obchodního rejstříku, aby firma získala právní subjektivitu a mohla být sepsána řádná smlouva a spustit vysílání, jehož nedílnou součástí se stane tzv. týdenní „odpovědna“ na předem položené dotazy posluchačů.

Veřejná anketa na logo, znělku i slogan
Radio Rychnovan má díky veřejné anketě již své logo, znělku i slogan. Radou města vytipovaný reprezentativní vzorek rychnovské populace mohl vybírat ze všech tří finálových návrhů. Deset respondentů se jednotně shodlo na logu, znělce a sloganu od jednoho autora, který je shodou okolností jednatelem firmy 3P, s.r.o.  


 Zatím máme k dispozici notový zápis
znělky radia Rychnovan. Příští várku
otázek a odpovědí snad už doprovodí
znělka s hlasem našeho starosty.
Z protokolu pořízeného po veřejné anketě:
1. Vítězné logo splnilo všechny požadavky vyhlašovatele:
modrou barvu vítězné strany komunálních voleb a zároveň barvy praporu města. Nechybí ani stylizace podhůří Orlických hor, kde se město nachází.
2. Ve vítězné znělce nechybí základní podmínky: zakomponování hlasu pana starosty do zvuku znělky, která vyznívá v požadovaném rychlém optimistickém duchu.
3. Vítězný slogan zaujal nenásilným zdůrazněním serióznosti a věrohodnosti  rádia  rýmovanou zkratkou: "Žádný bulvár, žádný klam, toť rádio Rychnovan."
Rádio Rychnovan zatím vysílá
podobně jako TV Rychnov na pěti
náhodných místech města pomocí tzv.
Intelligent Radio Points (I.R.P.)


Zkušební vysílání prostřednictvím I.R.P.
Prozatím rádio takříkajíc vysílá do zdi, neboť čeká na udělení licence a přidělení vlnové frekvence. Lze však očekávat vstřícnost  při vyřízení žádosti vzhledem k tomu, že radnice již navázala dobré kontakty s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) díky stížnosti na odvysílané reportáže TV Prima. Prozatím stanice bude zkušebně vysílat jednou týdně ve smyčce prostřednictvím několika tzv. Intelligent Radio Points (I.R.P.) na několika místech města (viz mapa). 

Zde je přepis audiozáznamu prvního zkušebního vysílání:
Odpovědna rádia Rychnovan,  dne 31. března 2012 odovědi na dotazy zaslané studiu na e-mail: rychnovan@seznam.cz 

DOTAZ:
Kdo přišel s nápadem založit rádio Rychnovan?
ODPOVĚĎ:
Energií nabití mladí kandidáti komunálních voleb, kteří sice ve volbách neuspěli, ale jsou    perspektivní, prospěšní a prosperitní. Zkrátka 3P.

DOTAZ:
Existuje nějaké hlubší poslání rádia?
ODPOVĚĎ:
V principu ano. Ještě více vylepšit obraz radnice zvýšenou komunikací s občany. Nebýt přitom hlásnou troubou, tedy nic zbytečného nevytrubovat. A hlavně - nechceme mlžit, ale objasňovat.

DOTAZ:
Kolik bude stát provoz studia dotovaného městem?
ODPOVĚĎ:
Přiměřeně. Údaje jsou uvedeny v řádné smlouvě mezi zřizovatelem a provozovatelem, která je k nahlédnutí na radnici. Jejím zveřejněním by došlo k porušení obchodního tajemství. Respektujme to.

Údajná trasa, po které se měli vydat
turisté cestovní agentury CorruptTour.
Zjistilo se, že došlo k podvrhu. Jedná se
o trasu místního Audisbusu.

DOTAZ:
Cestovní agentura CorruptTour prý plánuje tematický výlet i do našeho města, aby si turisté prohlédli předraženou veřejnou zakázku v Dlouhé Vsi. Co je na tom pravdy?
ODPOVĚĎ:
To je fáma. Pražská agentura nemá zapotřebí zajíždět k nám takovou dálku.

DOTAZ:
Předchozí vedení pořádalo jednou za čas tiskové konference. Bude se v nich pokračovat?
ODPOVĚĎ:
Od praktik z minulosti se chce nová radnice postupně zcela odstřihnout. Tisková konference k reportážím TV Prima byla výjimkou.

DOTAZ:
Zápisy z jednání rady a zastupitelstva města jsou stejné jako dříve. Změníte tuto praxi?
ODPOVĚĎ:
Nejsou stejné. Jejich obsah je pokaždé jiný. A co je třeba vyzdvihnout - je pokaždé něčím nový.

DOTAZ:
Budou zápisy časem podrobnější jako tomu je jinde?
ODPOVĚĎ:
Rychnovská radnice vždy respektuje platné zákony. Proto v zápisech nejsou údaje podléhající režimu zákona o ochraně osobních údajů.

DOTAZ:
Starosta je prý schopen přijmout vše kromě destruktivní kritiky? Je to pravda?
ODPOVĚĎ:
V zásadě ano. Přijímá vše.

DOTAZ:
Říká se, že nad starostou bdí anděl strážný, který má dokonce ženské jméno. Co je na tom pravdy?
ODPOVĚĎ:
Soukromým životem starosty se nezabýváme.

Placených parkovišť ve městěje jako
šafránu. To bude třeba v brzké
budoucnosti napravit.

DOTAZ:
Prý je parkování v Rychnově dražší a navíc přibudou ve městě nová placená parkoviště. Je to pravda?
ODPOVĚĎ:
Není. Za prvé nešlo o zdražení, ale o narovnání cen parkovného. Za druhé žádná nová parkoviště nepřibudou. Pouze placená.

DOTAZ:
V čem má město na úseku dopravní situce ještě rezervy?
ODPOVĚĎ:
V mnohém. Třeba v tom, že placených míst k parkování vozidel je stále méně než zaparkovaných vozidel. I v  tom musí dojít k narovnání.




Zněka radia ukončila odpovědnu radia Rychnovan s příslibem moderátora  pokračování za týden s novou várkou otázek a odpovědí. Do té doby vězte: "Žádný bulvár, žádný klam, toť rádio Rychnovan".



213 komentářů:

  1. Já vím, že to je asi fór o tom radiu, ale stejně mi to nedá napsat. Jsem jeden asi jeden z těch, kdo se starosty v Rychovském deníku myslím že slušně zeptal, kdy budou zveřejněny všechny veřejné zakázky na stránkách města. Docela drsně mě odpálkoval, že ho tím dotazem úkoluju a že musí makat za chybějícíého vedoucího správy nemovitostí. Ale to nebyla pravda! Protože do konce roku tam byl nějaký mladý inženýr za pana Tichého. Jak mám věřit starostovi, který i v tomto lže?
    K.N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ona to žadná velká sranda opravdu není: -)
      Pokud vím tak i některá okrajová parkoviště jsou už placená čekám, až budu platit za stání u paneláku.Pamatuju si,jak ti mladí "perspektivní" sepisovali petici proti ceně za parkování. Teď mlčí, mají asi svý brebendy jistý...

      Vymazat
    2. Pro K.N.
      Starosta přece nelže, ale má tolik starostí, že už zapomíná. Takže jaksi zapomněl i na to, že někdy v srpnu 2011 rada města po „odchodu“ vedoucího odboru správy nemovitostí Městského úřadu Rychnov nad Kněžnou Ing. Jaroslava Tichého souhlasila s nabídnutím volného místa panu Ing. Janu Šmerdovi (není vymyšlený, znám ho osobně).
      (trk)

      Vymazat
    3. Nechápu, co má s tím společného správa majetku. Snad ty podklady na webovky města zavěšuje webmaster…

      Vymazat
    4. Jj, to je pravda, jenže nejdřív musí mít ty podklady. Ale nemůže dostat jen tak od někohoho. Co kdyby se ten novej inženýr spletl a dal webmasterovi blbý materiály?
      Wiki

      Vymazat
    5. Nebo co kdyby mu dal materiály, ve kterých by se ukázalo, že i chytrý Honza není vždy chytrý a políbený? Že je někdy třeba jen políbený a to ne svojí manželkou...

      Vymazat
  2. Dotaz na Radio Jerevan: Co bylo dříve, vejce nebo slepice?
    Odpověď: Slepice na radnici

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč rádio Jerevan? Snad Rychnovan :)

      Vymazat
    2. Jedno je ale jisté - vajíčka podražily, slepice jdou na dračku a stavají se nedostatkovým zbožím. Tak si jich važme!
      Míra J.

      Vymazat
    3. V první řadě slepic.

      Vymazat
  3. Tak město nakonec za bazén kvůli údajným chybám v tendru bude vracet necelých sedm melounů. Starosta furt mlel dokola, že to bude možná přes 130 mil., nebo taky 40. Rok to přitom trvalo, než o tom rozhodla Regionální rada Severovýchod, která ten projekt bez mrknutí oka původně schválila a městu přiklepla dotaci přes 140 mil. Kč. Není to divný?
    Jarda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Účel byl postrašit občany, aby začali lynčovat bývalé vedení a zde mohli onanovat Skořepa Jugend a to se povedlo. Regionální rada se zachovala v rámci českého kocourkova normálně, nejdříve přiklepla dotaci a následně dala za to samé pokutu. Když to berete takto, tak to divné není. Skořepa ven!

      Vymazat
    2. Už vloni na jaře se vědělo, že to bude kolem 6 mil.Kč. Takže ten tyátr byl neskutečný a přiživoval se na něm hlavně starosta. Jeho hypotézám "co kdyby, kdyby" sedli na lep novináři a měli hlavně senzaci. Teď jsem jenom zvědavý, jestli budou tak důsledně psát o předraženém tendru v Dlouhé Vsi, kde z jedné zakázky se vylouply hned dvě -)

      Vymazat
    3. Nenechte se vysmát. MFDnes sice o tom psala někdy už někdy v létě 2011, ale pak se změnil šéf regionální přílohy a redaktor od té sklapl podpatky. Teď už jenom píše to, co mu řekne Skořepa:)))

      Vymazat
  4. Těch sedm milionů je takové malé spropitné za to, že EU prostřednictvím ROPu darovalo městu 130 milionů. Holt nic není zadarmo. Otázkou spíš je, jaké spropitné dostala stavební firma, na jejichž pozemních se bazén stavěl a jaké spropitné vedení minulé radnice za tak hezky schválené diskriminující podmínky. Pokud nedostali radní nic, pak je to na pováženou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komu pozemky patří? Já jsem myslela, že městu.
      Jarka

      Vymazat
    2. Sice spekulujete, ale zajímavě. Skoro tak zajímavě, jako když dám kamarádově firmě dělat vodovod do Dlouhé Vsi, i když ho nikdy předtím nedělal. Kamrád samozřejmě vyhraje - má nejnižší cenu, ta samozřejmě v průběhu zakázky vzroste... je na nás, občané, aby se tyto individua, vědomě rozkrádající městský/krajský/státní rozpočet, už nikdy na takto exponovaná místa nedostali. Pryč s Janoušky, Bémy, Skořepy a Mutshamy!

      Vymazat
    3. Furt se píše o diskriminaci. O jaké diskriminační podmínky vlastně šlo? Nikde to ani nebylo přesně formulováno. Novináři jednou napsali to a zase tamto, asi jen podle toho co jim starosta nebo tisková mluvčí z Regionální rady nakukali. Proto i vzduchem lítaly takové neuvěřitelné cifry jak se o tom zmiňuje pan Jarda. Zprávy to byly opravdu vyvážené, co je jen pravda. Ale tentokrát si na to starosta sotva bude stěžovat Radě pro rozhlasové a TV, co?!
      J.J.

