neděle 29. ledna 2012


Pozitivně naladěné zprávy ze života
Rychnovského Unijního Státu     (2)
(dnes věnováno duelu Skořepa vs. Jakoubek)

V druhé části jedenáctidílného seriálu ze života RUS  (Rychnovského Unijního státu) pokračujeme v duchu novoročního přání muže na radnici: přinášet pozitivně naladěné zprávy z jeho unie. Tentokrát jsme pátrali po tom, co vedlo člena vládnoucí koalice MUDr. Karla Jakoubka k odstoupení z funkce zastupitele města.

Starosta ve svém One Man Show v Rychnovském deníku k tomu mimo jiné napsal:
 „Nechci komentovat, proč se pan doktor Jakoubek rozhodl rezignovat na mandát zastupitele města Rychnov nad Kněžnou. To přísluší jenom a jenom jemu.“

Široké veřejnosti nicméně nezůstala utajena výměna názorů mezi starostou a doktorem Jakoubkem na prosincovém zasedání zastupitelstva. Prsty v tom má Orlický.net, který záznam zveřejnil ve svých videozprávách. Tím se celá záležitost nechtěně stala věcí veřejnou.

V úvodním headlinu se nedá přeslechnout poznámka o tom, že starosta přišel o podporu stranického kolegy. Už je to ale jinak. Starosta ing. Jan Skořepa o nic nepřišel. S postem zastupitele se naopak rozloučil MUDr. Karel Jakoubek, který na celou kauzu upozornil. Pak překvapivě mandát složil.
Jakoubkovo vystoupení na zastupitelstvu je někým považováno za slušné a férové jednání, jinými za politickou nerozvážnost. Prý do causy s údajným střetem zájmů Skořepa vs. Skořepová šlápl jako slon do porcelánu a střepiny z toho vzniklé neslepil ani otevřeným rezignačním dopisem zveřejněným rovněž na Orlickém.netu: 


Ztráta paměti? Jsme také jen lidi
Pokusíme se tyto střepiny poskládat dohromady. K tomu je třeba připomenut starostovo zásadní tvrzení na loňském prosincovém zastupitelstvu města, kterým reagoval na Jakoubkovu výtku, že údajně nedodržel předvolební podmínku danou spolustraníkům a dopustil zvolení své manželky do vedení městské organizace.
„Já teda musím říct, že si na tu dohodu až zas tak nevzpomínám a znovu říkám, že jsem volbu mé manželky neovlivňoval. A říkám to s plným vědomím. Mám čisté svědomí."

Pravda,  jsme jen lidi a s věkem se pamět zhoršuje. Navíc již léta funguje nepsané pravidlo něco před volbami slibovat a pak na to zapomenout ve spoustě každodenních pracovních i rodinných starostí. Dělo se tak v minulosti, tak proč by současní radní měli být výjimkou?

Ke starostvou čistému svědomí: Tím se nemusel obhajovat, neboť jmenování manželky do funkce ředitelky Sociálních služeb ani ovlivňovat nemusel. Jistotu ve správné rozhodování správní rady mu dávalo její složení. A je jen liché mínění, že je sestavena pouze z radních koaličníků. To přece vůbec nic neznamená. Neboť není důležité, čím kdo je, ale jaký je a co dělá pro druhé.

Konstatujme, že ing. Jan Skořepa se stal v lednu loňského roku šéfem dozorčí rady Sociálních služeb města. Asi nebyla jiná možnost. Jak už se také provalilo,  pracuje tu Bc. Hana Skořepová, tč. manželka starosty. Tehdy zastávala funkci zástupkyně ředitele, dnes povýšila.  Někomu to vadí, příznivci radnice to velkoryse přehlížejí.

Co říci k faktu, že starosta sedí v dozorčí radě spolu s dalšími dvěma radními? Bylo to nezbytné. A k mání byli v tu chvíli asi jen členové rady města. A totéž platí pro správní radu. I pro ni bylo třeba najít nové tváře se zkušenostmi v oboru. Proto se jimi stali další tři radní.

Zlí jazykové nyní tvrdí, že do obou orgánů Sociálních služeb města účelově navolila rada jen sama sebe. Ale to není pravda. Jeden ze sedmičlenné rady se tam nevešel.

Když se kácí les, létají třísky
Opozice obviňuje radnici, že kroky prováděla účelově tak, aby mohl být odvolán ředitel Sociálních služeb a mohlo tak být vyhlášeno nové výberové řízení. Příznivci současné radnice zase oponují, že když se kácí les, létají třísky. A co čert nechtěl, jedna z nich se náhodně zadřela i do tehdejšího ředitele, který ve funkci získané na základě výběrového řízení pobyl jen tři měsíce. Měl zkrátka smůlu. Ale to už nebyla starost starosty ani radních. Ti museli aktuálně řešit, co s uvolněným flekem.

Situaci rada města vyřešila přímo šalamounsky. Do sociálních služeb se vrátila dlouholetá ředitelka, která z postu odešla do starobního důchodu. Jak se sluší a patří, s poděkováním a patřičnou finanční a věcnou odměnou. Nicméně právě její pomoc byla potřebná. Proto ve funkci obětavě setrvala i přes nárok na zasloužený odpočinek až do konce minulého roku.  Tedy do doby, než ji mohla vystřídat nová ředitelka vybraná na základě nového výběrového řízení fakticky vyhlášeného po roce.

Opozici nepomohlo ani Jakoubkovo zaváhání 
Opozice loni na únorovém zasedání zastupitelstva tvrdila, že nová radnice nadvládu v Sociálních službách města převzala na základě překročení svých pravomocí a v rozporu s tehdy platnou zakládací listinou této společnosti. A to prý rada chtěla zakrýt zcela novou zakládací listinou narychlo předloženou  ke schválení.
MUDr. Jakoubek sedí uprostřed.
                                    foto: zdroj Orlický.net
Proto také opoziční zastupitelé navrhli neschválit tuto zakládací listinu a revokovat usnesení rady města. Ale nic jim to nebylo platné, tehdejší jednota koalice se předvedla v plné parádě. A jasně tak opozici ukázala, že si rozhodně nenechá strkat opoziční nosy do svých záležitostí. 
Jednotu koalice málem rozbil návrh dnes již bývalého koaličního zastupitele MUDr. Karla Jakoubka odložit projednání materiálu na další zasedání. Proto, aby byl čas na jeho řádné prostudování. Pohříchu a k nelibosti zbytku koalice nechybělo mnoho, aby byl jeho návrh přijat.

Je střet zájmů reálný?
Kritici radnice nyní dávají zapravdu MUDr. Jakoubkovi, že střet zájmů (Skořepová vs. Skořepa) je zcela zřejmý. Prý tomu nahrává jednak starostovo šéfování  dozorčí rady, která má povinnost sledovat a hodnotit práci ředitelky. Rovněž tak i členství v radě města, která nyní po účelových změnách v nové zakládací listině Sociálních služeb zastává funkci valné hromady společnosti. Navrch ještě dodávají, že veřejný funkcionář je vždy povinen počínat si tak, aby svým počínáním předešel těmto situacím.

Příznivci radnice nad tím mávají rukou. A ironicky dodávají: To se má kvůli tomu rozvést? Či se vzdát funkcí? Nebo předložit zastupitelstvu města novou zakládací listinu společnosti?  

Revoluční doba si žádá revoluční činy
Možná vás zajímá, jak mohly být zmíněné  změny provedeny v tak krátkém časovém sledu? Docela snadno. Základem ale bylo, že funkci zakladatele Sociálních služeb sehrála rada města. Tím sice obešla organizační strukturu danou i statutem společnosti, ale mohla tak bez vnějších vlivů uskutečnit své revoluční činy a naplnit předvolební motto: Rychnov vzhůru nohama.

Zastupitelstvo města:
09.11.2010 - volba starosty, místostarostek a radních

Rada města:
22.11.2010 - rozdělení gescí (starosta mj. odbor sociál. věcí, společnosti vlastněné městem)
29.11.2010 - odvolání správní a dozorčí rady Sociálních služeb města
06.12.2010 - jmenování nové správní a dozorčí rady společnosti
10.01.2011 - doporučení správní radě:
1. zvolit předsedou správní rady o.p.s. JUDr. Milana Nováka (KSČM)
2. odvolat z funkce ředitele o.p.s. MVDr. Františka Bartoše (KDU–ČSL)
3. jmenovat do funkce ředitele o.p.s. na dobu určitou do 31.12.2011 Ing. Ivanu Podlešákovou (bývalá ředitelka).
4. vypsat výběrové řízení na funkci ředitele o.p.s.

Jak rada doporučila, tak správní rada do puntíku splnila. A díky vyhlášenému výběrovému řízení v září loňského roku mohla být správní radou Sociálních služeb města jmenována od letošního roku Bc. Hana Skořepová. Situace se tak konečně konsolidovala  ke spokojenosti všech zainteresovaných.

205 komentářů:

  1. Jj nedivím se proč to Jakoubek vzdal. Podle mýho mínění je to slušnej člověk a jak sám napsal byl mezi svými v názorech osamocenej. Ale není mi jasný proč to vzdal hned po tom zasedání, jak o tom píše Orl.net.
    Wiki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, ale proč to tak brzo vzdal? To nemohl přejít do opozice? V ní aspoň nejsou komouši a a socani.

      Vymazat
    2. Ono to je těžký. Kdyby to udělal, tak by ho obvinili, že už dřív měl zálusk přeběhnout, když na zasedáních hlasoval i proti svým. Ale myslím si, že to od něj nebyl nikdy podraz, jen používal vastní mozek. Proto je ho škoda, když navíc od voličů dostal nejvíc hlasů. Vlastně on měl být starostou, kdyby se volil starosta přímo.
      Marek

      Vymazat
    3. Jestli se nepletu, tak nejvíc hlasů dostala paní Drejslová, po ní byl v pořadí pánové Jakoubek třetí Richter. Podle voličských hlasů bychom měli v čele ženu a pod ní dva muže. Asi by to bylo lepší:)

      Vymazat
  2. Laskavě žádám, aby Rychnovský kurýr předložil důkazy pro svá tvrzení.
    Děkuji
    JV

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laskavě žádám, abyste vypsal, jaká tvrzení máte na mysli?

      AK

      Vymazat
    2. Nechci být tak zaujatý jak je pan Roman a nejde mi to jak je článek napsanýa jakou používá barvy v písmu. Já chci znát konkrétní zdroje, abych si je mohl přečíst po tom soudit. Pan Roman to fakt přehnal a nechci být jako on.
      Já jsem hlavně chtěl, abych si mohl sám ověřit, že jsou v článku uvedeny správně údaje a mohl jsem si pak udělat vlastní obrázek. Proto bych uvítal aspoň dole na konci článku odkazy na zdroje, ze kterých bylo čerpáno.
      Děkuji
      JV

      Vymazat
  3. S klesající úrovní textu, přibývajícím počtem gramatických chyb, absencí interpunkce... nadále klesá jakákoliv výpovědní hodnota, která se dříve přinejmenším snažila být objektivním vodítkem. Důkazy zde nebudou na místě ani od jedné ze stran. Tento článek jakoby psal již někdo jiný a není najednou ani objektivní, ani vtipnou satirou. Paskvil spekulací a dojmů. Přes jejich zajímavost zůstanou na smetišti tohoto blogu a bez větší pozornosti, o čemž svědčí i to, že článek tu leží dva dny bez povšimnutí, bez reakce, návštěvy přibývají jen násobným obnovováním stránky a my se ani nedozvíme kdy, neb slavná to změna formátu odpovědí rozhodila i nastavení času, který je nyní přiřazen k naprosto jinému pásmu. Do toho pokus o oživení článku obarvením písma do celé škály barev... To odpovídá úrovni seminárních prácí žáků základních škol, nutno dodat, nepříliš zdařilých. Ta satira fungovala lépe.

    Roman

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady sehledají chyby i v gramatice. Téměř jsem nabyla dojmu, že jsem na veřejném blogu tvůrčího psaní. Pane Romane, nechám se ráda poučit - uveďte, prosím, které gramatické chyby máte na mysli. Já jsem je, bohužel, nenašla.
      Děkuji.
      Jaroslava

      Vymazat
    2. Když někdo hledá chyby v příspěvcích, komentářích, myslím, že je to taky zbytečné, ale když má někdo potřebu to pak rozpitvávat, jako kurýr nebo jiní diskutéři, je třeba je též upozornit, že člověk není neomylný a že i oni se toho dopouští. Z aktuálního článku:

      Navrh ještě dodávají,...
      Tedy do doby, než mohla vystřídat nová ředitelka..

      Ale netřeba lovit četně vynechanou interpunkci, nejsem češtinář a raději též volím obsah před formou - ale jsem diskutér a nepasuji se do role samozvaného objektivního plátku, sem tam s nějakou tou vtipnou satirou. Citací vět, kde je chyba bych to tu zbytečně opakoval a ten obsah za to opravdu nestojí.

      Roman

      Vymazat
    3. Já žasnu. To jste onou „klesající úrovní textu, přibývajícím počtem gramatických chyb, absencí interpunkce…“ měl na mysli ty dvě chyby, které dokonce mohly vzniknout překlepem, resp. „svévolnou“ úpravou testů (při nastavení automatické úpravy textů)? Vám se to nikdy nestalo? Mně ano!

      Souhlasím s Vámi, že nejste češtinář, jinak byste nenapsal např. nelogičnost „že článek tu leží dva dny“. Na webových stránkách? V tom jak se kdo vyjadřuje, se ukazuje nejlépe, jak je komu český jazyk blízký. A vám je v tomto směru hodně vzdálený. Už jsem také pochopila, že ohledně interpunkce jste také vedle…
      A mimochodem, nikde jsem nečetla, že se tento soukromý blog pasuje do role samozvaného objektivního plátku. Vy ano? Uveďte, kde? Jinak lžete. A kdo lže…
      Jaroslava

      Vymazat
    4. Vidíte, teď mě přepsalo ze zamyšlených "textů" na "testů". Omlouvám se.
      Jaroslava

      Vymazat
    5. Milá paní Jaroslavo, nevšímejte si toho rozumbrady. Sám ze sebe dělá blbce a sám se ztrapňuje. Jemu ani nedošlo i to, že i grafika (barevnost) paroduje. Barva v titulcích - předtím zelená, nyní červená. Navíc byla použity - jsou t přece barvy praporu našeho města - RUS.