      Vymazat
    4. Sice se raději bavím čtením diskuse než psaním, ale co je moc to je moc a taky se musím k něčemu vyjádřit. Nikdo nic Rychnovu zadarmo nedaroval, takovou pitomost může napsat jen ignorant, co ani neví, která bije. To ví každý soudný člověk asi kromě naplavenin. Ty peníze byly tvrdě vydupány a můžeme být jenom rádi, že se to povedlo městu ještě před krizí. Nyní bychom utřeli nos. A nejde jen zdaleka jen o bazén!

      Vymazat
    5. Já s tím souhlasím. Pamatuju si, jak starosta na prvním zastupitelstvu po svém zvolení děkoval Roklovi za jeho práci a vyjmenoval aspoň jen ty nejhlavnější akce a byl to slušný seznam. To si mohl ten farizej odpustit, když teď jen kydá špínu kde může. Dokonce mi známý říkal, jak u nich v klubu důchodců pomluvil co mohl. Ale jak se říká, kdo seje vítr sklízí bouři.
      K. P.

      Vymazat
  5. Aha, takže sedm mega v trapu a tady se z toho udělá zpropitné.
    Možná, že kdyby to bylo tvých 7 mega, z tvé kapsy (né z kapes polatínků), ale jen z té tvé jediné, asi bys názor změnil.
    Zajímavé, že se zde neřeší ti prevíti co za tento problém můžou, řeší se zde opět Skořepa, který když už za vratku nemůže, tak se do něj alespoň opřeme, protože tvrdil, že to bude 160, nebo 40 mil. Že je to ve finále 6%, to je fuk, může za to Skořepa! To opravdu je statečný přístup! Zloděje s lupem v kapse ovšem necháme bez povšimnutí utíkat.
    V Rychnově vše co bylo pro veřejnost realizováno, tak je doslova dojebáno. Za stejné peníze to mají v jiných městech na mnohem vyšší úrovni, ale na to se v RK nehledí.

    Papa konspirátoři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechme na policii, aby dopadla „zloděje s lupem v kapse“. V iDnes uvedli: „Kdo při zadání tendru chyboval, bude zjišťovat policie. Radní totiž podají trestní oznámení.“

      Já to vítám, protože se policie těžko vyhne i lumpárnám v tendrech současných prevítů. Ať platí, padni komu padni.

      Vymazat
    2. Anonymní (Apr 5, 2012 03:27 PM) uvedl:
      „V Rychnově vše co bylo pro veřejnost realizováno, tak je doslova dojebáno.“
      Souhlas! Příštím zastupitelům dá fušku uvést vše do normálu po tom současném marasmu. Kde ale sehnat slušné lidi, kteří nebudou pokračovat v čistkách a v rozdávání trafik?
      (trk)

      Vymazat
    3. (trk)
      Bazén, Zimní stadion, nevýhodné smlouvy s poskytovatelem parkovacích automatů, Aqua Servisem, Audisem ...
      Teď prosím Vy - vyjmenujte alespoň něco, co zásadně, finančně zasahuje město a je to prací nové radnice. Rád se nechám poučit!

      Vymazat
    4. Vše tady bylo už uvedeno, co smrdí v současnosti. Ten smrad Vám zjevně voní:))))

      Vymazat
    5. Když ten smrad nemůžete pojmenovat, tak mu nerozumíte nebo o něm ani nevíte! Z tohoto webu se tu objevila akorát starostová v nové funkci (bez negativního dopadu), zimní stadion (úspora, tedy pozitivní dopad), cyklostezka (bez negativního dopadu, podjatost neprokázána), kanalizace (finanční ztráta - kdo najde skutečnou chybu?), rychnovská tv (finanční úspora, bez negativního dopadu).

      Nějaká dlouhodobá smlouva, přesahující volební období? Nevím o žádné, ale třeba mne někdo přesvědčí o opaku.

      Roman

      Vymazat
    6. Kdo nechce vidět, nevidí... jalovost spoluobčanů občas nezná mezí.

      Vymazat
    7. Je dobře, že pane Roman tu připomněl aspoň některé z případů, že o nichž veřejnost ví:
      1. Starostová ve funkci ředitelky Sociálních služeb města (pochybení dozorčí rady - střet zájmů)
      2. Zimní stadion (rozhodnutí rady města v rozporu se zákonem, prokazatelné)
      3. Cyklostezka (tendr - střet zájmů - pochybení v průběhu tendru, prokazatelné.
      4. Kanalizace ( tendr - střet zájmů, předražená zakázka, prokazatelné),
      5. Rychnovská TV (tendr – diskriminace ve vyhlášení, průběh v rozporu se zákonem –pochybení u smlouvy, prokazatelné)

      Škoda jen, že pan Roman nechápe rozdíl ve významu slova prokazatelné (listinnými důkazy) a prokázané (soudem). Jinak mě pobavil používáním výrazů „bez negativního dopadu“ – vskutku originální způsob, jak omlouvat porušování či překračovaní zákonů ČR.
      (trk)

      Vymazat
    8. Vlastní gól, pane Romane, vlastní gól :)))

      J.S.

      Vymazat
  6. „Zloděje s lupem v kapse ovšem necháme bez povšimnutí utíkat...“
    Tak to vypadá, když zloděj volá, chyťte zloděje :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hodně dobré odpovědi! Tak třeba už vím, že se zdražování vlastně nazývá "narovnání cen" viz *** Za prvé nešlo o zdražení, ale o narovnání cen parkovného. Za druhé žádná nová parkoviště nepřibudou. Pouze placená. *** A nová parkoviště? Přibudou pouze ty placená... to jsem převelice rád... inu debilní město, debilní starosta - nynější i bývalej. Doufám, že brzo narovnaj zase nějaké ceny. Mrdat celej Rychnov, zlatý časy pominuly dávno.

    OdpovědětVymazat
  8. Koukám, že už i Rychnov má svůj "třídní" web, na kterej si můžou lidi chodit stěžovat, jak je to s tím světem špatný, jak jsou politici (zastupitelé) zkorumpovaní, jak dříve bylo líp, jak to dneska jde všechno do kytek a jak by s tím NĚKDO měl co nejdřív NĚCO udělat.

    Přitom je to tak jednoduchý: Když se mi nelíbí, jak to v RK vypadá, odstěhuju se jinam (ano, s tím je spojený to, že to pro mě znamená vynaložit nějakou práci... s čímž je u řady lidí ten hlavní problém).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Když se mi nelíbí, jak to v RK vypadá, odstěhuju se jinam (ano, s tím je spojený to, že to pro mě znamená vynaložit nějakou práci... s čímž je u řady lidí ten hlavní problém)" ... a to je právě ten stav, ve kterém nás všichni Bémové a Janouškové chtějí mít. Když se nám něco nelíbí, vypadněte a odstěhujte se třeba do Šluknovského výběžku. Jenom nechte u koryta ty nemotory a kamarády, co tam jsou teď. Btw nevšiml jsem si, že by zde někdo velebil minulé vedení, kritika směřuje k vedení současnému. Jeho příznivci používají před každou větou slova: ale za minulého vedení blablablabla... Problém je někde jinde.

      J.S.

      Vymazat
    2. Tak třeba hned nad mým komentářem je typická hláška "zlatý časy pominuly dávno".

      Pro "Bémy a Janoušky" není rozdíl v tom, jestli občan žije v RK nebo v Aši, na daních cáluje stejně.

      Co jsem tím chtěl říct je, že tyhle diskuze jsou všude stejný - lidi furt jen něco kritizujou, neustále něco požadujou (po státu, po politicích, po vedení města...), ale sami jsou schopný tak maximálně jednou za čtyři roky hodit lísteček se jménem do volební urny a pak ostřížím zrakem sledovat, jestli to za ně všechno někdo odpracuje...

      Prostě je potřeba starat se sám o sebe a o svůj život. A ne přijít v pět hodin odpoledne nasranej z práce, po osmi hodinách mlácení kladívkem do plechu, sednout k internetu a v diskuzích nadávat na "ty nahoře". S takovýmhle přístupem se nikomu nikdy líp žít nebude.

      Vymazat
    3. "Prostě je potřeba starat se sám o sebe a o svůj život." - souhlas, toto spousta lidí od revoluce ještě nepochopila. "A ne přijít v pět hodin odpoledne nasranej z práce, po osmi hodinách mlácení kladívkem do plechu, sednout k internetu a v diskuzích nadávat na "ty nahoře". S takovýmhle přístupem se nikomu nikdy líp žít nebude." - nesouhlas. To už je každého věc, jak naloží se svým volným časem. Dnes už totiž je možno říkat si a dělat, co kdo chce a když navíc jen bude připomínat politikovi předvolební sliby (komunikace, veřejné zakázky...) tak jenom dobře.

      J.S.

      Vymazat
    4. Ale jistě, že je to každého věc, co si dělá se svým volným časem. Jen se pak nemůže divit, že když svůj volný čas vyplýtvá melancholickým stýskáním po "zlatých časech" nebo nadáváním na politiky, tak že jeho život vypadá tak, jak vypadá.

      Lidi se furt chtějí mít líp, ale svůj "volný čas" využívají jen k tomu, aby křičeli, jak je všechno v háji a požadovali, ať to za ně laskavě Bůh zařídí, protože tohle a tohle je špatně.

      Takhle to ty lidi budou praktikovat šedesát let, pak odejdou do důchodu a zbytek života stráví tím, že si zase sednou k internetu a budou jen nadávat na život, na stát, na společnost, a na politiky. Je to naprostej nesmysl, ztráta času a především totální zbabělost a neschopnost přebrat odpovědnost za svůj vlastní život.

      Vymazat
    5. Ale vždyť tomu se zde nikdo nediví. Zde se lidi diví (a popravdě nadávají), že se do čela města dostal člověk, který lhal ve svých předvolebních slibech.

      J.S.

      Vymazat
    6. "Přitom je to tak jednoduchý: Když se mi nelíbí, jak to v RK vypadá, odstěhuju se jinam"...
      Čekal jsem, kdy naplaveniny budou vyhánět Rychnováky - a už je to tady -)

      Vymazat
  9. A díví se hlavně ti, kteří u voleb ani nebyli a nebo nedokázali přesvědčit dost jiných lidí, že stávající garnitura má smysl a že by ji měli podpořit. Našlo se dost těch, co změnu chtěli a "jen tím lístečkem za čtyři roky" to na čtyři roky změnili. Budou mít příště opět tu sílu? Nebo to otevře oči nevoličům - a určitě to otevření očí bude znamenat, že dříve tu byly zlaté časy? Nebo si spíš všimnou, že zlaté časy na dluh už nám nikdo zařizovat nebude, protože nakonec se to stejně ukáže jako nevýhodné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zopakuju to, co už jsem tu psal, jinými slovy: Lidé, kteří si myslí, že svůj život změní vhozením jakéhosi lístečku se jménem do papírové krabičky, jsou ztraceni, a zcela po právu jsou tam, kde jsou. Ve vlastním osobním pekle.

      Odpovědnost z vlastní život neznamená, že ho vložím do rukou jakéhosi idealizovaného správného nezkorumpovaného politika, který to se mnou myslí dobře a který mi tu zařídí ráj na zemi. Znamená to především to, že se vykašlu na celou tu "hru na volby". Celé to totiž stojí na naprosto mylném přesvědčení, že když tam lidé dosadí "hodného politika", všechno bude v pořádku. Nebude Pravá práce začíná ve chvíli, kdy se člověk vykašle na volby a začne sám na sobě makat!

      Lidé, co chodí k volbám si naprosto zaslouží politiky, které si zvolili. Vždyť je to pořád dokola. Zvolí se modří, ukáže se, že jsou to kurvy, v dalších volbách se zvolí oranžoví, opět se ukáže, jací jsou to šmejdi, tak se zvolí bledě modří, kteří se opět projeví jako nekomptenentní, tak se zvolí světle oranžoví, a tak pořád dokola. Zapoměňte na to, že se něco podstatného změní tím, že tam místo Pepy bude Franta nebo Miloš. Je to jedno. Platí to pro všechny úrovně státní správy, od vlády po zastupitele obcí.

      Hrát si na občana a baštit celou tu hru na demokratický systém a odpovědnost k němu znamená pouze to, nechat se tím systémem semlít a ovládnout. Především lidé, kteří jdou už podesáté k volbám a pak podesáté nadávají na to, že politik, kterého si zvolili, je zmetek, jsou ty pravé ovce!

      Politici samozřejmě chtějí, abyste chodili k volbám, protože jenom díky volbám získávají moc. A je úplně jedno, kterej slámovej panák sedí ve vládě. Odejde jeden, přijde druhý. A ovčané opět poslušně hodí lísteček do volební urny a očekávají, že tentokrát to bude někdo jiný a lepší, kdo to tu dá konečně všechno dopořádku.

      Ale nic takového se nikdy nestane. A dokud si to lidi neuvědomí a nevykašlou se na to, budou trpět a prožijou svůj život v permanentní naštvanosti na stát/politiku/radnici/zastupitele nebo třeba kapitalismus.

      Vymazat
    2. Chápu správně, že jako řešení současné (ne)demokracie navrhujete nechodit k volbám?

      Z vlastního osobního pekla

      J.S.

      Vymazat
    3. Pan Mordemy si spíš představuje vytvořit si vlastní svět, kde jsou zcela jiná měřítka a žít víc duchovně, než materialisticky a kapitalisticky? Smířit se s tím, jaká je společnost a makat na sobě? Sám před sebou si uhájit, že jsem ten správnej a neohlížet se jaká je společnost je kapku dost alibismus. Vzdát tu válku s blbostí, která sice asi bude věčná, je podle mě dost jednoduchý a sobecký - a to mám sobeckost rád, když je použita správně - tady to zavání flegmatismem a jako řešení je tu "duchovní svět a dlouhej kouř" ? Nekončí to lístkem v urně, ale bez něj to ani nezačne. Je to volba. To, že Mordemy má svou volbu neznamená, že si tím odbyl povinnost - volba nevolit je taky volba - o mnoho méně účinná, než ten naivní lístek za který se pak můžu čtyři roky vztekat.
      Petr

      Vymazat
    4. J.S., Petr: Je nesmysl snažit se cokoliv "řešit" (tím spíš snažit se řešit jakousi nedemokratickou situaci ve státě). Ta situace se vyřeší s vámi i bez vás, úplně stejným způsobem.

      Ale rozhodně se nic nezmění tím, že přijde nějaký osvícený politik, který všechno spraví.

      Nevolit je taky volba - přesně tak! Na volby nekašlu z flegmatismu, ale z přesvědčení. Mám prostě na práci důležitější věci. Pro mě je důležitější starat se o zcela konkrétní lidi kolem sebe, než o "blaho státu a společnosti". Plejtvat energií na jakousi "válku s blbostí" je marnost nad marnost.

      Buďto prostě přijmete realitu nebo se s ní budete snažit bojovat a prohrajete. Je to jako snažit se zastavit řeku. Společnost v celý Evropě se nějakým směrem pohybuje (v současnosti zřejmě k Velkému Průseru, tj. k válce, revoluci nebo něčemu podobnýmu) a tlachání v internetovejch diskuzích nebo organizování nějakejch petic za výměnu politiků je jako plivat do Kněžny. Představa, že jednotlivec ovlivňuje chod státu je naprosto naivní. Stát ovlivňuje jenom sám sebe. Systém funguje samovolně, stejně jako řeka. Představa, že molekula vody ovlivňuje směr toku řeky je prostě nesmysl (přestože paradoxně nic jiného, než molekuly řeku netvoří).

      Nic jinéh, než se smířit s tím, jaká je společnost a realita, nelze. Jakékoliv pokusy jedince měnit svět, lidi, společnost, lidskou povahu atd. končí vždy naprostým selháním, deziluzí a zatrpklostí.

      Navc nevidím jediný důvod, proč se snažit řešit nějakou situaci ve státe. Realita prostě je a buď se jí přizpůsobím nebo se přizpůsobit odmítnu a chcípnu hlady (a předtím budu vykřikovat, jaká je to nespravedlnost a jak je stát v háji...). Občanská odpovědnost za společnost je blábol. Je to iluze. Iluze, kterou mocenské struktury v demokratické společnosti používají, aby ospravedlnily, proč vládnou. Celé je to jeden velkej Matrix (a teď nemyslím ten v Třebešově), který lidé s radostí přijímají a hrajou jeho hru. Lidé, kteří si myslí, že zlepší svůj život tím, že se budou podílet na chodu společnosti skončí jako otroci společnosti. Vždycky to tak bylo a vždycky to tak bude.

      Vymazat
    5. Tak už víme, že máte na chod světa osobitý pohled, ale zase nemůžete nám druhým, řekněme politologicky (šacoval bych Vás na studenta druhého ročníku) nepolíbeným, že se pouštíme a do tohoto možná nesmyslného kolotoče pouštět budeme.

      Poslední odstavec svědčí o velké rezignovanosti. Můžete mne a ostatní nazývat blázny, ale smiřte se s tím, a historie to dokládá, že i jeden člověk historii (společnost, uspořádání) změnit může. Vy jste pouze rezignoval a nechcete v tomto stavu být sám, chápu Vás, ale nepřipojuji se.

      J.S.

      Vymazat
    6. J.S.: V pořádku, přeju hodně štěstí v boji za lepší svět. Já půjdu s dovolením bojovat za něco, co má skutečný smysl a není to jen honění se za iluzí.

      Good luck

      Vymazat
    7. Také hodně štěstí (o dovolení žádat nemusíte :), snad budete také šťastný. Z toho, co píšete, mi to tak nepřijde a co má nebo nemá smysl... však víte.

      J.S.

      Vymazat
    8. Musím se zastat Mordemyho. Chápu jeho názory. Jsou aspoň upřímnější a čestnější než bláboly rychnovských trafikanrů a opiček, kteří melou dokola to samé – dříve jsme šlapali jen v bahně, teď nás z toho vyvede vyvolený… A pak přijde nový vyvolený, přivede si nové opičky, rozdá trafiky, které sebere těm předchozím. A pokud bude mít pokřivený charakter jako má ten současný, bude to z louže pod okap. A tak je to pořád dokola. Protože v dnešní době jsou slušní vyštípáni a klíšťata se drží své kořisti. A jedno jestli nosí modrý nebo rudý trikot.
      K.N.

      Vymazat
    9. I já chápu jeho názory, zřejmě jsem i ve svých pokročilých letech stále dost naivní a věřím, že slušnost nakonec vyhraje a všichni ti Bémové, Janouškové, Skořepové a Mutshamové dostanou, co si zaslouží. Nechci jim to ulehčit tím, že rezignuji, to není dobré řešení.

      J.S.

      Vymazat
    10. Nejste naivní, jste slušný. A slušnost se dnes nenosí.
      (trk)

      Vymazat
  10. Dobrý den,

    v pondělí 16.4. je zasedání zastupitelstva. Kolik lidí tam dorazí a nahlas řekne svůj názor?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Názor řekl i koaliční zastupitel Jakoubek a jak dopadlo? Starosta ztratil pamět a Jakoubek skončil. Vystoupili tam kriticky i jiní - a jak to skončilo? Ani v zápisech o tom není zmíněno. Není divu, že tam lidé nechodí.

      Vymazat
  11. Při pomstivých choutkách našeho radničního guru?

    OdpovědětVymazat
  12. Hrdinové z internetu, studenti filosofie, politologičtí veteráni, zahledění trafikanti a breku plno... A z legračního článku je ještě směšnější diskuze - kruci, kde jsem sehnal ty minuty se tady zdržovat? Omlouvám se nejen svému svědomí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale stálo Vám to za to :))) jste směšný!

      J.S.

      Vymazat
    2. ...I Vy vtipálku! Ale že Vám dalo fušku napsat ty tři řádky.
      A propos - proč se omlouváte svému svědomí? Kde nic není, ani smrt nebere:)))

      Vymazat
    3. Jj, to je hustý. Zahleděnej trafikant píše o sobě. Exhbicionista před zrcadlem?
      Wiki

      Vymazat
  13. A další tři šoumeni, kteří ho v tom podpoří - a vlákno žije! Čtvrtý!

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem slyšela od pana Dr. Tydlitáta, že Šlitrovo jaro nebude letos po 19 letech pořádáno v kině. Přitom o víkendu, kdy je akce pořádána, prý někdo pronajal budovu kina za 100 korun na nějakou kulturní akci. Nevěřila jsem svým uším! Jestli je to pravda (nemám důvod panu doktorovi nevěřit), tak je ubohé, jak se město chová k letité tradici.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blicí smajlík. Skořepa ven! A hned!

      Vymazat
    2. Zase jedna paní povídala... vlastně dědek řekl a babka fámy šíří :)

      Vymazat
  15. O fámu se nejedná. V době konání 19. ročníku Šlitrova jara (13. - 15. dubna 2012) byl pronájem kina radou města schválen soukromé osobě:

    Ze zápisu z jednání rady města ze dne 26.3. 2012 (k bodu č.23):
    Žádost p. J.P., Rychnov n. Kn. o krátkodobý pronájem městského kina v Rychnově n. Kn. dne 14 .4. 2012 za účelem konání koncertu.
    Všichni radní obdrželi kopii žádosti p. P. Po diskusi se radní rozhodli schválit pronájem budovy kina dne 14. 4. 2012 p. P. za cenu 100,-- Kč + DPH v platné výši, + služby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny akce ale naši páni radní panu doktoru Tydlitátovi striktně zakázali! Nesmí tedy v rychnovském kině provozovat žádné akce, tzn. Šlitrovo jaro, R8, Filmový smích... I když radní před uzavřením kina slibovali, že tyto akce zůstanou v kině zachovány, zůstalo pouze a jen u slibů, jak jinak... Začátek roku 2012 byl tak pro pana doktora (díky rozhodnutí radních) opravdu velkým šokem. Ovšem zprovoznění náhradního prostoru pro projekci filmů v malém sále Pelclova divadla je zde prezentováno jako zachycení nových trendů, resp. digitalizace projekce nabízených filmů! Nevadí, že se ve skutečnosti jedná pouze o pouštění DVD nosičů na plátno a to jen 2-3x do měsíce. Aby byly zachovány akce, jejímž patronem je pan doktor Tydlitát, bylo naistalováno (a ne za malý peníz) další plátno ve velkém sále Pelclova divadla, aby tyto akce byly vůbec realizovatelné. Nechápu tedy, proč pan doktor Tydlitát nemůže být dál v kině, proč se investují rychnovské peníze do dalšího plátna, když je kino (i teď) schopné tuto akci více než důstojně zastoupit. Město však v tento termín zcela nepochopitelně budovu kina pronajalo soukromé osobě. Ještě pro zajímavost: naše město disponuje dalším, v pořadí již čtvrtým plátnem a to ve Společenském centru. I daleko větší města nám teď mohou jen závidět, že díky našim radním máme čtyři sály, ve kterých by mohli rychnovští diváci shlédnout své oblíbené filmy. Je ale velká škoda, že od loňského podzimu je našim dětem ve školkách a školách zapovězen zážitek z návštěvy filmového představení. Zřejmě jsou i ta čtyři plátna málo. Ewa