      Vymazat
  4. Románku, kamaráde, zase jsi nezklamal. Opět si předvedl hezký pokus hodnotit něco, co už se dostalo za obzor tvého chápání. Ale docela tě rozumím - musí být trýznivé číst fakta, která už ani hlava nebere… Proto Tě omlouvá, že jsi nebyl schopen uvést jediný věcný protiargument (rozuměj - k věci, k tématu).

    Promiň, že ti tykám, ale kdykoliv čtu tvé prostomyslné příspěvky, mám dojem, že je nepíše dospělý jedinec...
    (trk)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (trk)
      Z mých pěti příspěvků, které jsem tu za celou dobu existence blogu zanechal, opravdu nevím, proč mi tykáte a omlouváte absenci protiargumentů, které na této stránce pro mne nemají žádný smysl. Pokud jsou argumenty vedeny satirou, jak tu někdo již u předchozího článku, a tedy přede mnou, uvedl, ani k věci (docela rozuměj Tě, nebo Vě, nebo nevím jaká je řeč onoho kmene - k satiře) opravdu nic nemám. Snad jen, že se tentokrát nepovedla. Útoky na jedince, prostomyslné nebo dle Vás naprosto smyslné si směřujte na místní otloukánky J.S., RJ, -BK a jím podobné - Ti s Vámi na toto téma rádi podiskutují, já nikoliv.

      Roman

      Vymazat
    2. Už dlouho jsem tak nepobavil:)))))))))
      „Zimák trhá rekordy návštěvnosti veřejného bruslení, funguje půjčovna, zázemí…“ Zkrátka idyla. A oni tady na blogu otravují nějakou spekulací o „odklánění“ peněz do soukromých rukou. A k tomu ti podplacení přisluhovači z Primy, aby si nepřisadili...
      Jak říkám, už dlouho jsem se tak nezasmál:)))))))
      P.S.
      Posílám oběma vašim „střihačům“ na radnici srdečný pozdrav z H.K.

      Vymazat
  5. Mě by místo těch keců k ničemu, zajímalo jestli je pravda, že ta ředitelka dostala nějaký slušný peníze když odcházela do důchodu. Ale jakou dostal odměnu i ten vyhozený ředitel? Proč se o tom nic nenapsalo?
    Mirek Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Mirku, já jsem slyšela, že ta ředitelka dostala při odchodu do důchodu kolem 40.000 Kč a k tomu prý zlatý řetízek. Ale jestli něco dostal pan Bartoš, to nevím, ale říká se utřel nos.
      V.P.

      Vymazat
  6. Ad „JV“:
    Děkujeme za Vaši věcnou připomínku. Na jejím základě dodatečně vložíme formou příloh dokumenty a veřejnosti zpřístupněné údaje (či odkazy na ně), z nichž jsme při psaní článku vycházeli. Není ale už na nás, zda bude nadále zpochybňována jejich obsahová hodnověrnost. Abychom se nedopustili nežádoucí spekulace, v článku jsme nezmínili průběh výběrového řízení na ředitelku služeb města, protože dosud nebyl nikde zveřejněn.

    Ještě dodáváme, že v úvodu článku jsme uvedli zdroje (Orlický.net, Rychnovský deník), které odstartovaly tuto causu. Tu však jsme již dříve sledovali na základě diskuse na zasedání zastupitelstva města v únoru loňského roku. Od té doby shromaždujeme fakta.

    Ad „Roman“:
    Domníváme se, že je v plné kompetenci uživatele soukromého blogu, jakou grafickou podobu, literární formu či novinářský žánr zvolí. S ohledem na příliš závažné téma jsme ustoupili od parodie a zvolili ironický nadhled. Nicméně děkujeme za upozornění na gramatické chyby. Oba nechtěné překlepy opravíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, takže z toho úvodního že jste "pátrali", jste vlastně nevypátrali nic. Pouze na svém soukromém blogu zveřejňute již to, co bylo zveřejněno, což jste právě výše napsali. Z toho si vyberete pouze to, co se Vám hodí a sesmolíte z toho rádoby kauzu. Tomu řikám objektivita a vlastní zapojení.

      Jak úchvatné!

      JK

      Vymazat
    2. I na demagogickou poznámku se pokusíme korektně odpovědět:
      „Zpřístupněné“ informace ještě neznamená, že nekde byly „zveřejněné“.

      Další připomínky „JK“ necháme bez komentáře. Nestojí za to na ně reagovat.

      Vymazat
  7. No heleme se, tady to zase žije, zase se našla oběť, která si troufla na něco upozornit. Je teda fakt, že na blogu se trefovat do gramatiky, kor při úrovni příspěvků a diskuze pod nimi v komentářích.. barvičky? V černém blogu bude každá další barva jako pěst na oko a ta parodie u těch barev nekončí. Ale je dobře, že to kurýr nevzdává a přidává další články ať jsou více či méně objektivní.

    Ať už byly důvody Jakoubka jakékoliv a určitě jich bylo více, než jsou uveřejněné, jako nejšťastnější krok to nevidím. Pokud odstoupí někdo, kdo měl ve volbách jednu z nejsilnější podpory voličů, musí to zákonitě zklamat. Ve dvou rovinách. Buď jsme, a já též, dali hlas doktorovi, který na to nemá - sílu, žaludek, čas.. je to skoro jedno, věděl do čeho jde a teď to vzdal - tedy zklamal naši důvěru a nebo mu ve druhé rovině zatleskáme, že veřejně ukázal, že on jako slušný člověk nechce být toho součástí. Zůstat nebo odejít, obojí mi mělo jako voliči něco přinést. Věřím, že mohl více, než jen ovlivnit můj názor u dalších voleb. Mohl poukázat na mechanismy a věci, se kterými se neztotožňuje a to konkrétně, nikoliv obecně. Kradou? Lžou? Obchází zákon? Ukážu na ně, seženu podporu, změním. Útěk nic neřeší a prohlášení, že některé věci nejsou v pořádku nám také moc oči neotevřou. Ale to se jednoduše radí od počítače, hůře dělá ve skutečnosti.

    Stručně, Karle, čekal jsem víc i za ten jeden hlas.

    OdpovědětVymazat
  8. Kurýr:
    Proč zde teď figuruje čas odpovídající na časové pásmo západu USA? Souvisí to s novými nastaveními blogu co se týče odpovědí? Mne osobně to ruší asi víc, než gramatické či jiné chyby. Hůře se v tom orientuje. Díky za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouváme se, ale problém vznikl bez našeho zásahu. Došlo k němu v souvislosti s "inovacemi" prováděnými provozovatelem blogu (změna formátu odpovědí, umístění ikon u každého příspěvku), čímž ale došlo i ke změnám času - i přesto, že je v designu nastavený středoevopský čas. Problém řešíme.

      Vymazat
  9. Romane Romane,
    ať se to nezhorší.Bylo by škoda přijít o takovej cucklacek, jako seš ty a podobný starostořiťolezci.Jinak rychnovákům přeji rychlou a bezbolestnou výměnu pana starosty i celé rady města.
    s pozdravem Bohouš ze Synkova

    OdpovědětVymazat
  10. Bohouši, aby Ti ty vidlácký silácký řeči nepíchl vidlema do jablek :-) Starostu, radu i zastupitelstvo jsme si už vyměnili při posledních volbách a to z gruntu... a ta menšina si tu ted brečí na blogu... Každého volba, jak naloží se svým názorem, u voleb bude hádám platnější než tu.

    soused z Rychnova

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kde máte jistotu, že vás ty vaše podvodné výměny za pomoci komunistů a socanů vydrží až do příštích voleb? Ta vaše menšina se pěkně smrskává a uměle nafouknutá bublina řasem splaskne.
      Rychnovák, který neuráží své spolubčany

      Vymazat
    2. Pro jitotu uvádím opravu - "časem" (člověk se diví, co už je tady vyčítáno).
      Rychnovák

      Vymazat
    3. „… jsme si už vyměnili…“
      To je samo sobě tak výmluvné, že to nepotřebuje dalšího komentáře.

      Vymazat
    4. Jó, můj kolega na to zapomněl, už jsme si vyměnili z gruntu nejen zastupitelstvo, radu a starostu, ale taky správní a dozorčí rady, vedoucí odborů, jednatele, ředitele, zaměstnance, podnikatele a živnostníky. Už si to ani všechno nepamatuju. A těšte nebo raději ne, protože se chystáme další porážky, vidláci…
      Váš přistěhovalec

      Vymazat
    5. Troll je v internetovém slangu účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který zasílá provokativní, hanlivé nebo irelevantní (off-topic) příspěvky k tématům, jejichž hlavním smyslem je vyprovokovat ostatní uživatele k vytoužené emotivní odezvě nebo jinak narušit normální věcnou diskusi. Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním. Trollové neškodí, jenom jsou otravní. Trollovy úmysly jsou vedeny čistě pro zábavu trolla. Pokud pobaví i někoho jiného nebo se snaží škodit tak se nejedná o trolla ale o flamera či diskuzního kašpara, pane přistěhovalče.

      Vymazat
    6. Tak na tohle se nedá nereagovat:-)
      Přednášet o trollingu na trollím blogu je opravdu gól:-D

      Vymazat
    7. Chápu, že všemi možnými způsoby chcete, aby tento blog vypadal jako trollí a tedy nedůvěryhodný, lživý apod. Faktem je, že za dobu existence blogu eviduji minimálně 2 pokusy a hacknutí. Proč by někdo hackoval trollí blog? Odpověď je jednoduchá: nelíbí se informace, které neměly uniknout. Dále úsměvné výkřiky typu: počet návštěv je dán pár lidmi, kteří sem neustále chodí nebo je to zapříčiněno automatickou obnovou stránky. Tomu se musím smát. Za chvíli bude mít stránka 50 000 návštěv, což není vůbec špatné, spíše naopak. Jen tak dál!

      Vymazat
    8. Já ani chtít nemusím, autor blogu a jeho následovníci, včetně Vás, odvádějí svoji práci dobře:-)
      "evidují 2 pokusy o hacknutí"...to je k pousmání:-)

      Vymazat
    9. chvíli jsem přidržel F5 a rázem přibylo 17 návštěvníků... Hurá, za chvíli budeme mít 50tis, jen tak dál..

      vysmátý troll

      Vymazat
    10. "Zastínění blogu" plus ten "arabský pokus", 1+1=2, neznalost historie blogu Vás neomlouvá. Tomu se směji já. Jinak hezké pohádky o F5 apod., stručně a jasně: to co se zde píše není natolik milé dostatečnému počtu lidí, aby to vedlo k pokusům o shození blogu, trollování kašparů apod. Čtyřmi slovy: TENTO BLOG MÁ SMYSL!

      Vymazat
    11. A jak je to s tou pohádkou o F5? Když to za mě přidalo chvilkovým podržením obnovovacího tlačítka 20 návštěv, to jako to zpětně někdo z toho číselníku umaže? A nebo je to tak jak je nastíněno výše, že je to pouze pro potřeby chvástání se autora? Moc tomu nerozumím, ale zajímá mne proč někdo, kdo píše, že tento blog má smysl evidentně lže? Nebo se mýlím? Pro svou orientaci, k 2.2.2012, 12:48 je na číselníku 47.863 lidí? Ráno tu bylo o více než sto méně, to je až tak populární tenhle černý blog? Nemyslím si.

      Petr

      Vymazat
    12. Milý pane, mluvím k dotyčnému se "čtyřmi slovy", prosim o další pohádku:-) A souhlasím s Vámi, tento blog má smysl, jako odlehčené čtení ke kafi po dobrém obědě:-)

      Pane Petře, samozřejmě, že lže. Každé kliknutí nebo aktualizace stránky přidá jednu návštěvu. Pána výše může omlouvat pouze nedostatečná počítačová gramotnost.

      Vymazat
    13. To že dělám něco já, neznamená, že to dělají všichni. Je totiž dost hloupé podle sebe soudit všechny, ale toť vaše volba. 15 hlasů z 47.863 hlasů zhruba 0,03% a dalšího komentáře netřeba. Jinak hezký pokus o urážku a další zlehčení mne a blogu. Vaše neustále další reakce zrovna nedávají za pravdu vašemu trvzení, že tento blog je "černý, odlehčený apod.".

      Vymazat
    14. Zkuste pánové mluvit k něčemu věcnému. To vaše plácání nikam nevede. To vám nevadí evidentní střet zájmů, jak na to poukázal pan doktor Jakoubek? To i on lhal? Nebo už jste tak provázaní s radnicí, že nevyslovíte ani jeden vlastní názor k věci?
      Vlasta

      Vymazat
    15. Jj, zkuste se dohodnout. Jednou píšete, že si blogu dva dny nikdo nevšímá a když se to tady rozjede, tak je to zase blbý.
      Já nejsem takovej magor, abych klikal jen proto aby tady rostla návštěvnost. Ale chodím sem, to snad nemůže nikomu vadit, to bych si vyprošoval. Jestli to někomu vadí, tak sem neleze, aby návštevnost nenavyšoval.
      Wiki

      Vymazat
    16. Již jsem to poznamenal výše, tento blog nečiním odlehčeným já, odlehčeným ho činí obsah blogu samotný. K té urážce, to nebyl pokus. Vědomně tu lžete a Vaše výroky o pokusech o hacknutí jsou prostě neuvěřitelné. To si snad ani nezaslouží bližší komentář.

      Pane Vlasto, abych pravdu řekl, je mi to úplně jedno. Pro mě informace z tohoto blogu nemají valnou hodnotu. Reagoval jsem pouze na "trollí" příspěvek, který mě opravdu pobavil. Neodolal jsem a okomentoval jsem ho:-) Že se z toho vyvine takova diskuze, jsem netušil:-)

      Vymazat
    17. Jedním jsem si jist - toto pan Roman nepíše. Ten by nenapsal hrubku (vědomně - vědomě).
      To mohl napsat jen ten, který chybí i základní právní vědomí. Ten, kterému mu je jedno, jestli dochází ke střetu zájmů. Ten, který pohrdá lidmi. Paní Vlasta poukázala i na slova MUDr. Jakoubka. Také jeho informace nemají valnou hodnotu? Vy jste fakt nafoukaný ignorant.

      A těmi webovými smajlíky to nezachráníte: -)

      Vymazat
    18. Člověk občas chybuje, mě to až tak netrápí:-) Musím ale konstatovat, že pokud jsem podle Vás já ignorant, který pohrdá lidmi, jen kvůli tomu, že se nehodlám zaobírat takovou hloupostí, tak Vy jste podle mě blb.

      Netrpím pocitem, že bych jimi něco zachraňoval. Mě se prostě líbí:-)

      Vymazat
    19. Co je to za blábol ohledně těch procent? 0,03%? A co třeba jeden pravidelný návštěvní, který sem chodí za ten rok a dva měsíce pravidelně, dvakrát třikrát přijde, pětkrát šestkrát obnoví stránku, za den tak dá 30-40 návštěv i nechtěně. A někteří přispívají pravidelně... Jednoduše, počítadlo je zcela zcestné a kdyby sem dorazilo za dobu existence 5000 unikátních návštěv, myslím, že by to byl úspěch a tohle číslo ještě nějaký pátek ustojí objektivní návštěvnost. Nemluvě o tom, že těch 10 lidí sem chodí z několika různých pc, IP atd. útoky rádobyhackera podle mě byla spíš demonstrace toho, že těžko věřit blogu, který se nechá takhle snadno obejít. Ale asi ne každej, kdo si myslí, že umí objektivně psát, hodnotit, že taky umí základy s pc a internetem.
      2.2. 18:27 47.962 - gratuluji, krásný nárust. Získává to tu na popularitě, snad to tu zase nebude dva dny ležet..
      Petr

      Vymazat
    20. Pane Petře, už jste dokázal mě i dalším počítačovým analfabetům, jak to umíte pěkně s počítačem. Já jsem se ráda poučila, ale mně to rozhodně už stačí. To víte, my sem jen chodíme napsat svůj názor k podstatnějším námětům. Těším se teď na vaše jiné postřehy a zkušenosti. Děkuji.
      Vlasta

      Vymazat
  11. Pánové, tolik vzájemné nenávisti a záště. Proč se místo vzájemného napadání nezabýváte tím, jak naložit s těmi habaďůrami, které radnice provádí za našimi zády? Proč ani nikde neuvedli, že vybrali ženu starosty? Je to v pořádku? Všude jinde to řeší a v Rychnově mlčí.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
  12. Napadá mne snad jediná varianta, která by mohla situaci ve městě sklidnit. A to že pan starosta si najme tiskového mluvčího, aby on sám svojí nekvalifikovaností vůči médiím nedělal městu ostudu. Pokud by to nepomohlo, pak bych navrhoval jeho odvolání z funkce starosty - důvodů už je celkem dost: neznalost právního rámce ČR, porušování zákona o obcích ve smyslu střetu zájmů, zveřejňování zavádějících informací, neznalost vyhlášek města, neplnění funkce starosty, kdy on osobně odpovídá za informování veřejnosti o činnosti obce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamenem úrazu je slovo sebereflexe, kterou narcis nemá a nikdy už (vzhledem k věku) mít nebude. Z těch všech skopičin, co provedl za jeden rok, už má spíchnutý nejen kabát, ale celou zimní garderobu, která se mu teď v těch mrazech hodí :) Také cítí, že za necelé tři roky bude nezaměstnaný, takže musí vymyslet, kde ho s jeho přepestrým zaměstnaneckým rejstříkem, povadlou společenskou pověstí a nezastavitelně se zvětšujícími kouty ještě do důchodu zaměstnají.

      Vymazat
  13. Ad „soused z Rychnova“:
    „Starostu, radu i zastupitelstvo jsme si už vyměnili při posledních volbách a to z gruntu... a ta menšina si tu teď brečí na blogu“

    1. Zastupitelstvo města či obce není „někým vyměňováno“, ale je řádně zvoleno v komunálních volbách. A ty jsou v zásadě nejobjektivnějším měřítkem stavu a rozložení politických sil v tom kterém městě či obci.

    2. Výsledek komunálních voleb v Rychnově nad Kněžnou roce 2010:
    Střed, ostatní - 8486 hlasů voličů
    Pravice - 6336 hlasů voličů
    Levice - 3934 hlasů voličů
    Nejvíc hlasů od voličů ve městě a jeho přidružených obcích získaly středopravé strany a nezávislá uskupení. Nikoliv pravice či levice, které nyní spolu koaličně vládnou.

    3. Voliči zvolili do 21členné zastupitelstvo s tímto poměrným zastoupením sil:
    Střed, ostatní -10 zastupitelů
    Pravice - 6 zastupitelů
    Levice - 5 zastupitelů

    4. Výměnu radnice a starosty „z gruntu“ provedla vládnoucí koalice (KSČM, ČSSD + TOP09, ODS).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že to bylo myšleno tak, že tím, že si lidi zvolili dané lidi, zařídili zmiˇnovanou změnu, výměnu. Něco ve smyslu akce Vyměˇnte politiky. Oni už změnili zbytek. Víc bych v tom nehledal a Váš komentář mi tím pádem přijde zbytečně sofistikovaný na jednoduchou narážku. Ale i tak dobře, data jsou to též zajímavá!
      PS: Sorry za háčky, nějak mi blbne klávesnice. Ale gramatika je tu pro Romana a jeho rivaly, nebo?

      Petr

      Vymazat
    2. "Oni už změnili zbytek." Jestli považujete radu města a starostu za zbytek, tak potěšpánbu:-)

      Vymazat
  14. Já bych se tím tak nezabýval. Pochybuji, že o té výměně napsal někdo z koaličních zastupitelů, protože nikdo z nich není přece tak hloupý, aby se veřejně hlásil k zákulisním hrátkám. A nějakou rychnovskou chobotnici tu přece nemáme. Takže to napsal spíš někdo z vděčných...
    (trk)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já bych si nebyl tak jistej tou chobotnicí.
      Nazval bych to ale spíš jako nedomrlou příšerku s chapadly. Hlavu to má na rychnovské radnici a chapadla natažená do Kostelce n. Orl., Solnice, Třebechovic p.O., Letohradu a kdoví ještě kam.
      Předtím ale spolkla vše co jí v našem městě stálo v cestě:-)

      Vymazat
    2. byl by jste konkrétní, koho tím myslíte?!

      Vymazat
    3. Konkrétní? Ale to je veřejnosti dostatečně známý, stačí se trochu zajímat o dění ve městě. Takže uvedu aspoň několik příkladů:
      Každý už ví, jakým způsobem získala provoz zimního stadionu účelově založená firma z Třebechovic p.O, na čemž profituje společník ze Solnice a kamarád z Kostelce n. Orl.
      V Kostelci n. Orl. sídlí také účetnická firma, co inkasuje za vysílání TV Rychnov. Z Letohradu je nová placená jednatelka společnosti Kultura s.r.o. (dřív to byla neplacená funkce).
      Z Dlouhé Vsi je opět městem placená jednatelka (nově založená společnost Účetnictví přes odpor opozice)
      Vyhozeného ředitele nového krytého bazénu (ten si ve funkci nepobyl ani 3 měsíce) vystřídal člověk z Lična s žádnými zkušenostmi a znalostmi z této profese: -)

      Vymazat
    4. Člověk už by řekl, že se nikde nic zvláštního neděje, ale stačí pár spekulací a hned je to barevnější. Zdá se to jenom mně, nebo v těch pár příkladech je vlastně zmíněno jen to, kde se to změnilo ve svém fungování evidentně k lepšímu, někde skoro zázračně? Zimák trhá rekordy návštěvnosti veřejného bruslení, funguje půjčovna, zázemí, hraje se tu regionální soutěž, účetní firma již ušetřila statisíce na konsolidacích půjček a úvěrů města, Kultura snížila svůj rozpočet a potřebu městských dotací na minimum - kvalitativní či kvantitativní rozdíl je v tom minimální, Bazén se těší čím dál větší oblibě, nové akce, slevy a návštěvnost má též stoupavou tendenci, že se snad i podaří dodělat některé nedostatky, na které se záhadně zapomnělo při projektu, TV má konečně moderní střih, úrovenˇ, rozhovory o problémech s radními či jinými zainteresovanými..

      Jestli to je chobotnice, tak zatím ty chapadla rozevřela na správná místa a já ji asi budu fandit. Vyhovuje mi rozhodně víc, než předchozí... to byla spíš medůza, která to měla pěkně pod závojem a co vyplavalo, to sežehla a schovala zpět.. a rostla a rostla.. Ale jo, pohádky se tu vypráví hezky, člověka to náramně uvolní.

      Petr

      Vymazat
    5. Ušetřené statisíce konsolidací... dále asi nemá cenu komentovat (takový pohádkový return). Jsem rád, že se dnes najde jeden dva lidi, kterým se současné vedení zamlouvá. Díky ním se mohou odlišit normální slušní lidé, takže ješte jednou díky.

      Aleš K.

      Vymazat
    6. Petře,já píšu o voze a vy o koze. Jinak řečeno, zmínil jsem se o tom, kdo, jak a díky komu se na ten „vůz“ vyšplhal. Ale vy to „velkoryse“ přehlížíte. Chápu, asi k tomu máte osobní důvody:)(

      Vymazat
    7. „Vyhovuje mi to rozhodně víc, než předchozí...“
      Já to panu Petrovi věřím. V tom je velmi upřímný.
      (trk)

      Vymazat
  15. Bc. Hana Skořepová, před pár lety pouze sociální pracovnice (kopírováno z webu, prosím nezaměňovat), dnes účastnice ÚZEMNÍHO ŘÍZENÍ O UMÍSTĚNÍ STAVBY A STAVEBNÍHO ŘÍZENÍ v Martinicích v Krkonoších http://www.martinicevkrk.cz/file.php?nid=1327&oid=2547967

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se musím přiznat, že tomu moc nerozumím. Co má Hanka společného s městským úřadem až v Jilemnici, jak je to vidět na tom odkazu? Když už, tak její muž má blíž ke stavebnictví a navíc teď k úřadům, ale jak vím, Hanka už dlouho pracuje v sociální a zdravotní oblasti. Asi se možná hloupě ptám, ale jak to má společného se stavbou?

      Jarka

      Vymazat
    2. Milá Jarko, paní Skořepová tam byla přizvána spolu s navrhovatelem a dalšími účastníky na tzv. územní řízení o umístění stavby a o využití území. Asi je v této oblasti majitelkou nějaké nemovitosti nebo pozemku.

      Vymazat
  16. Co se do článku nevešlo:
    Složení správní rady společnosti Sociálních služeb města před odvoláním:
    Předseda: Oldřich Štěpánek (bývalý ředitel ÚSP Kvasiny)
    Členové: Bc. František Vogl. (vedoucí odboru sociálních věcí MěÚ)
    Mgr. Jan Zemen (zastupitel města)
    MUDr. Markéta Štruplová (lékařská posudková služba)
    Mgr. Eva Šmídová (ředitelka Farní charity Rychnov n. Kn.)
    PaedDr. Miroslav Richter (bývalý místostarosta města)
    (na funkci rezignoval dopisem ze dne 10. 11. 2011)

    Zbylí členové byli odvoláni radou města dne 27. 11. 2010 v rozporu se zakladatelskou listinou společnosti. Citujeme z ní:
    „Členy správní rady jmenuje a odvolává zakladatel, a to po celou dobu existence společnosti.“
    Zakladatelem společnosti je Město Rychnov nad Kněžnou, tj. zastupitelstvo města.

    Nová správní rada zvolená radou města v rozporu se zakládací listinou:
    Předseda: JUDr. Milan Novák (člen rady města)
    Členové: Mgr. Michaela Zimová (místostarostka města)
    Mgr. Jana Drejsová (místostarostka města)

    V tomto složení správní rada odvolala ředitele Sociálních služeb města dne 18.1. 2011 s okamžitou platností. Hned následující den nastoupila do uvolněné funkce bývalá ředitelka. 7. září 2011 správní rada vyhlásila výběrové řízení na nového ředitele společnosti. Předpokládaný termín jmenování do funkce: 1. ledna 2012.

    Průběh a výsledek (jméno vybraného kandidáta) výběrového řízení nebyl dosud zveřejněn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať počítám jak počítám, tak místo původní správní rady o 6 lidech s polovinou zvenčí tam radní dosadila své tři radní. No tomu říkám nestranné osazenstvo! To je jasný záměr, ať si říká kdo chce co chce.
      (Dan)

      Vymazat
    2. Proč museli odejít i odborníci od fochu? Dalo se čekat, že nový radnice odstraní opozičního Zemena, ale další z opozice Richter rezignoval sám a bývalý šéf správní rady Štěpánek je nemocný. Ale proč zbývající tři se museli odporoučet a nahradila je trojka amatérů?

      Vymazat
  17. Na facebooku Rychnovská defenestrace najdete odkaz na článek zveřejněný na iDNES s titulkem „Noviny už nemají být hlásnou troubou starosty. Vláda chce změnu“
    Komentář Rychnovské defenestrace:
    Obyvatelé Rychnova by měli požadovat změnu. Únorové vydání městského zpravodaje je totiž z větší části one man show Jana Skořepy, žádný prostor pro kohokoliv z opozice či koalice, žádný rozhovor šéfredaktora s dalšími radními či opozicí ke starostově Zprávě o stavu unie.