      Vymazat
    2. Tak se mi zdá, že to buzerování ze strany vaší proslavené radnice pokračuje! když to tady taku čtu, tak musím napsat svou zkušenost.
      Pravidelně se zúčastňuji filmových soutěží a i je mezi nimi Rychnovská osmička. Dost na tom, že ji letos po 53 letech (!!!) přesunuli z kina do divadla. Jenže ani ten pevný termín (první víkend v září) je letos jiný. Prý ho přesunuli z toho důvodu, že tam bude zahájeno taneční. To aby se jim filmaři nepletli pod nohy? Jenže mě dorazilo, že pak budou taneční kursy dále pokračovat ve Společenském centru. Proč tedy nejsou i tam zahájeny?!
      Přitom termíny tradičních filmových akcí je nutné dodržovat už kvůli dalším pořádaným filmovým přehlídkám, aby se neřekrývaly. Kdyby je přesunuli všude jako u nyní u vás, byl by v tom pěkný bordel. Zdá se, že to ale putna těm vašim střihačům. Jako filmař jsem se pobavil nad reportáží Primy ohledně toho pochybného pronájmu zimního stadionu, ale myslel jsem si, že to s tím stříháním byla hlavně vtipná nadsázka. Ale teď vidím, že to spíš smutná realita. Proboha co jste si tonavolili?
      M. S.
      Snad se kvůli tomu mému psaní nebudou mstít panu Tydlitátovi, to bych nerad. Ani bych se nedivil, kdyby ta vaše radnice měla ochotné donašeče. My filmaři máme také svého donašeče, ale to slovo je jen v názvu časopisu „Donašeč dobrých filmových zpráv“ (http://www.impulshk.cz/clanky-prvni-elektronicke-vydani-donasece.html)
      S práskáním to nemá nic společného.

      Vymazat
  16. Modrorudí konšelé pokračují nejen v buzerování svých poddaných, ale i v čistkách. Vyhazují lidi z práce před odchodem do důchodu, z webových stránek města taky odstranili bývalou RTV, která tam byla v archivu. To jim i ten archiv vadil?! Ještě by mohli začít pálit publikace, kde je zmínka o jejich předchůdcích. To už mi připadá jako odporná inkvizice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná o tom něco natočí nová TV Rychnov. Jistě nestranně a objektivně:)

      Vymazat
    2. Dnešní GTV? Ta má jiné starosti.
      (trk)

      Vymazat
    3. Společnost Kultura má nové webovky, tak toho asi využila a vymazala při tom archiv RTV. Tak mě přitom napadlo, mazat mohou, ale zcela nevygumují :)

      Vymazat
    4. Ale mohou. To byste se divil(a), co takové gumy na radnici dokážou. Což platí obecně.

      Vymazat
    5. Proč vymazali i ten odkaz na RTV? To je fakt zarážející. Občas jsem se na niu ráda podívala třeba s návštěvou. Teď jim budu říkat,že máme v Rychnově cenzuru.
      Katka

      Vymazat
  17. Tomu říkám Kocourkov. Kvůli "zrušení" kina a nemožnosti pořádat tam Šlitrovo jaro a další tradiční akce (vesele se ale pronajímá soukromníkům za symbolickou cenu), se pamětní deska Jiřímu Šlitrovi instalovaná před 3 roky v kině v tichosti přemístila do Pelclova divadla. Přitom kvůli jejímu slavnostnímu odhalení přijela do Rychnova i světoznámá pěvkyně Soňa Červená i Šlitrova dcera Dominika Křesťanová. Však se podívejte zde:
    http://www.orlicky.net/?id_zpravy=11619558921334612677
    -BK-

    OdpovědětVymazat
  18. Nevím, čemu se tu všichni diví, pan starosta není Rychnovák. Nemá k městu žádný vztah, radnice je pro něho jen přestupní stanice, teď už víme, že míří na kraj a to měl v plánu od počátku.To,že nechal zavřít kino je jen jeho samolibost. Dal nám najevo, co všechno může a jak občany ovládá. Zdůvodnil to obvyklou frází, že nejsou peníze na digitalizaci. Pak se chlubí, jak ušetřil! No co, budeme tedy sedět doma nebo jezdit do Dobrušky, kde je super kino i s divadlem a kavárnou. Ať zavře i zimní stadion a pěstuje tam žampiony, ty může p. starostová prodávat na trhu. Pak ať zhasne noční osvětlení, ať se můžou rodit budoucí starostové v hojném počtu. Divadlo bych zavřela také, musí se tam svítit a topit. Místostarostky můžou hrát maňáskové divadlo na náměstí zdarma. Maňásky mohou ušít ze starých hadříků, za pomoci p. starostové. Také mohou podávat čaj a levné sušenky. Zchudlá městská kasa se bude plnit. Vaše B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi smutno z toho, co čtu, ale musím Vám dát bohužel za pravdu. Když před rokem a půl bezcharakterní narcis za pomoci svých rudých bratrů nastupoval do funkce, již tehdy jsem svým známým říkal, že to nemůže dobře skončit a jak vidno je k tomu velmi dobře našlápnuto.

      Nemyslím, že se Honzík na kraj dostane, ale byl bych zvědavý, kdyby ano, jestli by zůstal i ve funkci starosty (jestli by jeho práce zůstala stejně "kvalitní" jako doposud).

      J.S.

      Vymazat
    2. Katastrofická B. se bezvadně předvedla.
      Ženská proboha proberte se, když chce někdo jet do kina, jede do HK. Jezdí tam většina, včetně veškeré mládeže. Malá městská kina odumírají již léta a stejným způsobem bude proces probíhat i nadále u toho mála co zůstalo a já nevidím důvod, proč by ne. Z mladých lidí tam v dnešní době nechodí nikdo. Do Dobrušky jezdíte možná vy. Ano, Dobruška ušetřila na solidní rekonstrukci kina, ale možná proto, že nemá zimní stadion, který jmenujete, nebo ve fotbale hraje druhou nejnižší soutěž. Možná je to taky tím, že její zastaralý bazén není zadlužen a zatížen vratkami dotací. Píšete tu katastrofické scénáře, ale dovolte mi zeptat se, čím příspíváte Rychnovu vy? Podnikáte? Dáváte snad někde sponzorské dary? Nebo jen další uplakanec za klávesnící, který pod rouškou anonymity brečí nad nesmyslem?

      Jeďte stávkovat s odborářema, protože Vám někdo šáhnul na to, co je zadarmo a protože jsme to měli desítky let, tak to musíme mít dál, on to někdo zaplatí.......ale kdo?! Peníze nerostou na stromech, tak si to uvědomte.

      Ve fungování města je jasný a zřetelný progres a jsem rád, že tu je vedení radnice, jaké tu je. Ostatně, můžete si to za 2 a půl roku změnit a pak zas žít na dluh (vlastně na splácení úroku dluhů, protože jistiny se v rk nějak neplatí), kterým bude moci vyčistěnou kasu někdo zatížit. Někdo takový, který tu 20 let byl.
      Buďte rádi, že chce Škoda auto rozšířit stavy na 8 tisíc zaměstnanců. Nebejt Škodovky, tak má RK 3 tisíce obyvatel a byty jsou levnější jak na Mostecku.

      Má úcta.

      Vymazat
    3. Ano, úcta - konečně jsme se k ní dostali. Podnikám, přispívám, dávám sponzorské dary a nejsem uplakanec za klávesnicí. Přesto jasný a zřetelný progres vidím pouze v neuctivém utloukání rychnovské kultury. Na jednu stranu se sice Rychnov dočká skateparku, který měla slíbený generace před námi, ale na druhou si do kina můžu zajet do HK. Proč?

      Vymazat
    4. K příspěvku „má úcta“:
      Typický příspěvek zakomplexovaného anonymního jedince se zjevnou vazbou na radnici. Taková malá rychnovská veverka. Stejně směšná a trapná. Zejména ta jeho pasáž o Škodovce je unikátní a jen potvrzuje, jak je vybaven argumentačně.
      (trk)

      Vymazat
    5. A co jste „má úcto“ kromě slovního blábolení a kibicování udělal pro Rychnov vy? Jestli nejste naplavenina, tak vás tipuju na potomka pana Načeradce:)
      Tom

      Vymazat
    6. „Ve fungování města je jasný a zřetelný progres…“
      Bez ironie - také bych tomu chtěl uvěřit. Pokud to není jen jedna z prázdných frází, uvítal bych konkrétní příklady. Dík.
      HD

      Vymazat
    7. Paní B, souhlas, je to výstižné. Jen bych k tomu dodal, že lhostejnost vůči našemu městu netýká jen starosty (prý je odněkud z Královéhradecka), řada jeho našeptávačů také nejsou odsud a v době proměn města se stejně jako Skořepa starali jen o svůj byznys. Teď se tváří, že jim jde o Rychnov n. Kn. To je jen farizejství, jde jim zase jen o to samé -)

      Vymazat
    8. No má úcta! Žoldák, co? Za mrzký peníz tady na objednávku vychvaluje ideové hodnoty našich pánů konšelů. Možná by mohl trollovat jinde.

      Vymazat
  19. Dobře se to kraluje ve farnosti, ve které je každá sebepatrnější těžkost aktivně zpracována ku "prospěchu věci". Kdykoliv dá někdo najevo přílišné kverulanství, nespokojenost nebo nedostatek financí, vpluje mezi lid progresivní, ale zainteresovaná osoba a urovnává spory, umlčuje stížnosti a hubováním nás dohání ke spokojenosti a blahobytu.

    OdpovědětVymazat
  20. Zdravím všechny. Také podnikám (jsem OSVČ už od roku 1990), takže od té doby nevím, co je to zaměstnavatelský plat (naopak sám platím) a tvrdě vydělávám sám na sebe a hlavně zodpovídám sám za sebe a nežiju z obecních peněz jako uvolnění představitelé města, které tady nějaký cápek neúnosně obhajuje. Šacuju ho na loajálního nebo trafikanta dotovaného obecními penězi. Tomu jistě nevadí, že v době deklamovaných úspor si město dovoluje přepych platit nově (předtím to nebylo, pokud vím) druhou místostarostku Zimovou, která kromě trapné ankety na logo a běžné agendy nepřišla s ničím novým. Dá se snadno spořítat, kolik to stálo obecní kasu do současnost i - cca 900 000 Kč za odměny (a to jsem odhadem ještě při zemi).

    Tak toto mi vadí daleko víc než stálé žvásty o zadlužení města. Každý trochu inteligentní člověk ví, že se dluhům nelze vyhnout, pokud chcete něco postavit, vybudovat, pořídit. Takže jste nucen si půjčit (pokud jste si před tím nenakradl) a zadlužit se po dobu splátek. Také jsem tím prošel a byl jsem jenom rád, že jsem ji mohl půjčku splácet v dlouhém časovém horizontu. Taky jsem žil na dluh. No a? To je trestné?