    Rychnovská defenestrace položila anketní otázku: Jak by se měl zachovat starosta Jan Skořepa?
    http://cs-cz.facebook.com/rychnovska.defenestrace

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten anketní výběr je sice dobrej:)
      1. Měl by zůstat ve funkci
      2. Měl by si koupit nový kabát
      3. Měl by odejít z postu starosty

      Mám ale dojem, že zrovna na defenestraci se nechytne.
      Spíš to maj v rukou zastupitelé.
      VP

      Vymazat
    2. Pokud se nepletu, vloni vzala rada města na vědomí zásady vydávání městského zpravodaje podle předloženého návrhu, ale návrh zase jako obvykle nebyl součástí zápisu z jednání rady města. Ani se nikdo nedozvěděl, odkud se tam vzal nový šéfredaktor, kdo ho tam prosadil? Bylo na něj vyhlášeno nějaké výběrové řízení?
      (KaT)

      Vymazat
    3. Já bych v tom nehledal nic záhadného. Je to klasická „malá domů“. Stačí se podívat na tiráž Rychnovského zpravodaje vydávaného
      Šéfredaktor: Mgr. Miroslav Hofman
      Předseda redakční rady: Ing. Michaela Zimová

      Oba jsou bývalí kolegové z Orlického týdeníku. Oba také bývalí jednatelé a společníci ve vydavatelství A – PRESS, s.r.o. Svůj obchodní podíl v únoru 2011 převedli na majoritního společníka.

      Ing. Michaela Zimová je předsedou redakční rady od ledna 2011.
      Mgr. Miroslav Hofman se stal šéfredaktorem od září 2011.
      Výběrové řízení se na post šéfredaktora nekonalo.
      -BK-

      Vymazat
    4. Zásady pro vydávání Rychnovského zpravodaje jsou uvedeny zde:
      http://www.kulturark.cz/zpravodaj/texty/zasady.pdf

      Vymazat
  18. Je komické vidět Míru Hofmana, jak blekotá, že nové logo bude reprezentovat atd., ale to je každého volba. Zpravodaj se stal skutečně hlásnou troubou Skořepy, podobně jako Orlický týdeník, ve kterém nevyjde nic špatného na účet současného vedení - a že by se toho našlo.

    Je to smutné, ale toto je jedno z posledních míst, které cenzura neomezila (když pomineme "zastínění" a směšné napadání a zlehčování. Kurýr do toho!

    Skořepův levoboček

    OdpovědětVymazat
  19. Co v článku rovněž nebylo uvedeno:
    V rozporu se zakládací listinou, statutem společnosti a organizačním schématem řízení města byla radou města odvolána nejen správní rada, ale také dozorčí rada společnosti Sociálních služeb města:
    Předseda: Karel Knop (bývalý zastupitel)
    Členové: JUDr. Jarmila Kabelková (pracovnice odd. dozoru a veřejné správy MV ČR)
    Ing. Pavel Rathouský (bývalý vedoucí finančního odboru MěÚ)

    Ing. Pavel Rathouský po odvolání z dozorčí rady skončil také ve funkci vedoucího finančního odboru MěÚ. Jde o jeden z rozhodujících odborů MěÚ, který má v oblasti samostatné působnosti na starosti přípravu a sledování rozpočtu města, ale například i sledování a analyzování aktuální finanční situace města. Dosud není tato řídící funkce obsazena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taky byl zodpovědný za hospodaření s majetkem města. Vzhledem k tomu, jak je město zadlužené, je dobře, že byl odejit. Je smutné, že se tak neschopný člověk mohl někdy na podobnou funkci vůbec dostat. Ovšem co jiného se dalo od minulého vedení města očekávat. Vrána k vráně sedá, jak se říká, že ano.

      Vymazat
    2. Potrefená husa zakejhala, co jiného se dalo čekat.

      Vymazat
    3. Já to vidím jinak. Chceš-li s vlky žíti, musíš s nimi výti, že ano. A to vytí jim jde dobře.
      -BK-

      Vymazat
    4. AnonymníFeb 6, 2012 09:59 AM

      Kejháte opravdu statečně.

      Vymazat
    5. Pan Rathouský nebyl, dle názoru ucestovaného manažera s dvacetiletou praxí, dostatečně ekonomický políbený. Nynější starosta je co se týče ekonomiky úplný Casanova, a nejen se ekonomiky :)))

      Vymazat
    6. Souhlas, mají k tomu kejhání na radnici dobrý zázemí=)

      Vymazat
  20. Tento web jsem našel náhodou a musím říct, že pan Skořepa nezklamal. Je to opravdu formát :) Tomu člověku nevěřím ani slovo co vypustí z té jeho prolhané žumpy. No co se dá dělat, Rychnov, takové pěkné město to bývalo. Už tu sice nebydlím, ale pokaždé, co se tu otočím na měsíc za známými, nestačím se divit. Mimochodem co taky čekat od člověka, který "pochcal" asi ne pouze jednoho svého společníka (to ještě když se věnoval pouze jeho "zmrdo-podnikání").

    P.S. Trošku off-topic ale stejně mi to nedá. Co se stalo s místní dopravní policií, že tu každý den večer (i v noci) hlídá (=rozuměj vybírá pokuty). Jsem tu 2 týdny a stavěli mě už 3x a pokaždé si něco našli. Takoví buzeranti tu nebývali!

    Petr M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím rozveďte termín "zmrdo-podnikání", jestli nemáte na mysli kariéru kádrováka, se kterou starosta ještě za socialismu slavil úspěch v Silnicích. Také se za současné vedení stydím, ale do voleb je daleko a všichni v koalici jsou ze Skořepy nepochopitelně posraní. Díky.

      Vymazat
    2. Samozřejmě nejde ani tak o druh podnikání jako spíše o jistý "osobitý" styl jednání. Pozorný člověk si tohoto však určitě již všiml.

      Petr M

      Vymazat
    3. Myslím, že chování starosty si všimne i člověk nepozorný. Ta arogance a narcisovství z něj úplně čiší. Za tři roky po něm potopa.

      Vymazat
    4. Možná to někdo vezme za zradu, že to tady píšu, ale už mě to je fakt jedno. Stejně už nikdo současné radnici neodpáře, že se kvůli uchopení moci a získání brebend spojila i s ultralevicí. Vždycky jsem volil ODS, ale těžko přenesu přes srdce, s kým se spolu s „topkou“ spojila a dokonce vytáhla do rady ortodoxního komunistu Nováka. Znám ho a vím, co to bylo za ptáčka. Ale lídra ODS jsem neznal, ale dal jsem mu hlas, protože jsem věřil, že ODS vybrala dobře. Prý skvělého manažera. Sice bezpartijního, ale pravicového tělem i duší. Nejen já jsem těm kecům naletěl. Už jsem se od mnohých dobrých známých dozvěděl, kdo to byl zač. Hlavně že je to převlečený komunista a kariérista, který z našeho města po revoluci zdrnul. Příště si pořádně rozmyslím, koho budu volit.
      P.V.

      Vymazat
    5. Dobře si pamatuju, že Skořepa dělal v Silnicích komunistického ředitele ve státních Silnicích do doby, kdy to privatizoval na akciovku Strabag Rychnov. Ta měla od roku 1992 až do roku 1998 sídlo až v Českých Budějovicích. A zkuste uhodnout, kdo tam byl nejvyšší šéf …To už jistě rudou knížku zahodil, aby mu nepřekážela v jeho kapitalistické kariéře. Proto si zmíněného Nováka aspoň v tomto směru vážím, ten se aspoň „neprekabátil“. Na rozdíl od Skořepy, který nahoru se šplhal přes KSČ a teď přes ODS. Karel P.

      Vymazat
    6. To je hustý. Z toho by mohla vzninout nová pohádka o tom, jak rudý Honza domů se vrátil s modrým zabarvením :)

      Vymazat
    7. To já bych řekl, že je to spíš smutné. Zatímco třeba Milan Kotek a další příznivci pravice zakládali ODS a snažili se vyhrabat naše město z předchozího bláta, levicový Skořepa se v té době staral hlavně o sebe. A dnes jsou pravicoví zakladatelé v opozici a levicový „spasitel“ v čele. To jsou ale paradoxy…

      J.M.

      Vymazat
    8. Ad Milan Kotek: velmi snaživý učitýlek, který před rokem 89 vedl mladé pionýrské instruktory. Jenže tahle kariera mu dlouho nevydrželo kvůli jediné maličkosti - byl dost pod pantoflem a nemohl chodit ven.

      PN

      Vymazat
    9. Pro PN:
      Upřímně - to bychom tady mohli probírat jednotlivé radní a potažmo celé zastupitelstvo a zjistili bychom, že snad každý má z minulosti nějaký kus másla na hlavě. Někdo větší, někdo menší. To není omluva, to je konstatování. Kdo jsi bez viny…

      Myslím si ale, že podstata problému je v něčem jiném. Mně skutečně vadí to totální „prekabátění“ Skořepy, který jistě nebyl omylem v seznamu EZO STB. To ani radní Novák za KSČM v seznamu není. Když navíc vím, že Skořepa po revoluci se z RK vytratil jako smrad a vrátil se po 21 letech pomalu jak hrdina -spasitel. Když vím, jak se ke „starostování“ dostal.

      Samozřejmě změna byla už potřebná. Jenže komplot pravice s levicí neodpovídá realitě výsledku voleb. Také se nesmířím s tím, jakým způsobem se rozdávají „trafiky“ a k jakým manipulacím dochází při veřejných zakázkách. A výmluvu na to, že se to dělo i v minulosti, tu já neberu. V tom jsem si tu změnu nepředstavoval. Zajímal by mě Váš názor v tomto směru. Karel P.
      P.S.
      S tím bývalým „snaživým učitýlkem“ máte ale pravdu…

      Vymazat
    10. Bohužel já tedy nevím, jak se Skořepa ke starostování dostal - znám jen tu pohádku o krtkovi a kalhotkách, předpokladám, že ta o Skořepovi bude víc dramatická.
      Já to vidím spíš tak, že by město měli vést (po zkušenostech z tohoto a minulého volebního období) už mnohem mladší lidi než Skořepa, Novák a ti starší v zastupitelstvu a taky hlavně lidé bez politických napojení. Bohužel kredit některých současných zastupitelů tvrdě klesnul - asi to má souvislost se Skořepovým vojevůdcovstvím, jak bylo napsáno výše - one man show - nikdo se ze zastupitelů k ničemu veřejně nevyjadřuje, obyvatelé města neznají jejich názory na konkrétní věci. A to je asi ten největší průšvih. Čert vem Skořepu, horší je to, že se výrazně ozval jen Jakoubek a skončil. Přitom by to mělo být naopak - on měl zůstat a Skořepa odejít z postu starosty nebo alespoň dát funkci v šanc diskuzi.

      PN

      Vymazat
    11. Děkuji za vstřícnou a věcnou reakci. Ztotožnuji se s tím, že by měli město vést lidi bez politických napojení. Jenže jsem v tomto realista – každý z nás má nějaké politické smýšlení, k něčemu inklinuje a na někoho má vazby. To je prostě osud každého maloměsta a Poláčkovo bývalé okresní město není v tomto výjimkou. I z tohoto blogu je to zřejmé.

      Myslím ale, že na věku až tolik nezáleží, ale především na charakterových vlastnostech každého jednotlivce (viz např. MUDr. Karel Jakoubek a Ing. Jan Skořepa). Kdyby byl prvně jmenovaný na místě toho druhého, pak by ani ta diskuse nechyběla… I když jeden nikdy neví, třeba se dočkáme „obrácení…“ Karel P.

      Vymazat
  21. Tak to víte, účel světí prostředky. To je heslo prakticky všech bezcharakterních sviní bez výjimky. Když se kouknete na současnou koalici, tak se musíte té sestavě smát. Jeden rádobydrsoň a ostatní zobající slepice nebo vypelichaní kohouti (Mudr. promine, jeho motivaci účasti v tohmhle cirkuse opravdu netuším).

    OdpovědětVymazat
  22. Dozvěděl jsem se, že jedna z finančně zajímavých veřejných zakázek města bude stát bezmála o 2.000 000 Kč (slovy dva milióny korun) víc oproti údajně nejnižší nabídkové ceně, díky níž byl radou města tendr přiklepnut vybrané firmě. Už dříve se o neprůhledný tendr zajímala i MF Dnes. Budou se o to konečně zajímat i opoziční zastupitelé, kteří by to měli konečně brát jako dostatečný podnět k šetření?
    R.Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pobavte nás konkrétnějšími údaji. Jedna babi povídala.. Co je "jedna z finančně zajímavých veřejných zakázek města"? Kde jste našel podklady a o co se tedy jedná?

      J.S.

      Vymazat
    2. Zřejmě kolega se stejnými inicály nebo že by další pokus o zdiskreditování? Dle stylu skladby vět spíše to druhé. S čím se ale se svým žoviálním kolegou shoduji je v tom, že bych také prosil o rozvedení o jakou zakázku se jedná. Už se o tom šušká po městě, ale konkrétnější info by neuškodilo. Díky.

      J.S.

      Vymazat
    3. Po městě se nešušká nic, vy si tam maximálně šuškáte se svou starou v obýváku při sledování primy.

      Vymazat
    4. Chápu, že byste to tak chtěl.

      J.S.

      PS: Ordinace je na Nově ne? :)))

      Vymazat
    5. Už tady je těch pseudopříspěvků celkem hafo. Je důležité kdo je kdo? Už se mi to tu stalo vícekrát, takže i když napíšu své jméno, které tu přede mnou nikdo nepoužil, rázem tu je příspěvků podepsaných mým jménem hafo. R.Š. tu vidím ale prvně, možná i proto se na tu dobu odmlčel, protože přeci jen jsem tak často nechodí, tak jak by si třeba místní počítadlo mohlo myslet :-D Nebo je to jen další plácnutí do vody, aby se tu trochu zčeřila hladina? Nechám se tedy překvapit.