    Ale co o tom může vědět nějaký usmrkaný přivandrovalec (soudný Rychnovák by to nenapsal),který lidi kvůli napasání názoru posílá hned stávkovat s odborářema(ještě že je neposílá jinam) nebo je označuje za uplakance za klávesnicí. Každý má snad právo na názor, ať je takový či makový.

    Promiňte mi, že jsem tak rozepsal, ale musel jsem to napsat, protože podobné chytrolíny bytostně nesnáším. Vždycky přinášejí víc škody než užitku. Doufám, že nová garnitura (bez papalášů z minulosti) si už dá pozor na takovéto přicmrdálky a podržtažky. Zvolme si partajemi nezatížené lidi, kteří nebudou jako ti dnešní rádobypravicoví demokraté, kterým jde o voliče jen jednou za čtyři roky.
    Jan K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, pane Jane K. Škoda že volby jsou až za 2 roky. Snad ti neschopové na radnici nevyvedou nic, co by nešlo napravit. Do té doby budou dělat jedinou věc, kterou zvládají obstojně - budou ku posměchu obyvatel RK :)))

      J.S.

      Vymazat
    2. Bohužel, už vyvedli a některé záležisti bude nelehké napravovat. Připomínají vládu. Výstihl to jeden renomovaný ekonom, že mu to připadá, jakoby se nyní všichni předháněli v tom, jak se nesmazelně zapsat, co ještě "napravit", co honem předložit ke schválení, co finančně "upravit" a konsolidovat než skončí :)

      Vymazat
  21. Pro diskutéra "má úcta". Jste člověk s naprostou absencí humoru a nadhledu. Možná ani nevíte, co ta slova znamenají. Obhajujete neobhajitelné a řekla bych, že anonymní hrubost vás baví. Nemyslím, že je nutné se k vašemu zakomlexovanému příspěvku jakkoli dále vyjadřovat. Prosím o to i ostatní. Vaše B.
    .

    OdpovědětVymazat
  22. To nám to tady ale nějak utichlo :-) Zajímalo by mě, jakou osobní zkušenost máte se zaměstnaností v Rychnově? Dá se tady ještě vůbec nějaká práce někde najít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S prací je to na ...draka. Bez správných kontaktů a známých úplně. Typicky "česká" situace. Můžeš být "blb", ale když máš správné kontakty .... A některé pozice se (zejména na městském úřadě)ruší a chod věcí řídí nejlepší, nejchytřejší a nepostradatelný. Je holt na vše sám a nikdo to nechápe.

      Vymazat
    2. Já se ani nedivím, že to tady utichlo. Už nikoko nebaví to přihlouplé napadání několika arogantních jedinců, jak tady výstižně napsala paní B. Vím, že to je účel urážkami odradit slušné lidi tady něco napsat. To vždycky dělají nejen na tomto blogu. Ale ještě víc mi vadí, jak jsou radnici ukradené názory druhých, pokud jsou odlišné od té jejich pravdy. Ale ryba smrdí od hlavy. Tu netečenost a lhostejnost co předvádějí ti nahoře, se odráží i v našem městě.
      Jan K.

      Vymazat
    3. Nesmíme se nechat odradit! To právě chtějí, abychom zapomněli, jak na nás kašlali. Uvědomme si, že za 10 let nikdo už po jménech Skořepa, Zimová či Drejslová ani neštěkne. Mají ještě 2 roky a pak alou pryč na svá předchozí zaměstnání.

      J.S.

      Vymazat
    4. Máte pravdu, ale zdá se mně, že na to kašle i většina opozice. Nechci jim sahat do svědomí, ale tak bezzubé zastupitele nemají snad nikde. Nedokážou už ani prosadit, aby byl včas zveřejněn zápis ze zastupitelstva. Přitom šéfem kontrolního výboru je opoziční zastupitel Mgr. Jan Zemen, tak bych aspoň od něho čekal snahu na nás nekašlat. Ale asi jsem naivní, ani nevím, jak ten výbor funguje, jestli vůbec funguje.
      -BK-

      Vymazat
    5. Nezlobte se, ale to není naivita, ale… Zemen je pro starostu jen křovím ve výběrových komisích. Aby se mohl ohánět tím, že o tendrech nerozhoduje jenom on :)))

      Vymazat
  23. Bych se spíš zeptal co je pravdy na tom, že milenec místostarostky Drejslové Dušek neuspěl s nějakým odkupem pozemků vokolo svej firmy DAN. Skořepa se prej snažil ale tohle mu neprošlo ani u jeho patolízalů s koalice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... a to má být nějaký další Dušek? Já znám Honzu Duška, co dělá vysílání nové TV. Jestli se nepletu, tak přitom tendr vyhrála nějaká firma mimo obor. Šéfem je nějaký pan Josef Dušek. Strejda, táta, brácha, nebo jen náhoda? To asi sotva :)

      Vymazat
    2. Ing. Jiří Dušek. To víte. Kampaň ODS před volbami něco stála a pan podnikatel chce peníze nějakým způsobem zpět. I když se Skořepa snažil, teď to nevyšlo.

      Vymazat
    3. Když se někdo zmínil o nové TV Rychnov, proč město dosud nezveřejnilo na svém webu (www.rychnov-city.cz) průběh a výsledek výběrového řízení? Předešlo by se tak pochybnostem a spekulacím, že byla tato další veřejná zakázka zmanipulována.
      K.N.

      Vymazat
    4. Jste naivka? Tam je takových kiksů, že to ani nelze zveřejnit :)))

      Vymazat
  24. Co si myslíte o plánu vybudovat v RK nový skatepark?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O vybudování se hovoří už delší dobu. Pokud si dobře pamatuju, tak už předchozí vedení města (Roklovci)zvažovalo jeho zřízení v tomto volebním období v prostorách u bazénu. Bylo o tom i reportáž v RTV, ale archiv teď vymazali z webových stránek města, tak se ani člověk nemůže na ní podívat.
      (trk)

      Vymazat
    2. Já se bavím tím, že peníze na to dá firma GAPA, která vydělává na hazardu. Tím jak o tom mluví a píše, tak má vlastně neplacenou reklamu. A zatímco jinde se snaží hazard v jiných městech omezovat, náš pan starosta firmě za jejich úlitbu ještě veřejně poděkuje, jak to už učinil ve zprávě z unie:)))

      Vymazat
    3. Já osobně proti stateparku nic nemám, ale už v minulém roce na facebooku Rychnovské defenestrace se o tom diskutovalo a tam jsem si mohla přečíst, že v RK aspoň malý skatepark byl na Jamách a nikdo kromě Jirky Rejfíře se o něj nestaral. Prý si skejťáci V RK zvykli jen brát a nic pro to sami neudělat. Nedopadne to tak i nyní?
      Katka

      Vymazat
    4. Milá Katko, nemějte zbytečné starosti On se "někdo" najde, co se bude o skatepark starat za skromný peníz.

      Z článku Orlického deníku:
      "Místostarostka Jana Drejslová, která má tento projekt na starost, by byla ráda, kdyby se areál užíval třeba i pod jistým dozorem a organizovanou formou jakéhosi občanského sdružení."

      Vymazat
    5. Když čtu, že se ten skatepark má postavit za finanční prostředky společnost GAPA, pak klobouk dolů, pokud tato firma s hernami po celém kraji jen tak z lásky k našemu městu investuje dva milióny. Nebo za to bude něco chtít? Třeba na oplátku přibude další herna k těm dalším šesti, co už má po městě.
      K.P.

      Vymazat
    6. K.P.
      Evidentní nedostatek informovanosti, Vás nutí psát takové bláboly.
      Provozovatelé hazardu, musí ze zákona přispívat určitou částku obci, ve které své podníkání mají. Pokud by ste byl/a/ přítomen na posledním zastupitelstvu, tak tam bylo řečeno, že letos je to pro RK částka (tuším) 4M. Tyto peníze (opět ze zákona) musí jít do sportu, kde musí být profinancovány vybavením apod. (nelze použít na režie - např. nájem sportovního zařízení).
      Proto si prosím nejdřív zjistěte fakta, než budete blábolit.
      A pokud vím, tak za nové radnice min. jedna herna z města zmizela!

      Vymazat
    7. Nic nového pod sluncem, chytrolíne. I bez vás vím, že provozovatel výherních hracích přístrojů, kterému povolení k provozování vydal obecní úřad, odvede část výtěžku z provozu obci. Ale v příslušném zákoně je uvedeno, že na veřejně prospěšný účel. Tedy nejen na sport. Ale i na sociální, zdravotní, ekologický, kulturní nebo jinak veřejně prospěšný účel.

      A ještě něco - nejsem to já, kdo povinný odvod z hazardu nazývá „velkorysým darem“. Za tuto „velkorysost“ (nazývám to investicí z lásky ke městu) jmenovitě poděkoval Gapě sám starosta Skořepa ve své druhé zprávě z unie. V servilnosti pokračuje místostarostka Drejslová, která uvedené firmě dělá stejnou reklamu: „Město na něj (na skatepark) bude mít připravený rozpočet ve výši 2 mil. korun, které dodá firma Gapa.“

      Mně ale není lhostejné, že v době, kdy jiných ve městech a obcích se chtějí postupně omezovat hazard a jeho šiřitele, je nás naopak jeho provozovatel glorifikován. Vypovídá to leccos o současných podivných praktikách města.
      K.P.

      Vymazat
  25. Ve skutečnosti ho bývalé vedení města nemělo v plánu nikdy vybudovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neměli v plánu? To jako že se o tom jenom mluvilo a slibovalo, ale přitom se zuby nehty bránilo jeho realizaci? Podle mě je to pro město naprosto zbytečný výdaj; když filmoví nadšenci můžou (musí?) jezdit za pořádným filmovým zážitkem mimo RK, tak proč nemůžou "skejťáci" jezdit za svým zážitkem také někam jinam??

      Vymazat
    2. Jj, jsem zvědavej, pro koho to bude docela slušnej kšeftík. A kdo by v tomhle sportu neznal syna naší místostarostky Standu Drejsla a jeho angažmá ve firmě Skateparky Vamberk- Parkpilot? To asi bude další překvápko:)
      Wiki

      Vymazat
    3. Že by další klientelismus v Rychnově n. Kn.? To se přeci vyčítá Roklovcům...

      "Klientelismus lze chápat jako vztah, kde veřejné činitele a zájemce o státní zakázky spojuje společný osobní prospěch, takže se navzájem chrání, nebo z nabízené a přijímané ochrany mají (finanční) prospěch. Klientelismus je vlastně variantou korupce." (z wikipedie)

      Vymazat
    4. Pro mě bylo záhadou, proč se na výstavbě skateparku tolik angažuje Mgr. Drejslová (viz rozhovor v TV Rychnov). Teď už rozumím, proč se na to investují dva milióny korun v době, kdy starosta tvrdí, že městu nezbývají peníze třeba na chodníky (to říká s oblibou).

      Už jsem tady napsal, že jsem OSVČ a taky bych potřeboval nějakou podobnou injekci na podnikání. Jenže bohužel nemám příbuzné ani známé na správných místech.
      Jan K.

      Vymazat
    5. Já teda doufám, že na vybudování skateparku proběhne ve vašem městě řádné a průhledné výběrko. To si pohlídáme. Těch výrobců je víc, co by je zajímal tenhle kfeft za velmi slušnou cen :)

      Vymazat
    6. To víte, že výběrové řízení bude jako vždy vyhlášeno a jeho průběh bude jako vždy transparentní. A hlavně výsledek bude jako vždy stejný. Bude vybrán ten s nejnižší nabídkovou cenou. Troufám si tipnout, že to bude PARKPILOT z Vamberka.
      R.Š.

      Vymazat
  26. Odpovídáme (zatím stručně) na tento dotaz:
    „…co je pravdy na tom, že milenec místostarostky Drejslové Dušek neuspěl s nějakým odkupem pozemků vokolo svej firmy DAN. Skořepa se prej snažil ale tohle mu neprošlo ani u jeho patolízalů s koalice.“

    Zjistili jsme, že se jedná nejen o prodej obecních pozemků v hodnotě cca půl miliónu Kč, ale také poskytnutí finančního příspěvku ve výši přes 350 tisíc Kč. Uvedená částka měla putovat z městském kasy do společnosti INVEST RK s.r.o. „za zhodnocení pozemku komunikace v k.ú. Rychnov n. Kn.“ Není bez zajímavosti, že v uvedené společnosti jsou společníky ing. Jiří Dušek (ten je zároveň jednatelem firmy D.A.N.) a i místostarostka města Mgr. Jana Drejslová.

    Rada města neobvyklou „transakci“ (poskytnutí finanční částky je podmíněno prodejem pozemků) projednala dne 26.3. 2012 a doporučila zastupitelstvu města dne 6. 4. 2012 ke schválení. Radní se svým návrhem neuspěli u zastupitelů, kteří na základě protinávrhu opozice materiál odložili na příští jednání.

    K případu připravujeme podrobný materiál.V něm chceme nabídnout předkladateli protinávrhu (PaedDr. Richter) prostor k vyjádření.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakra, to smrdí na sto honů. Jsem zvědav, jak na to zareaguje opozice, kterou za bazén chce starosta spol. kriminalizovat za vratku za bazén: -)

      Vymazat
    2. Netýká se to náhodou toho nového domu ve Zborovské ulici, co stavěla firma D.A.N? Jestli jo, tak ten se myslím dostavěl už někdy v roce 2009. Proč má město až nyní za něco zaplatit, za nějaké "zhodnocení" pozemku? To se najednou peníze na to seženou? Spíš to vidím jako malou domů. Pak že to dělali jenom "Rojklovci".
      J.J.

      Vymazat
    3. Roklovci měli svého Ptáčka, Skořepovci mají modré ptáky:)))

      Vymazat
    4. Taky jsen na pana Ptáčka slyšel už v minulosti ještě za Rokla různé nelichotivé narážky ohledně machinací kolem pozemků a nedělám si o nich iluze. Ale jak se zdá, ta nová "podnikavá" parta soustředěná kolem radnice není o nic lepší. Ale možná To je to ten "jasný a zřetelný progres ve fungování města", jak tady někdo z fanklubu radnice napsal.
      Tom N.

      Vymazat
    5. Jedná se o pozemky ve Zbuzanech sousedící přímo s firmou DAN. Skořepa je chtěl Duškovi "prodat" za hubičku, za zlomek ceny, aby tak kompenzoval love, který Dušek vložil do odeesácké kampaně, aby nám takhle svoloč mohla sedět na radnici. Prostě zlodějina za bílýho dne, ještěže jim to neprošlo, možná se ty vlezdoprdelkové a blbečci v koalici probrali.

      Vymazat
    6. Ale ještě více se mně líbí koňská hlava, co je přidělaná mezi dvěma okny v prvním patře. Ona má porád otevřenou hubu a cení zuby. Ale my, hoši, co spolu nyní chodíme také spolu mluvíme, ale všem jsme to nepravili, aby to všichni nevěděli...

      Vymazat
    7. Výmluvný je, že i bojovníci za radniční práva raději mlčí. Fáma to není, spekulace to není, jedna paní povídala to není. Takže jak to označit? Co třeba, že je to destruktivní kritika! Tu náš pan starosta nemá rád :))))

      Vymazat
    8. Zajímalo by mě, jestli tenhle blog čtou také lidi, kterých se stávající situace a problémy v RK nejvíc týkají? Pokud ano, proč to ignorují? Já vím, že se nelze všem zavděčit, ale nelze kázat vodu a přitom pít víno.

      Vymazat
    9. Proč? Zde si dobře počtu o drbech, pomluvách atd. Věrohodné informace tu ale nenaleznu. A pokud bych se hodlal pustit do diskuze s místní komunitou, nedopadl bych dobře, protože jak již p. Werich řekl...Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky, vyjdete vždycky jako největší blbec pod sluncem. A blbců tu je opravdu hodně.

      Vymazat
    10. To že něco ignorujete, neznamená, že to je nevěrohodné :))) určitě to kolega diskutér myslel tak, že když už si přečtu, co se lidem nelíbí, tak proč s tím něco neudělám, když mohu a jsem za to městem placený, ne?

      Vymazat
    11. Přesně tak to bylo myšleno.

      Vymazat
    12. Nejhorší je, když se blbec ohání Werichem. Ten se musí z toho v hrobě opobracet. To je to samé, jako když zloděj křičí, chyťte zloděje.
      (trk)

      Vymazat
    13. Omlouvám se za překlep: mělo být napsáno "obracet".
      (trk)

      Vymazat
    14. Tak vida, členové fanklubu radnice nespí! Ale že jim to trvá, než někdo z nich něco vyplodí. Ale pak to stojí za to. Třeba úvahy o „blbství“ nemají chybu. V pěti řádcích použito čtyřikrát slovo „blbec“. To už vyžaduje velké nároky na myšlení. Gratuluji radnici. Lepší zastánce si nemohou přát:)))

      Vymazat
    15. Každý holt "vyhnije" podle pravidel svého pána, chce-li se udržet v přízni. Nedej bože, aby se pán rozzlobil!!

      Vymazat
    16. Už i Neruda říkal, že nikdo nemá nejmenší právo opovrhovat těmi, kteří se stali cyniky z rozumu.

      Vymazat
    17. Pan J.S. v několika vydáních, jednou anonymně jednou s podpisem, jednou popíchnu zde, jednou támhle, ať se vyšťourá co nejvíce drbů, pomluv a spekulací - ale tak od toho to tu je, takže super.. Hlavně nenápadně a přidat smajlík! Ale co je to tu za módu si brát do klávesnice pořekadla, citáty slavných a jiná moudra "od někoho"? To jako aby ta urážka byla omluvitelná, na úrovni nebo co jako? To mi přijde hezčí a méně alibistické to napsat přímo. Pokud si myslím, že tu někteří plkají, ať už anonymně nebo pod podpisem, rád jim svůj názor napíšu i bez velikánů historie.

      Pro mě za mě - ať si Standa postaví v RK skatepark. Dostal mamku kam potřeboval, donutil ji, byl to její nápad, dárek synovi? Udělala dost, obětovala své zaměstnání, ztratila soukromí, a možná se ohřeje jen čtyři roky, protože bude méně skejťáků a více lidí, kteří chtějí chodníky.. Něco po ní zbyde, ona si to prosadila, našla podporu.. To byla ta, jak tady postavila skatepark. Věřím, že najde více vděčnosti, než ta, která tam jen seděla, protože nové chodníky jsou přeci samozřejmost a ne to, že to někdo prosadí - prostě to nikdo nedocení. Chcete chodníky? Chcete cokoliv jiného? Kde je Váš názor? Jestli není osamocený, napište si petici a dejte si tu práci ho zviditelnit, když se chcete mít lépe! Napište si žádost o grant, oběhejte fondy, nadace a postavte třeba dětské hřiště... Nebo ne, jen tu seďte a pište - alespoň to vypadá, že se něco děje.

      Viva la Rychnov vzhůru nohama!
      Věčně kontroverzní Roman

      Vymazat
    18. Jak jsem napsal, tak se stalo. Stačí jediný příspěvek, abych byl největší blbec pod sluncem. Je opravdu naprosto zbytečné zde cokoliv psát, pokud nechci nadávat a pomlouvat.

      Vymazat
    19. Také jste rádi, že má občas pan Roman vycházku? Díky moderním metodám se mají pacienti psychiatrického oddělení opravdu dobře :))))

      Vymazat
    20. Nesouhlasím s tím, že je zbytečné zde cokoliv psát. Já třeba pochválím radního Tomáše Erbena za pořádání mezistátního volejbalového utkání Česká republika – Irán, které se koná v hale Romana Šebrleho 18. května. To je špica a od Erbena to považuji za smysluplný počin.
      Radek V.

      Vymazat
    21. Jj, docela by mě zajímalo, jestli někdo už spočítal, kolik je ve městě skejťáků? Já vím, těch nadšenců je stále víc, ale dva melouny na skatepark není tak málo. Navíc můžou dojíždět do Vamberka nebo do Kostelce. Já osobně bych ty prachy dal do jiných sportů, ale to bych asi neměl šanci, to by mě chyběla tlačenka.
      Wiki

      Vymazat
  27. Kontroverzní? Spíše hloupý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Názor opřený o čtyři slova - pro mě za mě - je pro kontroverzní debatu trochu málo.

      Vymazat
    2. Jj, Rychnov vzhůru nohama, blbci ke kormidlu. To fakt sedí.

      Vymazat
    3. Anonymní May 4, 2012 02:52 AM napsal:
      „Stačí jediný příspěvek, abych byl největší blbec pod sluncem.“
      To máte o sobě tak špatné mínění?
      (trk)

      Vymazat
  28. K příspěvku pana Romana:

    Jsem rád, že jsem si mohl z tábora příznivců současné radnice přečíst aspoň konkrétní příspěvek, byť notně kontroverzní (v tom dávám autorovi zapravdu). Oceňuji také to, že se konečně a zcela otevřeně přihlásil k praktikám současné radnice.

    V jednom jsem s pan Romanem zajedno - mně je také jedno, zda si Standa Drejsl (respektive zmíněná firma PARKPILOT Vamberk) postaví skatepark v našem městě. Naopak vítám každou podnikatelskou aktivitu, která přispěje k rozšíření dalších sportovních možností. Tak proč v tom bránit? Bylo hříchem nepodporovat investice, které jsou v obecním, tedy ve veřejném zájmu. A je jedno, jestli se jedná o vybudování chodníku či postavení sportovního areálu…

    Pokud však má být veřejně prospěšný projekt realizován z obecních peněz, pak je třeba respektovat Zákon obcích. Obec zkrátka není prostředkem k podnikání či ke získávání veřejných zakázek díky kontaktům na radnici. Minulým představitelům města se to vyčítalo, teď najednou máme před tím zavírat oči? Pokud by ovšem v zajištění zakázky měl prsty nejen veřejný činitel, ale dokonce i příbuzný, tak už je to flagrantní porušování trestního zákona. A ten se neptá, jestli to představitel města myslel pro dobro skejťáků, obce či kvůli tomu obětoval své zaměstnání či soukromí.
    R.Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zaujalo mě něco jiného. To, jak paní místostarostka Drejslová ještě před výběrovým řízením do novin i TV vykládá, kolik mají vyčleněno na skatepark Když jsem se v on-line rozhovorech starosty zeptal, kolik bude asi bude stát dokončení rekonstrukce vodovodu a kanalizace v Rovni, odpověděl mi, že to nechce sdělit. Prý by nerad ovlivnil jakýmkoliv způsobem nabídky a výběrové řízení. Tehdy jsem jeho odpověď respektoval, ale co si mám teď o tom myslet?
      K.N.