      Petr

      Vymazat
    6. Je mně absolutně lhostejné, zda má informace je brána jako „plácnutí do vody“ nebo „jedna babi povídala“. Jenom k tomu uvedu, že se jedná o tendr z února v roce 2011 pod názvem „Rekonstrukce vodovodu a kanalizace Dlouhá ves - Roveň“. Údaje k předmětné veřejné zakázce ve zjednodušeném podlimitním řízení byly poskytnuty členem rady Města Rychnova nad Kněžnou. Není v mé kompetenci zjišťovat, zda údaje jsou pravdivé či nikoliv. To je v kompetenci zastupitelstva města a jiných orgánů, kterým bližší informace poskytnu v souladu se Zákonem o obcích (§ 16, odst.g).
      R.Š.

      Vymazat
  23. Pan ing. Ivo Muthsam má jistě představu, proč musí zakázku prodražit o ty dvě mega.Mega sobě, mega Skořápkářovi.

    s pozdravem soused Bohouš ze Synkova

    OdpovědětVymazat
  24. Jak v celé republice, tak už i u nás v Rychnově :)

    OdpovědětVymazat
  25. Starosta konečně dělá něco smysluplného:
    http://www.youtube.com/watch?v=pL8_uelmOoc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkám, že mu to šlo lépe (ten neupřímný pohled hovoří za vše) než dosavadní působení na radnici, ale v této roli bych si ho dokázal představit lépe než v křesle starosty.

      Vymazat
    2. Táááák… a teď ještě zbývá natočit propagandistický videoklip po vzoru Putinova volebního štábu a příští volby máme v kapse:

      http://zpravy.idnes.cz/rusko-bez-putina-ceka-cesta-do-pekel-ukazuje-propagandisticky-klip-1d9-/zahranicni.aspx?c=A120208_121853_zahranicni_aha

      Nová GTV

      Vymazat
    3. Vyjímečné ruce... jsou zárukou skvělého zážitku."

      no comment

      Vymazat
    4. A opět Míra Hoffman, zřejmě povinná návštěva. To by byla ostuda, kdyby nikdo nepřišel a Střihoun neměl s kým být vyfocen. One man tragedy.

      Vymazat
    5. Co furt máte pisálkové?! To vás nenapadlo, že to starosta myslí upřímně-)

      Vymazat
  26. Ve chvíli, kdy starosta dělá něco "smysluplného", hned se najde kupa lidí, kteří si kopnou. Kolik by zde bylo návštěv a příspěvků, kdyby ta závist, zloba a egoistická nabubřelost nefigurovala? Polovina stěží. Nejsem fanynka starosty, ale na druhou stranu se s trefováním do takové akce nedokážu ztotožnit. Prominete, když řeknu, že mi to připadne ubohé? Dobře, že ve městě něco takového funguje a že to najde podporu a pomůžou i radní s propagací... a hned je v tom nalezeno spoustu pseudokroků a populismu? Asi se nad tím pozastavuji zbytečně, ale napsat jsem to musela!

    Jana K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1. Láry fáry není zásluha současného vedení - to se tam jen zviditelňuje - není divu, jinak je jen terčem posměchu spoluobčanů.
      2. Skořepa má na sobě tolik špíny, že ji nesmyje ani v příštím životě - proto chápu, že jsou na něj lidé naštvaní, mají proč a když ho vidí, popouštějí své zlobě uzdu.

      SKOŘEPA VEN!

      Vymazat
    2. No mě spíš zarazila fotka pana Chudoby. Jak se tam krásně směje. Proč by se taky nesmál. On je tvůrce výběrového řizení na bazén v Rychnově. Tzn. firma, kterou si zaplatilo město, aby výběrové řízení bylo v pořadku. Jak to s výběrovým řízením je, víme všichni. A samozřejmě se nejedná pouze o toto výběrové řízení organizované firmou Dabona. Je mi z tohodle člověka hodně špatně.

      Vymazat
    3. Jak to s tím výběrovým řízením na bazén vlastně je? Já ty informace nemám, jenom co bylo v novinách a TV. Ale těm se nedá věřit. Děkuji za objektivní informace.
      JV

      Vymazat
    4. Pro Janu K:
      Vážená paní Jano, chápu Vaše rozhořčení, zvláště pak, když jste na této akci zainteresována osobně. Já Vašemu sdružení Pferda fandím už doby jeho vzniku. A věřte, vždy jsem se se zájmem sledoval veřejně prospěšné aktivity Vámi založeného sdružení. Tréninková kavárna Láry fáry, rychnovský tréninkový byt a další projekty jsou skutečně ojedinělé…

      Také chápu, že jste nějakým způsobem chtěla vyjádřit vděk svým současným mecenášům a sponzorům, mezi nimiž nejvýznamnější Ing. Ivo Muthsam z firmy Mados věnoval sdružení sponzorský dar v podobě tolik potřebného osobního automobilu. To je třeba ocenit, aniž bych spekuloval, nakolik Vás tento dar zavazuje. Vyjádření díků je vždy pragmatické o podnikatelsky prozíravé. Ale na druhou stranu to ještě neznamená, abyste diskutéry tohoto blogu kvůli jejich názorům označila za ubožáky a egoisticky nabubřelé závistivce. Já bych si to na Vaši adresu netroufnul napsat. Navíc dobře víte, že kritika nebyla namířena proti Vámi pořádané akci. Karel P.

      Vymazat
    5. Milá Jano, ta akce je vskutku dobrý nápad, což o to. Ale kdyby starosta nebyl takový jaký je (nesnížím se k urážkám o nabubřelosti či ubohosti apod.), ale jen podotknu, že kdyby na jeho místě byl někdo jiný, tak bych dokonce uvěřil, že to myslel upřímně a ze srdce. A že v tom není třeba hledat něco jiného. A ještě něco – uvědomila jste si, že do jiných "osobností" se nikdo nestrefoval?
      (trk)

      Vymazat
    6. Karel P.
      Nevím, kde jste přišel na to, že jsem na akci zainteresovaná osobně. To, že se tam s ratolestí občas zastavím, nebo se zúčastnila této akce vůbec neznamená, že bych měla být součástí nebo zainteresovaná. Pokud můj příspěvek ve formě útraty není rovnou brán jako interes? Ale to je tady asi zvykem, hned každého zaškatulkovat proč a jak co dělá a hned v tom vidět vazby a sebezviditelnění a akce ve svůj prospěch. Co jsem vlastně čekala? Upozorním, že to tak nemusí být u druhého a rázem jsem taky zaujatá. Raději se tedy vyhnu tomu, abych zde své úvahy zveřejnila, evidetně si tu nikdo nechce připustit, že ne vše, co dělá nové vedení musí být zákonitě podvod, zlo nebo jiná nemorálnost.

      (trk)
      Myslím, že toho trefování tu bylo vícero, možná je to tu trendy, ale to asi chcete raději také přehlédnout. Osočení pana Hoffmana, Muthsama, Chudoby.. Tady je asi spíš lepší stále plivat zlost, abych tu byla in.. To nehodlám, tedy s pánem Bohem.

      Jana K.

      Vymazat
    7. Pro Janu K:
      Dobrý den, předpokládejme, že pan Hoffman tam byl coby šéfredaktor městského zpravodaje, pan Mutsam je sponzor Pferdy, pan Chudoba stojí za pravděpodobnou dírou v městském rozpočtu v řádu milionů nebo desítek milionů.
      Kdyby se za pultem střídali skutečné osobnosti a nikoliv jen komunální politici a podnikatelé, pak by to asi bylo mnohem lepší.

      PN

      Vymazat
    8. Pokud je pravda, že diskutující „Jana K.“ není ta, za kterou jsem ji měl, omlouvám se Janě K, předsedkyni sdružení Pferda, které akci pořádalo. Zřejmě se jedná někoho jiného, než o paní magistru, která by jistě nezapřela samu sebe. Zejména pak když znám i jejího jejího bratra, dnes opozičního zastupitele, který je zase aktivní v kulturní sféře. Jen kulturní barbar nezná jeho Carminu, úspěšnou i daleko v zahraničí.

      „Janě K“ vzkazuji, že já své názory neměním, i když dnes nejsou „in“ nebo „trendy“. Na tomto blogu jsem také napsal, že po dlouhé vládě „Roklovců“ byly změny potřebné, ale to ještě neznamená, že budu proto nyní mlčet k věcem, které se mi nezdají. Karel P.

      Vymazat
  27. Z rozhovoru Rychnovského deníku s Ing. Janem Skořepou, tehdy jedničkou na kandidátce ODS RK (předseda Ing. Ivo Muthsam) dne 10. 9. 2010:

    Co považujete za největší problém Rychnova nad Kněžnou a jak byste ho řešil?

    „Velice nerad bych označoval, který problém je větší a který je menší, je jich více. Pociťuji ale, že jedním z významných problémů je nedostatek komunikace mezi úřadem města, respektive vedením města s občany. Mám na mysli dostupnost informací, zprůhledňujících procesy na radnici, které by byly pro občany jasné a srozumitelné. Řešení je nasnadě, je třeba urychleně stávající praxi změnit všemi dostupnými komunikačními prostředky.“

    Komentáře netřeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste si tipnout, kdo to řekl:
      "Myslím, že někteří vedoucí úředníci městského úřadu vlastně už občana a jeho názory nepotřebují, vědí nejlépe jak co udělat a rozhodnout. Bohužel občas rozhodují osobní či kamarádské zájmy nad zájmy občanů města. Chybí tedy jasná, srozumitelná a průhledná komunikace s občany města.

      Možná je to těžká hádanka, a tak uvedu tři možnosti:
      1. Karel Jakoubek (bývalý zastupitel)
      2. Ladislav Pyskatý (tajemník MěÚ)
      3. Jan Skořepa (starosta města)
      (trk)

      Vymazat
  28. Pan starosta zapomíná zřejmě často, možná i rád... Stačí si připomenout jeho trapnou odpověď na otázku pana MUDr.Jakoubka ohledně jmenování Bc.Skořepové do funkce ředitelky Sociálních služeb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On nezapomíná jen starosta. Před komunálními volbami:
      ČSSD požaduje průhlednější výběrová řízení. Ve výběrových komisích by měli podle lídra kandidátky Josefa Ješiny sedět zastupitelé místo úředníků majetkové správy.

      Praxe po volbách:
      Ve výběrových řízeních dále zasedají nejen úředníci majetkové správy, ale i radní.

      Vymazat
    2. Jó Ješina, ten v tom vždycky u měl chodit. I ten průser z minulosti v TS mu prošel. Holt vrána k vráně sedá:)

      Vymazat
  29. To lezení do zadku starostovi, který je právě u koryta je opravdu trapný-) Bylo za Rokla, teď za Skořepy. Když jsem viděl fotky dr. Kráma na Orlickém. netu, bylo mi z toho šoufl: Starosta číšníkem, starosta bedlivě sleduje svou kolegyni (2x),starosta to s tácem umí (3x), starosta rozlévá, starosta za pultem…
    Ale podívejte se sami:
    http://www.orlicky.net/index.php?id_zpravy=11619558921329300626

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nejsem zvyklá tady psát, ale musím, protože mě rozčílilo co to ta Jana K. blekotá o závisti a ubohost!!! Víte milá Jano, starostu tu máme hlavně od toho, aby se staral o své spoluobčany a ne roznášel kafe a nechal se přitom nafotit. Co je na tom „smysluplné“? Měl by se starat spíš o to, kdo kvůli těm jeho slavným škrtům od stolu taky přišel o zaměstnání! Ví vůbec, že mezi nimi byla i mladá maminka, co byla právě na mateřské dovolené? Asi sotva!
      Ale hlavně že si polepšila starostovic manželka. Jak tady někdo napsal, ozval se k tomu jen pan doktor Jakoubek a skončil. A to byl jeho kolega. A co ti ostatní? Těm je to jedno?
      Nezlobte se, že se nepodepíšu, ale taky nechci přijít o místo. Čtenářka kurýra

      Vymazat
    2. Potrefená husa... to se těžko objektivně odpovídá..

      Petr

      Vymazat
    3. Jana K.? Tak ta je v tom kolotoči dost hluboko, aby mohla psát objektivně...