      Vymazat
    2. Že si z Vás pan starosta udělal dobrý den.

      Vymazat
    3. Přesně tak. Jednou se to hodí, jednou je. Ten soubor písní a tanců, který je na radnici - to se jen tak nevidí.

      Vymazat
    4. Dotaz pro K.N.
      Netušíte, kolik celá rekonstrukce v Dlouhé Vsi a Rovni bude stát? Říká se, že město zaplatí o 10 mil.Kč víc než byl původní předpoklad. Pan starosta se o tom nikde nezmiňuje, jen píše, že za bazén město zaplatí pokutu 7 miliónů Kč.
      Vlasta

      Vymazat
    5. Vždyť ten kašpar na prameni je už jen pro smích. To bylo keců a je to stejnej zloděj jak ty ve vládě, možná s tím rozdílem, že v Rychnově ho každej zná od polikliniky po jama a že za dva roky sbalí fidlátka a pude někam do prdele zachraňovat ňákou firmu před krachem. Už aby to bylo.

      Vymazat
  29. Už chápu, proč se starosta postupně zbavil šéfa finančního odboru, zlikvidoval odbor územního plánování, vedoucí odboru správy nemovitostí byl taky odejit. Díky tomu má nyní nejdůležitější resorty (finance a obecní majetek)pod palcem, protože sám nahrazuje šéfy.
    H.D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Typická kumulace moci. A když k tomu přičteme jeho šéfování a členství ve správních či dozorčích radách nejen ve firmách města, tak už jen hlupák může uvěřit tomu, co veřejně vykládá a píše - že mu jde o prospěch města. Takové propojení politiky a byznysu naše město ještě nezažilo.

      Vymazat
    2. Co se pořád divíte? Dalo se to předpokládat po tom, co se na kandidátce ODS náhle objevil ing. Jan Skořepa. Potřeboval se ale někde upíchnout, protože měsíc před komunálkami ukončil svou dvouletou „misi“ v ostravském Tchasu. V něm měl jako generální ředitel za úkol konsolidovat firmu a „přeměnit“ na nadnárodní společnost Eiffage Construction Česká republika. Také tehdy výrazně vyžadoval loajalitu podřízených.
      „Posílení loajality k firmě je jedním z cílů, které sledujeme. Pro všechny spolupracovníky by to měla být výzva, protože tu je díky Eiffage dlouhodobá perspektiva“. To řekl pro podnikový časopis.

      A jak to s to perspektivou firmy dnes vypadá? Nijak. Firma se i po transformaci (škrty, propouštění, likvidace apod) stajně začala topit v dluzích a letos na začátku roku oznamovali v médiích, například v iDnes: „Velký stavební krach: soud poslal do úpadku někdejší Tchas“. Není divu, dluhy firmy přesáhly 800 milionů korun, a tak nové vedení Eiffage na sebe navrhlo úpadek samo.
      Takže nepočítejte v tom vašem městečku se žádným ekonomickým zázrakem. Spíš doufejte, že zůstane jen u politické devastace, která ve vašem městě začala účelovým koaličním uskupením ODS, TOP 09, ČSSD, KSČM.
      (Návštěvník RK a blogu)

      Vymazat
    3. Bohužel máte pravdu. Paradoxně se najde člověk (max pár lidí), kteří z toho mají i radost, viz: "Ve fungování města je jasný a zřetelný progres a jsem rád, že tu je vedení radnice, jaké tu je."

      SKOŘEPA VEN!!!

      Vymazat
    4. Na tom zmíněném serveru iDnes jsou ale i další zajímavé informace. Třeba o tom, firma už v minulých letech měla potíže s dluhy a placením svých závazků. Dobrý fór, to samé vyčítá Skořepa svým předchůdcům. Asi s tím má vlastní zkušenosti...
      Ale ještě lepší je zmínka o tom, že Tchas byl proslulý velmi dobrými kontakty na radnicích a býval favoritem a většinou i vítězem nejdůležitějších veřejných zakázek. To mně zní obzvlášť povědomě:)

      Vymazat
    5. Jj, dobří rodáci se vracejí... škoda jen že jen v momentě, kdy dostali "ve světě" na prdel a s úmysly realizovat ty levoty, co se tam naučili, i "doma".

      Vymazat
    6. Správně by mělo znít dobří „holubi“ se vracejí. Ale v tomto případě by byl lepší vrabec v hrsti než holub na střeše :)))

      Vymazat
    7. Tak jak to tady čtu, nevím, nevím, jestli by nebylo lepší, kdyby nebyli páni konšelé tak moc "nepodplatitelní"; co kdyby jim někdo nabídl rozum?

      Vymazat
  30. Skatepark v Rychnově n. Kn. Fajn, že bude i ve vašem městě. Ale fakt si pohlídejte, aby to nebyl další bid rigging. Byl vůbec někde zveřejněn seznam oslovených firem pro zhotovení projektu? Místostarostka Drejslová mluví o konzultacích s partou kolem jejího syna. To má být ten vítěz?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrohloupá nebo jen hloupá? Každopádně milenka pana Duška z D.A.N.u není taková s.ině jako Skořepa.

      Vymazat
    2. Já bych taky do toho nepletl cizí, co si doma upečeme, to si taky sníme. Stačí, když bude aspoň vyhlášeno řádné výběrové řízení. Třeba pak bude mít nejnižší cenovou nabídku Parkpilot, proto zvítězí. Není složité to pochopit:)

      Vymazat
  31. Rychnovský deník napsal: „Skejťáci“ se dočkají rampy
    „Uvidíme, jak se do tohoto rozpočtu vejdeme. Pokud by vypadalo, že skate park bude dražší, tak bychom do něj v příštím roce ještě něco doplnili, ale to se ještě uvidí,“ uvedla místostarostka Jana Drejslová.

    …a já si myslel, že dva melouny bohatě stačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jak komu. Mně by to rozhodně stačilo :)))

      Vymazat
    2. Holt, co je doma, to s počítá! Aspoň do příštích voleb. Vivat Rychnov naruby!

      Vymazat
    3. Nebát se reakcí a rychle si nakrást. Zvolili nás, tak maj smůlu. Jim to tady rozkradem a za dva roky hurá pryč.

      Vymazat
    4. Já se musím paní Drejslové zastat. Jelikož kandidovala za ODS, nechce nic jiného než naplnit jeden z předvolebních programů strany - výstavbu sportovišť pro mladé (skatepark).
      Další důležitý stranický bod (spolupráce s místním podnikatelským prostředím) se také daří zdárně naplňovat a nebýt některých nechápajících zastupitelů, mohly by být i ty pozemky v kapse.A jistě dojde i na to zlepšení komunikace s občany. To ale není to hlavní. Všechno chce svůj čas.
      (KaT)
      Já se musím paní Drejslové zastat. Jelikož kandidovala za ODS, nechce nic jiného než naplnit jeden z předvolebních programů strany - výstavbu sportovišť pro mladé (skatepark).
      Další důležitý stranický bod (spolupráce s místním podnikatelským prostředím) se také daří zdárně naplňovat a nebýt některých nechápajících zastupitelů, mohly by být i ty pozemky v kapse.A jistě dojde i na to zlepšení komunikace s občany. To ale není to hlavní. Zkrátka všechno chce svůj čas.
      (KaT)

      Vymazat
    5. Sorry, nějak se mi to povedlo poslat dvakrát.
      (KaT)

      Vymazat
    6. Můžete sem dát odkaz na volební program místní rudé ODS z roku 2010? Rádi bychom se pobavili. Díky.

      Zlepšení komunikace - no comment, mrtvou krávu nepodojíte.

      Vymazat
  32. a já myslel, že ve městě už jeden skatepark byl - tenkrát taky nebyl zadarmo - neví někdo, kde je mu konec?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten už to má za sebou. Ten tehdy vybojoval Jirka Rejfíř s pomocí Mirka Richtra. Určitě na to měli grant, čili něco čeho ty neumětelové na radnici nejsou schopní dosáhnout.

      Vymazat
  33. Stranický bod, brrrr.
    Příliš to připomíná moje verbální prohozy se straníky, tehdy to komunikaci opravdu moc nepřipomínalo. Je tomu snad dneska jinak?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však dnešní rychnovská ods jsou jen převlečení komunisté. Skořepa a Drejslová největší. Blicí smajlík!

      Vymazat
    2. ODS bude mít v řadách kandidátů do krajských voleb možná víc bývalých rudochů než samotná KSČM. Takže je vlastně jedno, komu z těch dvou partají dá hlas. Vlastně to není jedno. Hlavně nevolit tuneláře, Skořepovce a podobné "pravicově rudé" exoty :)))

      Vymazat
    3. Ale koho proboha volit, když za socdemáky bude jistě kandidovat další rychnovský exot Ješina? Socdemácká stálice sedí na půl zadku v rychnovském zastupitelstvu(chrochtá si tam s ODS, komunisty a topáky) a druhou půlkou v krajském zastupitelstvu a dokonce je na krajské radnici. To si budou konkurovat se Skořepou? Cha chá, je zo jenom komedie pro voliče. Jen co se dostanou ke krajskému korytu, padnou si kolem ramen jako v RK.
      Jirka M.

      Vymazat
  34. By mne zajímalo, kolik toho má doma pod podlahou Skořepa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to spíš Rokl, za jeho vlády se tu postavil bazén za evropský peníze. By to chtělo, aby si ho policie proklepla a přitom vůbec celou minulou radu.

      Vymazat
    2. no nejlepší pokoukání by bylo pod podlahou Bartoše

      Vymazat
    3. Se současnou radou je třeba jednat v rukavičkách. Pozor - křehké skořápky. Hrozí mnoho pukavců!

      Vymazat
  35. Město má zaplatit 100 milionů penále za bazén, napsal to orlicky.net. Doufám že Skořepa má pod podlahou velký zásoby, město si bude muset někde půjčit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady už je zase někdo nějaký pátek mimo obraz, ale přesto bude přidávat stupidní rádoby aktuálně vtipné komentáře... Dokud se sám nepřičiním, aby tyhle hlupáky pochytali a budu jen doufat, že na ně někdo něco najde, u nich objeví atd., to raději budu držet zobák a ne tu plkat...

      Vymazat
    2. No tak ona je to poměrně čerstvá informace, avšak městu bude penále zřejmě odpuštěno. Nevím, co to má za význam pouštět tady mezi komentáře takové velikášstvé kecy, autor si zřejmě potřebuje trochu srovnat libido. Není divu, pokud celý den uctivě mačká čepici i před pošťákem, potom se musí na klávesnici doslova klepat vzrušením...

      Vymazat
    3. Penále ve výši 100,6 mil. Kč městu stanovil Úřad regionu soudržnosti Severovýchod. Jedná se částku vyčíslenou z 6,8 milionu Kč, což je pětiprocentní odvod z dotace 136 milionů na výstavbu bazénu z prostředků EÚ. Vyměřená výše penále se odvíjí od doby porušení tzv.„rozpočtové kázně“ do doby zaplacení odvodu.

      Jedná se tedy o víceméně administrativní záležitost, kdy město žádá o prominutí tohoto penále a o odpuštění platby v plné výši. Výbor regionální rady by o tom mělo rozhodovat letos na konci června a město se svým požadavkem zřejmě uspěje, což předpokládá mluvčí úřadu regionální rady Eva Jouklová. Soudí tak na základě zkušeností z dřívějších podobných případů.

      Není od věci ještě poznamenat, jak došlo ke zmíněnmu porušení "rozpočtové kázeně". Úřad regionu soudržnosti Severovýchod v roce 2008 sice vyhodnotil projekt bazénu jako nejlepší z více než stovky předložených projektů v uvedeném roce, a proto také schválil dotaci z prostředků EÚ bez jediné připomínky. K obratu došlo v roce 2011, kdy v únoru tentýž úřad „nečekaně“ rozhodl namátkově provést audit a po roce rozhodl o tom, že tendr obsahoval diskriminační podmínky. Město v podmínkách veřejné soutěže totiž vyžadovalo předložit stavby úspěšně realizované v minulosti a financované z veřejných prostředků a na území České republiky. Regionální rada v tom spatřuje omezení konkurence (ze zahraničí) - zvláště pak, když finanční prostředky byly poskytnuty z fondů Evropské unie.

      Vymazat
    4. To je fakt hustý, jsem netušil, co je možný označit za diskriminaci. Pořadadek reference z minula? Požadavek na českou firmu? To mohli ti úředníci označit rovnou za rasismus :)))

      Vymazat
    5. Prý to šetří i policie na podnět současných radních. Tak snad si posvítí i na současné čachry. Otázkou je, kdo dá podnět na ně. Současná radnice sebe sotva napráská. Opozice? Ta to již slibovala v repotáži TV Prima kbůli čachrům se zimním stadionem. Tak uvidíme.
      (trk)

      Vymazat
    6. Uvidíme, řekl slepý. Uslyšíme, řekl hluchý. A co němý? Ten mlčel jako hrob:)

      Vymazat
  36. Další nové VŘ na pozici vedoucího odboru správy majetku města. Jeden už tam byl, ale asi nevyhovoval mentalitě nejvyššího. No když vyprávějí ti co ho zažili zde v RK u silnic, tak se není čemu divit. V 89 zakazoval zvonit klíčema, pod pohrůžkou vyhození z práce. Loni první podepsal kondolenci za Havla. Možná po dvou neúspěšných VŘ začátkem roku vybere toho či tu IN. Šušká se, že je v oblibě městem placený "pozorovatel sportovišť" pan Vymetal. Oficielně nikde nefiguruje, ale i tak se dá "šetřit" - když není vidět ... Mimochodem z minulého zaměstnání byl odejdut pro donášení - hádejte komu. Řiťolezci jsou teď v kurzu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se už nedivím, proč má po ruce radního Milana Nováka! Osobně proti komunistům nic nemám a navíc nesnáším paušalizování. Ale dost dobře znám tohoto vejlupka, který ještě na podzim 1989 nechal estébáky natáčet a fotit demonstranty z budovy spořitelny, kde byl tehdy ředitelem. Vím, o čem píšu, zažil jsem ho na "vlastní" kůži. Však mu rychnovské OF vyjádřilo nedůvěru. No a teď ji má zase zpátky - díky ODS a TOP09. To jsou ale paradoxy, pane Vaněk.
      J.M.

      Vymazat
    2. Ruka ruku, Novák Skořepu, myje.

      Vymazat
  37. Město docela v tichosti vyhlásilo veřejnou zakázku názvem: Skatepark Rychnov nad Kněžnou
    Datum zveřejnění: 22. 5. 2012. Uzávěrka: 6. 6. 2012
    Druh zákazky: Veřejná zakázka malého rozsahu
    Předmětem zakázky je zpracování nabídky na kompletní provedení stavebních prací a dodávku vč. montáže překážek podle podkladů pro podání nabídky, upřesněných v přílohách této výzvy.

    Z podkladů se dá snadno vyčíst, že projekt byl vypracován odborníky a je zjevně ušitý na míru. Nikde ale není uvedeno, kdo specifické podklady (např. specifikace překážek) v zadávací dokumentaci pro město zpracoval. Utajeno také zůstalo, kdo všechno byl vyzván k předložení nabídky. Tato povinnost je mj. stanovena zásadách zadávání schválených městem. Proč město tyto dva údaje neuvádí? Bylo by to v zájmu transparentnosti, jinak se radnice opět vystavuje oprávněným pochybnostem z možné manipulace s veřejnou zakázkou.
    R.Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem se podíval na webovky Rychnova n. Kn., kde jsou zveřejněné údaje k tendru a hned mi bylo jasné, že ty podklady nedali do kupy úředníci z odboru správy nemovitostí:)))

      Vymazat
    2. V Orlickém.netu napsali:
      „V pátek 25. května byl slavnostně otevřen nový skatepark v Ústí nad Orlicí… Společnosti D.A.N. a ParkPilot již ukončily stavební práce a montáž překážek a tak nic nebrání tomu, aby byl skatepark předán do zkušebního provozu.“

      Jsem zvědavý, jestli v RK s nejnižší nabídkovou cenou přijde firma D.A.N (stavební práce)s tím, že dodávku překážek vč. montáže obstará Parkpilot jako subdodavatel. Nebo to bude obráceně?
      (trk)

      Vymazat
    3. D.A.N., Parkpilot... Skořepo, Drejslová, nezapomeňme na Zimovou. Běžte už všichni někam!!! By člověk z toho blil.

      Vymazat
    4. A taky nezapomeňte, že tu už jeden skatepark byl a část překážek někam zmizelo, část jich používal mladej Drejsl.

      Vymazat
    5. Byl, ale ten nestál 2 mega a nikdo se na něm neobohatil.

      Vymazat
    6. Pochybuju, že by se fy D.A.N. z Rychnova n. Kn. a PARKPILOT z Vamberka do tendru přihlásily už kvůli osobním a příbuzenským vazbám na místostarostku Drejslovou. Ta přece přiznala v tisku i v TV, že tendr dávala do kupy s bikery z týmu Parkpilotu.
      Honza

      Vymazat
    7. Pochybovat můžete, ale realita bude jiná.

      Vymazat
    8. Netuším, jakou realitu máte na mysli, ale také si nemyslím, že by se zmíněné firmy dopustily takové naivity, aby se o veřejnou zakázku ucházely, byť jakkoli je lukrativní a tudíž lákavá. Stejně podle Zákona o veřejných zakázkách a v souladu s právními předpisy by měly být členy hodnotící komise vyřazeny. Ale pokud by se tak nestalo, pak rád podám podnět k šetření a jsem si jist, že bych nepochybil.

      Ale doufám, že kvůli slibované transparentnosti město ještě před otevíráním obálek zveřejní seznam oslovených firem, autory zadávací dokumentace samozřejmě členy hodnotící komise.
      R.Š.

      Vymazat
    9. Nikdo netvrdí, že na tom starým skateparku se někdo obohatil. Ví někdo, kde ty překážky skončily? Tenkrát v roce 97/98 to stálo čtvrt milionu a pak opravy dalších čtvrt milionu, mezitím byla inflace a narostly ceny, takže finální cena by teď byla určitě mnohem vyšší.
      Je to spíš o tom, že skatepark už byl a není, jeho uživatelé ho pěkně zdevastovali a musel se opravit.

      Vymazat
    10. Máte pravdu, skatepark tady byl, ale nechal se zchátrat a nakonec se překážky někam vypařily. Debata se o tom vedla i na facebooku Rychnovské defenestrace někdy v létě 2011. Taky tenkrát diskutéři psali, že se „skejtáci“ pořádně o překážky na Jamách nestarali a shodli se na tom, že to byla vyhozená statisícová investice.
      Ale jak si vzpomínám, už tenkrát se jako jediný vehementně zastával postavení nového skateparku Jarda Pokštefl, který ve volbách kandidoval za ODS (totálně ale propadl).
      Teď protlačuje výstavbu nového skateparku místostarostka Drejslová, která také kandidovala za ODS. Jsem proto zvědavý, kdo ten nový kšeft za 2 melouny získá. A kdo tam pak bude dělat správce. Pokštefl už jednu trafiku má – je správcem na zimním stadionu.
      T.V.

      Vymazat
  38. Tak se ve sněmovně bude "rathovat" veřejně! Jenom jsem zvědav, kdy se v rychnovském parlamentu začne s "odskořápkováním" všech pukavců. A že je jich za rok a půl vládnutí rudomodré koalice požehnaně.
    K.N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpověď zní: nikdy. Horší je, že se na ty ksindly budeme ještě 2 roky muset dívat.

      Vymazat
    2. Nikdy neříkej nikdy. Ale je fakt, že v tom našem Kocourkově pravice a levice si jde na ruku, ne po krku jak tam nahoře. A práskat na sebe nebudou, protože jsou v tom namočeni společně. Chytře to vymyslela ODS, když levici uvrtala do koalice za fleky na radnici.
      KaT

      Vymazat
    3. Nebylo co vymýšlet, stačilo oslovit staré kádry a společenstvo starých soudruhů a soudruhů, kteří změnili barvu dresu bylo na světě. HNUS!!!

      Vymazat
  39. Taky ste si všimli, jak Honza za ty dva roky u kormidla sešel? Tváře propadlý, pleš dvojnásobná a celkově už to není takovej štramák jak si furt myslí. Asi mu to tam moc nesvědčí :)

    OdpovědětVymazat
  40. Radní mají na svém triku další nečitelné rozhodnutí vyvolávající oprávněné podezření z nekalého jednání při správě obecního majetku. Nedávno nejenže pronajali za symbolických 100 Kč rychnovské kino podnikateli Jiřímu Procházkovi (vedla se o tom diskuse i na tomto blogu), ale později mu odpustili polovinu peněz za vyúčtované služby. Zjistili jsme, že údajně jednalo o „odpustku“ ve výši 4.000 Kč. Pro některé je to zřejmě pakatel, ale pro běžného spoluobčana částka, na kterou musí vydělávat někdy více než dva měsíce.

    Finační spolúčast by se dala akceptovat,kdyby akce byla např. zaštítěna městem. Jenže koncert pořádaný v kině (v době konání Šlitrova jara!) byl ryze soukromým podnikem pana Procházky. Navíc jsme zjistili, že byl sponzorován jiným podnikatelským subjektem, a to Muthsamovou firmou Mados. Jak je možné, že radní kryjí z obecní kasy soukromé podnikaní? Kdo jim k tomu dal mandát?

    Není pochyb, že se radní svým pochybným rozhodnutím postarali o pořádný precedens. S výjimkou starosty, který se v tomto případě zdržel hlasování, vyslali totiž vzkaz jiným soukromníkům: Kino si nyní můžete pronajmout za hubičku a navíc vám bude prominuta polovina částky účtovaná za poskytnutí služeb. Stačí si podat na radnici „o přehodnocení vyúčtování nákladů“, jak to pan Procházka učinil.

    P.S.
    Zarážející také je, že v zápise z jednání rady města nebyla zmíněna výše odpuštěné částky a ani nijak vysvětlen důvod prominutí platby.
    Proč?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to teď s financováním kultury v Rychnově vůbec poněkud zvláštní. Romské sdružení Kali ruža (folklórní soubor) už dostalo od obce 70 000,- (prý úhrada za vyčištění náhonu, což bylo zřejmě nejdražší čištění v dějinách města), 10 000,- příspěvek na cestu na festival. A ještě jim prý radnice postavila novou zkušebnu. Otázka zní: viděl a slyšel někdo z vás jakoukoli jejich produkci na veřejnosti?
      K čemu podloužily vynaložené prostředky?
      DK

      Vymazat
    2. S tím sponzorováním soukromých osob to už radnice přehání. Kdo je vlastně ten Procházka, když mu tak jdou radní na ruku?! To je fakt divný.
      Standa

      Vymazat