      Vymazat
  30. Alespoň starosta nemůže říct, že by Orlický.net byl proti němu zaujatý :-) když právě Orlický.net uveřejnil dohadování mezi starostou a Jakoubkem na zastupitelstvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Pánové vy střiháte, já vám nic neřeknu, protože střiháte." Kam se hrabe silvestrovská estráda :)))

      Vymazat
    2. Orlický.net zaujatý není, ale dovolil si napsat docela hustý komentář v souvislosti s "tiskovou" pro spřátelené novináře ke cause "Zimní stadion". Pokud jste ho nečetli, pak vám doporučuji věnovat mu pozornost:

      http://www.orlicky.net/index.php?id_zpravy=11548113211323859715

      Už ten titulek nejlépe charakterizuje, co všechno se v současném Rychnově n. Kn. může dít:-)

      Vymazat
    3. No, já bych spor mezi Jakoubkem a Skořepou nenazýval dohadováním, jak tady někdo kulantně poznamenal. Jakoubek prostě starostu vybídl k tomu, co je ve slušné společnosti normální – splnit slib daný kolegům před komunálními volbami, že jeho manželka nebude radou "instalována" do funkce ředitelky organizace řízené městem. Jenže co chtít od bývalého krizového manažera? To je pro něj naprosto nepředstavitelné. Řeči o politické korektnosti jsou mu bytostně cizí.
      (trk)

      Vymazat
  31. a stále střihááááte... Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen Rada) v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění (dále jen zákon č. 231/2001 Sb.), v souladu s ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, rozhodla zahájit s provozovatelem FTV Prima, spol. s r.o., sídlem Na Ţertvách 24/132, 180 00 Praha 8 – Libeň, IČ: 48115908, správní řízení z moci úřední pro moţné porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit
    odvysíláním reportáţe na téma pronájmu zimního stadionu v Rychnově nad Kněţnou v rámci pořadu Zprávy TV Prima dne 29. listopadu 2011 od 18:55 hodin na programu Prima televize. Při zpracování reportáţe nebylo dbáno zásad objektivity a vyváţenosti, jelikoţ reportér značně předpojatě prezentoval svůj pohled na pojednávanou problematiku. Autoři reportáţe pouţili záznam telefonického rozhovoru se starostou města, přičemţ odpověď starosty přiřadili k jiné otázce, neţ na kterou původně odpovídal. Zatímco celý proces pronájmu stadionu proběhl dle vyjádření zástupců města v souladu s právními předpisy České republiky, autoři reportáţe, ačkoli nepřinesli ţádné věcné důkazy o porušení zákona, svými tvrzeními a pouţitými formulacemi –
    např. „za velmi podivných okolností“ apod. - a účelově sestříhanými vyjádřeními aktérů případu vyvolali v divákovi dojem, ţe zástupci města nejednali při pronájmu stadionu a následném udělení dotace v souladu se zákonem. Divákovi se tak nedostalo objektivních a vyváţených informací.
    7-1-1

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nicméně stále nebyla vysvětlen pronájem stadionu neexistující firmě... aha Skořepka chyby nedělá.

      Vymazat
    2. Na základě podnětu diváků.... tak donášet, udávat a stranicky rust - to byla dycky Skořepova parketa.

      Vymazat
    3. 1. nicméně žádný stadion nebyl pronajat
      2. nicméně už vůbec ne, neexistující firmě

      Pokud umíte číst a jste člověk chápavý, tak je to jasné. Pokud ne, nebo nechcete slyšet / vidět pravdu, potom zde budete mlet pořád dokola...

      Vymazat
    4. Umím číst a mám mozek, takže abychom byli akurátní - výše uvedený příspěvek má jistě pravdu, ale je bohužel vytržen z podstatných souvislostí.

      Následující usnesení schválila Rada města na svém zasedání 22.8.2011. (pro ty s vadou zraku uvedená slova přepsána velkými písmeny, ostatním se omlouvám):

      Rada města v Rychnově nad Kněžnou schvaluje:

      1. dohodu o ukončení NÁJEMNÍ smlouvy ze dne 26.5.2004 na areál víceúčelového sportovního zařízení – uměle chlazenou ledovou plochu společnosti TS RK, s.r.o., se sídlem Rychnov n. Kn., Soukenická 1124 ke dni 30.9.2011. S účinností od 1.10.2011 TS RK, s.r.o. uzavře s novým nájemcem smlouvu na pronájem zastřešení a šaten zimního stadionu.

      2. PRONÁJEM nemovitostí tvořících areál víceúčelového sportovního zařízení – uměle chlazené ledové plochy (budova bez čp. na p.p.č. 940/8, p.p.č. 940/8, p.p.č. 940/6, p.p.č. 938/7, to vše v obci a k.ú. Rychnov n. Kn.) společnosti PZS, s.r.o., se sídlem Třebechovice pod Orebem, Na Ostrově 323 za těchto podmínek: počátek nájmu 1.10.2011, nájem na dobu určitou 5 let, výše ročního nájemného 120.458,-- Kč, každoroční valorizace nájmu, veškeré služby na základě vlastních uzavřených smluv (vodné, stočné, srážková voda, teplo, elektrická energie, svoz odpadu atd.), účel nájmu - provozování zimního stadionu a krátkodobé podnájmy nepřesahující 48 hod. pro sportovní akce dalším uživatelům. V případě ukončení nájmu město Rychnov nad Kněžnou předem písemně odsouhlasené vložené investice odkoupí za zůstatkovou cenu, která bude uvedena ve smlouvě.

      A nyní pokračujme. Firma vzniká zápisem do obchodního rejstříku a to se u výše jmenované společnosti stalo 30.8.2011. Zastupitelstvo 5. září schválilo úpravu rozpočtu ve smyslu převodu finanční dotace z TS RK na PZS. To, že později radní své usnesení o pronájmu zrušili a nahradili ho usnesením o PODNÁJMU firmě, která mezitím byla založena je irelevantní. Minimálně 8 dní rada města operovala s usnesením, které definovalo obchodní vztah s firmou, která neexistovala. Na základě této mystifikace zastupitelé následně schválili přesun peněz v rámci rozpočtu. Tady sedí přísloví o nažraném vlkovi a celé koze.

      Není nad to, garantovat začínajícímu podnikateli dotaci na jeho podnikatelský záměr. Nyní si dovolím ocitovat autora předchozího příspěvku: "Pokud umíte číst a jste člověk chápavý, tak je to jasné. Pokud ne, nebo nechcete slyšet / vidět pravdu, potom zde budete mlet pořád dokola".

      P.N.

      Vymazat
    5. Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu.

      J.S.

      Vymazat
    6. Tak jste se podepsali už dva a oba jste za hlupáky.
      Zimní stadion mají v pronájmu Technické služby RK a to od jeho vzniku, až po současnost a troufám si říct i do budoucna. Nikdo jiný ho proto v pronájmu nemá a ani mít nemůže!
      Naopak vaše citace je vytržena z kontextu, protože není uplná. Ná následujícím zastupitelstvu, bylo to, co vy citujete ztaženo. Ale o těch klapkách na očích už jsem mluvil, že. Ano, zveřejňujte co se Vám hodí, nikdy ale ne celou pravdu, ta už totiž skandální není. Jsem rád, že jste se pod to podepsali oba :-)

      Vymazat
    7. Je velká škoda, že neumíte číst. Bohužel. To co popisujete, neřešilo zastupitelstvo ale rada města a to konkrétně 19. září v následujícím znění:

      Zrušení usnesení RM č. 423/11 ze dne 22.8.2011, schválení uzavření Smlouvy o poskytnutí dotace na úhradu ztráty zprovozu zimního stadionu se společností PZS, s.r.o., Třebechovice pod Orebem.
      Místostarostka Ing. Zimová sdělila radním důvody pro zrušení usnesení RM č. 423/11 a dále seznámila radní s návrhem smlouvy, který všichni obdrželi.
      hlasování
      USNESENO č. 478/11
      Rada města v Rychnově nad Kněžnou
      I. ruší
      usnesení RM č. 423/11 ze dne 22.8.2011. a
      II. schvaluje
      uzavření Smlouvy o poskytnutí dotace na úhradu ztráty zprovozu zimního stadionu se společností PZS, s.r.o., se sídlem Třebechovice pod Orebem, Na Ostrově 323, dle předloženého návrhu.

      Tedy tímto krokem v bodě jedna vrátila rada vše do původních kolejí jen s tím rozdílem, že TS RK už přišly o dotaci na krytí ztráty z provozu a ta byla přesunuta na PZS. Jenže zastupitelstvo o přesunu peněz rozhodlo za zcela odlišných podmínek.

      Aby bylo vše úplné, pak je zapotřebí doplnit i následující informaci, kterou ve své tiskové zprávě sdělil starosta Skořepa:
      Téhož dne (19.9.2011) zasedla Rada města ve funkci valné hromady společnosti TS RK, s.r.o. a schválila uzavření podnájemní smlouvy mezi společností PZS, s.r.o. a TS RK, s.r.o.
      Smlouva o podnájmu byla uzavřena dne 21.září 2011 a smlouva o poskytnutí dotace pro zbývající období roku 2011 společnosti PZS, s.r.o. pak dne 24.října 2011 v režimu de minimis.

      P.N.

      Vymazat
    8. Return jako od Björna Borga v nejlepších letech. S plným vědomím, že může být vztahnuto na mne, musím poznamenat, že lidská blbost je věčná.

      J.S.

      Vymazat
    9. Pro P.N.
      Se zatvrzelostí některých diskutérů bez zkratky si nelámejte hlavu. Už jim (říkejme jim třeba NICKové) docházejí věcné protiargumenty, a tak pokaždé přicházejí s tradičním způsobem demagogie - hlásat věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž se domnívají, že jsou hlupáci.

      Jediné, co na tyto NICKy platí: nenechat se vyprovokovat jejich urážkami a zesměšňováním druhých a jejich bagatelizováním argumentů vycházejících ze snadno doložitelných faktů. Je dobře, že tak činíte i Vy.
      R.Š.

      Vymazat
    10. Pánové pánové, z toho co napsal P.N. tedy jasně vychází, že ZS je pronajat TS a dále podnajat PZS. TO vidíme asi všichni.
      Co je ale kámen úrazu, je fráze, že "město pronajalo zimní stadion neexistující firmě". Takto je to v médiích i zde řečeno.

      Pokud vím (a to nejsem právník), tak jakýkoliv nájemní vztah, MUSÍ BÝT SMLUVNĚ UZAVŘEN a já se ptám, uzavřelo město s PZS, na přelomu srpna a září, respektive od 22.8. do 19.9. jakoukoliv smlouvu? Co? že mlčíte? Jistě že mlčíte, protože jediná smlouva mezi městem a PZS je PODNÁJEMNÍ a byla uzavřena na konci září, někdy 22.9.2011
      Z toho vyplývá, že možná město chtělo zimní stadion pronajmout neexistující firmě, ale neučinilo tak! Smlouva je uzavřena PODnájemní a to z konce záři a to již firma byla oficiálně zapsána v OR. Nebo ne? Že mlčíte? Ale to už bych se opakoval :-)))

      Pokud si koupím byt a dám inzerát 1.1. že bych ho chtěl pronajmout, ale smlouvu s nájemce uzavřu 1.3. tak od kdy je nájem platný?
      Jste jak děti!

      Vymazat
    11. Jablka a hrušky, pane Dítě, jablka a hrušky. Slušný pokus.

      Vymazat
    12. Hustej typ psat do webovej diskuze, ze prej mlcite :))) na cem jedes? Chci taky!

      Vymazat
  32. No vy jste ale banda ubožáků. RRTV je tu právě od toho, aby sígři jako vy nezneužívali kamarády u tv a media nezneužívala své moci a netlačila lidem vylhaný kostky do hlavy. To si můžete dovolit jen na tomhle blogu.

    Já jen doufám, že prima dostane pořádnej flastr a redaktor zaslouženou výpověď. To by jsem se perfektně bavil, jako se budu bavit, až stávající radnice obhájí příští volby svý posty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pán je srandista :))) stávající radnice a obhajoba voleb - hezký oxymoron.

      Vymazat
    2. Oxymoron říkáte? Možná to na tomhle blogu zdát může, ale realita bude taky někde jinde. Netvrdím, že zůstanou všichni na svých místech, ale věřím, že nové volby budou mít za efekt spíše kosmetické změny v zastupitelstvu, oproti těm posledním, které to celé překopaly - lidi si třeba uvědomí, že učitelé a doktoři jim můžou být sympatičtí a můžou být známí a populární, ale v politice po zvolení už tolik dobra jako ve svých povolání neučiní. Někdo řekne málo schopností, málo možností, já osobně klidně zůstanu u tvrzení, že slabý žaludek - bohužel to tak asi je. Prosadit změny v takovém prostředí, kde léta vládnou nekalé praktiky a udělat něco pro dobro asi tak úplně nejde v rukavičkách. Natož v doktorských, že pane Jakoubku? Ale lépe to vzdát a oficiálně se přiznat, než tam léta mlčky přihlížet, že pane Richtře? Ale nebudu paušalizovat, oba pány mám ve své podstatě rád, protože učinili mnohem více dobrého - ale některé chyby se hold nedají jen zapomenout nebo přehlédnout.

      A aby pan nepodepsaný smajlík J.S. nedošel k mylným představám, nás, kteří k volbám půjdou podpořit aktuální zastupitelstvo je stále ještě dost! Jen aby Vás, co byli spokojení se stavem před bylo dost na to, abyste stejným způsobem dokázali u voleb promluvit do dění?!

      Roman

      Vymazat
    3. Románku, kamaráde, my se báli... a ty jsi stále se svým mindrákem ve formě. Nebyl jsem spokojen se stavem, co bylo dříve. Už vůbec nejsem spokojen teď - zkuste si to přečíst pomalu ještě jednou a vězte, že poměr lidí naštvaných na současné vedení a vás, kteří jste ti správní rychnováci, je dost ve váš neprospěch.

      Jinak jste vlastně napsal, že do politiky můžou jenom bezcharakterní hajzlové, kteří jsou schopni všeho - nevím, jestli Vás (btw. pletete si oslovení Vás a vás) za toto označení Váš guru pochválí.

      Váš smajlík Aleš K. (netrefil jste se... opět)

      Vymazat
    4. Výpověď určitě nedostanou, jeliož pracují externě. Prima nemá ve zvyku zaměstnávat, ona pouze kupuje zprávy jako od agentury, což už samo o sobě nedává velikou kontrolu nad pravdivostí reportáže. Ale na to jsme u této stanice zvyklí. Jim jde jen o senzaci, která samozřejmě na oko v reportáži byla. Proto to koupili a odvysílali.
      Zaměstnat Rouba by byla hloupost, zvláště po jeho známé alkoholické minulosti (současnosti?) a díky tomu vyhazovu z Novy. Proto tenle póvl dělá jen "agenturně". Tam kde drtivá většina redaktorů začíná, tam on skončil. Vygooglujte si jeho jméno, v kolika kauzách a obviněních byla a je namočen. Jednou mu to ale neprojde.
      Pokud se půjdete o víkendu projít Pardubicema, či Hradištěm, zcela jistě na něj narazíte, jak se navátej motá po ulici.

      Vymazat
    5. Jsme možná svědky vyřizování účtů na tomto blogu.
      Že by ze strany Novy? Já jsem třeba viděl video s „věhlasným“ krajským redaktorem Novy při korupčním jednání. To video přineslo TV Pardubice spolupracující s Primou. Dá se to také vygooglovat.
      A nebo fouká vítr ze strany RTA, která skončila s vysíláním na Primě? Nyní šéfredaktor RTA dělá „dálkově“ vysílání nové TV Rychnov.
      Ale třeba to je úplně jinak – lze se tak domnívat podle pokleslého způsobu psaní. Tipuji to na jistého přespolního chvástala, který stojí za mnoha intrikami a pomluvami. I když na fotografii vypadá roztomile, zvláště když „hulí“.
      (trk)

      Vymazat
    6. Jj, to teda hustý. Ten co tady pomlouvá pana Rouba a přirovnává ho k póvlu je asi ten samej co tohle slovo napsl i púroti v šem co tady píšou. Všichni jsou asi pro něj póvl. Asi myslí jak je drsnej a asi je sám pořádně vypatlanej:)
      Wiki

      Vymazat
    7. Pro Romana
      Už s tou pamětí něco udělejte. Nebo je to nakažlivý? To si nepamtujete výsledky voleb? Mohl jste si je taky přečíst , co je tady nedávno někdo napsal a vy stále dokola melete o celém „překopání“ voleb. To jste s prominutím tak natvrdlej?

      Vymazat
    8. Pro AnonymníFeb 23, 2012 02:30 AM:

      Jen abych se mohl utvrdit ve své natvrdlosti, kolik že se změnilo zastupitelů a členů rady v porovnání s předchozím volebním období? Díky, že mě obměkčíte.

      Roman

      Vymazat
    9. S tím mindrákem vůči minulému vedení byste se měl léčit :)))

      Vymazat
    10. Romane, být Vámi, tak bych raději neměnil. S měkkým mozkem by to s Vámi šlo rychleji s kopce:)

      Vymazat
  33. Současná radnice by se měla zamyslet nad tím, jaké příznivce má ve svých řadách. Chybí nejen elementární slušnost, ale i základy právního vědomí. Ale až tak velůké překvapení to není, soudě podle primitivního vyjadřování: „No vy jste banda ubožáků“, „sígři jako vy“, „vylhaný kostky do hlavy“ – to mě zvlášť pobavilo.

    Ale mluvme k věci. Celá záležitost se má tak. TV Prima odvysílala kritické reportáže. Radnici se to nelíbilo, a proto podala stížnost RRTV. Tento ústřední orgán státní správy (nic víc, nic míň) zařadil stížnost do programu 2. zasedání RRTV, konaného dne 17. 1. 2012 mezi tzv. divácké ohlasy. Pro představu se můžete sami přesvědčit, jak dlouhý to byl seznam:
    (http://www.rrtv.cz/cz/files/press/TZ_02_12.pdf)

    RRTV má povinnost se těmito stížnostmi a podněty zabývat. V případě rychnovské causy se rozhodla zahájit správní řízení. V důvodové zprávě a odpovědi stěžovateli (viz www.rychnov-city.cz) vycházela z obsahu stížnosti - proto je napsáno „pro možné porušení(a nebo také ne) § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb.“ O tom se rozhodne po řádném správním řízení, kdy je dát prostor všem účastníkům správního řízení. Prostě to nefunguje tak (jak by si někdo přál), že správní orgán napíše jinému správnímu orgánu stížnost a na jejím základě se rozhodne, že „Prima dostane pořádnej flastr a redaktor zaslouženou výpověď“. Tak tomu snad nebylo v Rychnově n. Kn. ani v dobách totality.

    Pro nechápající cituji ze správního řádu (§ 7 odst.1)
    Dotčené osoby mají při uplatňování svých procesních práv rovné postavení. Správní
    orgán postupuje vůči dotčeným osobám nestranně a vyžaduje od všech dotčených osob plnění jejich procesních povinností rovnou měrou.
    R.Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu.

      J.S.

      Vymazat
    2. Asi je dobré upozornit i na stav hlasování RRTV o této věci (který ale vůbec nic nevypovídá o samotné podstatě stížnosti): 7-1-1, u ostatních projednávaných věcí je většinou hlasování 12-0-0

      Vymazat
  34. Dovolím si po delší odmlce uvést tři věcné postřehy, které spolu souvisejí:
    1. Město nebylo dosud schopno zavěsit na své internetové stránky přehled veřejných zakázek vyhlášených či uskutečněných do června minulého roku. Poznamenám, že by to bylo záhodné s ohledem na fakt, že mezi nimi je i tolik diskutovaná zakázka rekonstrukce vodovodu a kanalizace v Dlouhé Vsi a Rovni.
    2. Do tohoto dne nebyl také uveřejněn například zápis ze zastupitelstva z 13. ledna 2011, i když stránky města navštěvuji pravidelně. Nikde jsem tím pádem nedohledal ani informaci průběhu výběrového řízení na ředitelku sociálních služeb.
    3.Jsem proto překvapen, jak vedení města pohotově umístilo interní dopis RRTV zaslaný formou datové zprávy. Jednalo se o odpověd RRTV na dopis č.j. 92/2012. O jaký dopis se jedná? Proč nebyl jeho text zveřejněn spolu s odpovědí RRTV? Veřejnosti bylo evidentně zabráněno porovnat obsah stížnosti s odpovědí RRTV. Nebo i tento dopis podléhá režimu utajení?
    HD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijměte omluvu za nemilý překlep - správně mělo být uvedeno "ze zastupitelstva z 13. ledna 2012.
      HD

      Vymazat
    2. Dobre Vy, dost dobre. Jedno vim jiste - Skorepa za to nemuze :)))

      Vymazat
  35. Pan HD se dopustil ještě jednoho překlepu (věřím, že neúmyslného). Zastupitelstvo se konalo 23. ledna 2012, tedy ne 13. 1. 2012. To jenom pro pořádek. Na věci to ale nic nemění. Je dobře, že na chybějící zápis na webových stránkách města upozornil. Ten zápis se tam dnes, tj. 24. ledna 2012, náhle objevil – tedy až po měsíci konání zastupitelstva města.

    Dle Zákona o obcích, §95 (2) je nutno zápis pořídit do 10 dnů po skončení zasedání. Otázkou tedy je, proč byl zápis zveřejněn s takovým zpožděním. Nehodlám však v žádném případě spekulovat, proč se tak stalo. Důvod se jistě najde.
    R.Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nerad Vás opravuji, ale dneškem jste určitě myslel 24. února 2012, zmátl Vás ten leden, nicméně to je ta nová lepší Skořepova komunikace - na nějaké zákony prostě nedbá.

      J.S.

      Vymazat
    2. Děkuji za upozornění, samozřejmě jsem myslel dnešní datum. Je vidět, že nkdo z nás není neomylný. Já to přiznám - škoda, že to neplatí u všech.
      R.Š.

      Vymazat
  36. Město prostě nemá peníze... jak z toho ven? Pan Skořepa je velice vhodný pán pro tuto celou záležitost, nechybí mu charisma, morálka ani poctivost.

    Navrhuji zvýšení jednorázových poplatků za parkovaní - ty ceny jsou moc nízké, takhle si ta nejmenovaná firma ACTIV Parking s.r.o. z HK moc nevydělá. Strašně rád platím za to, že parkuju před domem, v kterém bydlím. Parkovací karty se zdražily málo! Navrhuji cenu alespoň 2.000kč za jednu kartu pro jedno auto ročně. Dále by se měl zvednout poplatek za odpad atj. alespoň na 1.000kč (nejlépe 2.000kč, vyhneme se tak dalšímu zdražování přístí rok).

    V této spojitosti bych rád věděl, kolik přibližně dostal pan Rokl od "ACTIVů" v obálce... nemějte mi to za zlé. Nejsem závistivý, jen zvědavý. Když už máme ve městě takovou parádu, chci prostě vědět, kdo z toho měl větší radost.

    Za další bych rád věděl, jak je možné... že se čeká 20 let (nebo více?) na krytý bazén a když ho už konečně "někdo" postaví, tak to pojebe takovým způsobem, že město bude vracet část dotací. Kolik dostali "mocipáni" ze VCESu za takový lukrativní tendr (nechci ani psat, že byl předražený)? V této souvislosti navrhuji vstupné do bazénu minimálně 150kč (osobně bych zkousl i více, ale chápu, že dnes začíná přituhovat, lidé si moc neušetří... ovšem zvolili si to sami :-) Ja k volbám nechodím, proč také, mám své finance rád, tak ještě abych si určoval, kdo je ze mě bude "cucat" :-)

    Městská policie; tady je ale všechno špatně! Proč tak málo kontrolují parkovací lístky? Osobně bych se zastával nonstop kontrol 24h denně! Jako detail bych jim dal nášivky; "ACTIV PARKING POLICIE".

    Když už jsem se rozepsal; nechal bych ještě postavit více supermarketů jako je TESCO, LIDL. Prodávájí tam opravdu luxusní pravé české potraviny za ještě lepší ceny! Vždyť přeci "TESCO, na všem nám záleží", neříkejte, že by lhali!

    Zrušení kina; dobrý tah! K tomu se nebudu více vyjadřovat, jen dodám, že bych podobným způsobem zrušil vše ostatní. Není to přeci nijak potřeba.

    Za ušetřené peníze bych radnici nechal přestavět na Kreml a vyvěsil pořádně velkou červenou vlajku s holou prdelí. Jako symbol toho, co nás tu ve městě čeká.

    Hezký den!

    P.S. Doufám, že STAMONT nepříjde o svého nejlepšího "spolumajitele". Hrozně mu fandím! Je to člověk, co to má v hlavě nadmíru srovnané...

    Bohumír Čermák

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom pánovi ze Stamontu, teda spíš o jeho manželce dneska vysílala Prima.

      Vymazat
    2. Co bylo, prosím, obsahem reportáže? Díky.

      Vymazat
    3. domácí násilí, tím pádem si myslím, že to nebylo "spíš" o jeho manželce...
      KRIMI ZPRÁVY PRIMA

      Vymazat
  37. Starosta možná přišel o další komunikační kanál - Rychnovský deník stránku se Skořepovými odpovědmi z on-line rozhovoru asi smazal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se opakovat, to je ta nová komunikace!

      Skořepa ven!!!

      Vymazat
    2. Musím vás vyvést s možného omylu. Starosta o ten komunikační kanál asi nepřišel, on si to pravděpodobně sám přál.
      Shodou okolností jsem totiž v pátek četl jeho poslední odpověď na dotaz, jak to bylo se jmenováním jeho manželky za ředitelku Sociálních služeb. Ten dotaz ho musel vyvést pořádně z míry, jelikož na závěr uvedl, že na podobné konfrontační otázky už nebude dále odpovídat. Asi nezvládl spolknout štiplavou poznámku tázajícího, aby se zase na něco nevymlouval.

      V pondělí on-line rozhovory se starostou nebyly přístupné ani přes webovou stránku města ani přes žádné vyhledávače. Zkrátka: Page Not Found.
      HD

      Vymazat
    3. Z webových stránek města "náhle" zmizel i odkaz na on-line rozhovory se starostou. Bez jakéhokokoliv vysvětlení. Myslím, že tady už nelze hledat žádné výmluvy. Ing. Jan Skořepa jasně ukázal, že nezvládá ani jeden ze základů funkce zvané starosta: Umění jednat s lidmi, trpělivě vysvětlovat a odpovídat i na nepříjemné otázky. V takovém případě tam nemá co pohhledávat.
      HD

      Vymazat
    4. Neukázal, jen potvrdil, co o něm vědí lidé, kteří mu jsou blíže. Ono něco jiného je mazat med voličům před volbami a pak jim místo toho medu do ksichtu na.... a chovat se, jak umím.

      Vymazat
  38. Nestačím se divit, jaké absurdní komentáře zaznívají ve snaze odvést pozornost od procesních pochybení rady města v souvislosti s původně zamýšleným pronájmem zimního stadionu, který změnili na podnájem. Přitom k pochopení celé causy, která pravděpodobně bude mít právní dohru, není opravdu třeba právního vzdělání. Posuďte sami:

    Radnice se v létě 2011 usnesla pronajmout zimní stadion účelově založené firmě s názvem PZS. Ta však v době přijatého usnesení nebyla ještě ani zapsána v obchodním rejstříku. To bylo první zásadní pochybení. Každý právník ví, že společnost vzniká až zápisem do OR, čímž získává právní subjektivitu (tedy z pohledu práva začíná existovat).

    O měsíc později usnesení o pronájmu radnice revokovala. Ne však kvůli této zásadní procesní chybě, na kterou poukázala i TV Prima ve svých reportážích. Ale kvůli jinému pochybení, které musel starosta nechtěně přiznat:

    „Při přípravě smluvních dokumentů však vedení města objevilo skutečnost, která nebyla novému vedení města Rychnov nad Kněžnou známa a přímý pronájem by vyvolal finanční vyrovnání s nájemcem zimního stadionu, společností TS RK, s.r.o., což jsou technické služby města.“

    Je ale s podivem, že při přípravě smluvních dokumentů uvedené překážky nebyly vedení města známy. V dozorčí radě TS zasedá celé vedení města (Skořepa, Drejslová, Zimová) již od prosince 2010. Vedení města tak mělo celých osm měsíců mělo na zevrubné seznámení se s právně-ekonomickou situací a vztahy v uvedené společnosti.

    Revokace usnesení o pronájmu a změna na podnájem nebylo už nic jiného než napravit zpackaný pronájem. který se radním vymkl z rukou. Nelze ale zastřít pochybení přes všechny úskoky a podpásové útoky.
    R.Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono už je jedno, jestli radnice nebo vedení komunikuje se svými voličiu nebo ne. Stejně se jim už po tom všem nedá věřit:-)

      Vymazat
    2. "Každý právník ví, že společnost vzniká až zápisem do OR, čímž získává právní subjektivitu (tedy z pohledu práva začíná existovat)."

      Právník to možná ví, ale vy nikoliv. Když už chcete citovat a vytrhávat z kontextu, tak buďte prosím přesný. Společnost vzniká podáním návrhu ke krajskému soudu (zakladatelské dokumenty, notářský zápis, podpisové vzory), ale zápisem do OR je založena.
      Nebudeme slovíčkařit, ale pokud se tu oháníte přesnými údaji a názvy, tak ať jsou opravdu přesné!

      Sám osobně bych zrovna v tomto městské zastupitele nelinčoval, jelikož je prokazatelné, že zimní stadion pod současným provozovatelem město vyjde o statisíce korun ročně méně, což je podle mého přínos, respektive je tím zacela "díra", kudy odtékalo léta z radnice nemálo financí a evidentně zbytečně!
      Spíš se ptám, proč to teď jde a 13 let to nešlo?

      Osobně mi vadí předražené parkovací karty (na náměstí opravdu extrém) a čipování psů. Ale to je věc názoru.

      Vymazat
    3. Když se chceme bavit slovíčkařením a odbíhat od kamarádčoftu s Madosem, tak: společnost získává právní subjektivitu zápisem do OR, poté může jednat atd., do té doby (a právě v této době společnost PZS získala stadion do pronájmu) se může leda tak dloubat v nose, protože to taky nemá žádný právní dopad. Pochybení je zřejmé, uznat to není težké.

      Vymazat
  39. Nevíte co je na tom pravdy, že radní přiklepli fy Mados další veřejnou zakázku? A taky se říká, že ve výběrové komisi zase seděl Skořepa jako minule. Jestli jo, tak je to podle mě opět střet zájmů Muthsam – Skořepa jak vyšitej!
    Marek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeme potvrdit, že je to tak. Jedná se opět o mnohamiliónovou veřejnou zakázku, která není nic jiného než pokračováním ve stavebních pracích na vyhlášeném tendru z loňského roku s názvem „Rekonstrukce vodovodu a kanalizace Dlouhá ves - Roveň“. Tedy se stejným dodavatelem prací (MADOS MT, s.r.o.), ale s novým názvem a novými finančními prostředky města. Podrobnosti přineseme v seriálu s pracovním názvem „Střepiny a skořepiny“.

      Vymazat
    2. Našel na facebooku Rychnovské defenestrace:
      Vyhodnocení nabídek poptávkového řízení „Rekonstrukce vodovodu a kanalizace v Rovni u Rychnova nad Kněžnou“.

      Rada města v Rychnově nad Kněžnou
      I. schvaluje
      na základě doporučení komise pro posouzení a hodnocení nabídek akce „Rekonstrukce vodovodu a kanalizace v Rovni u Rychnova nad Kněžnou“ vítězem veřejné zakázky firmu MADOS MT s.r.o., Lupenice 51, Kostelec n. Orl.
      a
      II. pověřuje
      starostu města podpisem smlouvy s vybraným uchazečem.

      Vymazat
    3. To by člověk blil!

      Skořepa ven!!!

      Vymazat
    4. To je zase ukázka jak nás mají pořád na háku! Jestli se jedná o několikamiliónovou zakázku, tak proč v usnesení není ani zmínka, kolik to zase bude stát poplatníky? Navíc když to tak čtu, tak jestli se nepletu, tak tu smlouvu bude zase podepisovat osvědčená dvojka Muthsam - Skořepa. To fakt už není normální!

      Vymazat
    5. Nenormální je nenahrabat si, dokud to jde:)))))))

      Vymazat
    6. Já se musím smát při řečech o daňových poplatnících. Vás pane to moc stát nebude, to si buďte jist.

      Vymazat
    7. Hlavním kritériem výběru byla určitě cena. Teď po tom navýšení už určitě není Mados tím nejlevnějším účastníkem výběrka. Ale to je v pořádku. Kamarád má kšeft, nikomu nic vysvětlovat nemusím, do voleb daleko... všechno je v pohodě.

      Vymazat
    8. To brečení tady je až vtipný. Kdybych neměl za co jiného Skořepovi poděkovat, tak minimálně za to, jak se v "pár" lidech probudila zdravá zvědavost a přeci jen se začali trochu zajímat. Rozumí věci nerozumí, to je asi fuk. I hloupé otázky, narážky a spekulace budí pozornost a podvědomí o situaci může narůst. Už stačí jen maličkost, aby zastupitelé našli dost času na osvětlenou a vysvětlenou. Ta slíbená komunikace pokulhává, ale je dobře, že to lidi vidí a chtějí to změnit. Otázka, jak hlasité jsou prosby a jaké by byly třeba, aby si to vzali zastupitelé k srdci?!

      Mados a nová zakázka - celkem logicky, kdo jiný by měl navázat na stávající akce? Zase jiná firma, aby to bylo čistější pro oko? Podpis je jedna věc.. Ale co "na základě doporučení komise" - tam hledejme střety zájmů. Byl v ní starosta? Kdo případně s ním a mlčky tak střetu zájmů přihlížel? Přes střet zájmů věřím, že rozhodnutí Skořepy vůbec nemusí být špatné a nehledal bych ve všem jen sebeprospěchářství nebo jak to chcete nazvat. Víc mi asi nejde do hlavy, že jsme si tam zvolili lidi, kteří se bojí ozvat nebo na sebe vzít jakoukoliv zodpovědnost a nechají raději rozhodnout Starostu, přestože tam lítá do očí bijící podezření - i tomu by se mělo zabránit, protože to fakt vypadá blbě. Může to být jakkoliv dobré, ale pro místní brečící a skandující antiskořepácký dav je to zbytečné krmivo pro jejich iluze.

      Petr

      Vymazat
    9. To jen nevypadá blbě, to je blbé, trapné a pitomé. Nevšiml jsem si, že by tu někdo brečel, spíš je tu spousta nas*aných lidí, kteří netušili, co se ze Skořepy po volbách vyklube za člověka.

      Jasně že musí navázat Mados, na druhou stranu kdyby bylo už na začátku výběrka jasné, že se zakázka v průběhu prodraží, asi by neměl Mados zvítězit. Ale co, vždyť koaliční kočkopes má 13 hlasů a tomu na přežití stačí.

      Nezávidím člověku, který to bude za 2,5 roku po panu manažerovi napravovat. Ten si už bude vesele "manažerovat" kdovíkde.

      Vymazat
    10. Myslím, že Skořepa má na stole toliko napravování, že sotva stihne desetinu takových provarů vytvořit. Zatím pro město neuzavřel žádnou nevýhodnou smlouvu. Je sotva prokazatelné, že jiné firmy by k takovému kroku nepřistoupili, že jako počítali i s tou variantou, která nebyla součástí dokumentace a že cenu mají automaticky vyšší, protože co kdyby tam bylo jiné podloží než dokumentace uvádí? Už nemám v paměti přesně, jak daný odhad probíhal, ale tuším, že daná chyba chybička je tak nějak z oboru a že nikdo za to nebyl nijak potrestán nebo cokoliv. A co se dalších smluv týče, žádná z nich nemá nevypověditelné podmínky na dobu několikrát přesahující volební období, jako tomu bylo dříve. Říkejte si co chcete, já to vidím jako nebe a dudy.. A Skořepa je v tomto případě nebe. Těžko přesvědčovat někoho, aby tleskal tak nepopulárním krokům jako jsou škrty a čistky..

      Petr

      Vymazat
    11. Na rozdíl od pana Petra respektuji názory druhých, byť nemusí mít nutně hned podobu právního rozboru. Mají však věcný základ s upřímnou snahou dopátrat se merita věci. Urážkami, zesměšňováním, poukazováním na hloupost a neznalost druhých, s jejichž názory nesouhlasím, se docílí zcela opačného efektu. Ale to ví každý soudný jedinec.

      Navíc si pan Petr sám nabíhá bagatelizováním závažných pochybení, které je možno rozhodně kvalifikovat jinak než eufeministickým pojmenováním „chyba chybička“. Rovněž uvádění příkladů, které s diskutovaným případem nijak nesouvisejí, svědčí o nedostatku protiargumentů.

      Nejsem ale zaujatý. Proto uvedu, že se několika případech s panem Petrem shodnu. A to v tom, že docházelo „nepopulárním“ čistkám a škrtům díky neschopnosti koaličních zastupitelů mít vlastní názor (MUDr. Jakoubek – výjimka potvrzující pravidlo). Také se ztotožňuji s názorem, že proto měl a má starosta na svém „nebi“ neomezené možnosti v „samorozhodování“. A k tomu přece nepotřebuje komunikovat s voliči a obyvateli města.
      HD

      Vymazat
  40. Z facebooku Rychnovské defenestrace:

    Firmě MADOS MT, s.r.o. za provedenou zakázku "Rekonstrukce vodovodu a kanalizace Dlouhá Ves - Roveň" vyhlášeného v
    - v roce 2011 bylo zaplaceno celkem 6.021 253 Kč
    - v roce 2012 bude zaplaceno celkem 5.677 000 Kč
    - v roce 2013 bude zaplaceno celkem 5 505 000 Kč
    Celkem: 17.203 253 Kč
    Původní nabídková cena vítěze tendru: 15.206 606 Kč (schválené radou města)
    V lednu 2012 rada města vyhlásila další veřejnou zakázku kvůli pokračování stejných prací ve zbývající části Rovně. Název tendru: "Rekonstrukce vodovodu a kanalizace v Rovni u Rychnova n. Kn." Vítězná nabídka firmy MADOS MT, s.r.o - 9.082557 Kč vč. DPH.

    Rekonstrukce vodovodu a kanalizace v Dlouhé Vsi a Rovni by měla přijít celkem 26.285 810 Kč. Pokud nedojde k jejímu dalšímu navýšení.
    Všechny částky jsou uvedeny vč. DPH.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam uvedeno i toto:

      Osoba zastupující zadavatele tendru: Ing. Jan Skořepa, starosta
      Vítěz tendru: Firma MADOS MT, s.r.o. jednatel Ing. Ivo Muthsam
      předseda místního sdružení ODS RK: Ing. Ivo Muthsam
      Leader kandidátky ODS RK: Ing. Jan Skořepa

      Zákon o veřejných zakázkách:
      § 74, odst.7
      Členové hodnotící komise nesmí být ve vztahu k veřejné zakázce a k uchazečům podjati, zejména se nesmí podílet na zpracování nabídky, nesmí mít osobní zájem na zadání veřejné zakázky a s uchazeči je nesmí spojovat osobní ani pracovní či jiný obdobný poměr.

      Ing. Jan Skořepa byl členem výběrové komise pro posouzení nabídek rovněž u tendru „Rekonstrukce vodovodu a kanalizace Dlouhá Ves – Roveň“ . Také v tomto případě podepsal čestné prohlášení o nepodjatosti.

      Vymazat
    2. To by člověk blil...

      Vymazat
    3. To není ke zvracení, to je zřejmý podnět k šetření možného porušení Zákona o střetu zájmů, Zákona o veřejných zakázkách atd. a lze ho zahájit nejen na základě oznámení, ale taktéž z moci úřední na základě zdrojů zveřejněných v médiích apod. Pokud se nepletu, Policie ČR má dokonce povinnost se tímto zveřejněným podnětem zabývat:-)

      Vymazat
    4. ODPADKOVÉHO... vyvézt hodně daleko a nevracet se!!!

      Vymazat
    5. Do seznamu pochybných tendrů k přezkoumání si policie může připsat miliónovou veřejnou zakázku nazvanou „Cyklostezka Lesopark Včelný v Rychnově nad Kněžnou“.
      Zadavatel tendru:
      Město Rychnov nad Kněžnou zastoupený panem Ing. Janem Skořepou, starostou města
      Člen tříčlenné komise: Ing. Jan Skořepa.
      Vítěz schválený radou města (vč. hlasu starosty)
      COLAS CZ, a.s. se sídlem v Praze
      Šéf společnosti Colas v letech 2000 - 2008: Ing. Jan Skořepa

      Vymazat
    6. Já věřím, že upozornil na to, že může být podezírán s podjatosti nebo že hrozí možný střet zájmů. Je to povinnost uvést v zápise z protokolu a jistě to v něm je uvedeno. Má přece v tom zkušenosti.
      NT

      Vymazat
    7. Musí mít, vždyť je to špičkový manažer.
      Jenom nechápu, jak se mohla stavební firma v Ostravě, kterou šéfoval a kde prováděl restrukturalizaci a reorganizaci jako v našem městě, dostat do tak šílený insolvence, že jí musel krajský soud poslat do úpadku.
      To fakt nechápu:)))

      Vymazat
    8. V tendru „Cyklostezka Lesopark Včelný v Rychnově nad Kněžnou“ opět došlo k možnému porušení Zákona o veřejných zakázkách.

      Zadavatel tendru:
      Město Rychnov nad Kněžnou
      zastoupený panem Ing. Janem Skořepou, starostou města

      Z protokolu o otevírání obálek a hodnocení nabídek:
      Člen komise Ing. Jan Skořepa, starosta města

      Vítěz tendru: COLAS CZ, a.s.
      (‚schváleno radou města 9. 5. 2011 vč. hlasu Ing. Jana Skořepy)

      Z obchodního rejstříku MSp ČR
      Předseda představenstva firmy COLAS CZ, a.s.
      Ing. Jan Skořepa - do roku 2008

      Citujme ze Zákona o veřejných zakázkách:
      § 74 Složení hodnotící komise
      (8) Vznikne-li důvod k podjatosti některého člena hodnotící komise v průběhu její činnosti, je povinen tuto skutečnost bezodkladně oznámit veřejnému zadavateli. Veřejný zadavatel v takovém případě vyloučí člena hodnotící komise z další účasti v hodnotící komisi.

      Nestalo se tak.
      R.Š.

      Vymazat
  41. Možná proto nejste manager(ka).
    O osudu firmy vždy rozhodují její vlastníci. Možná by jste se divil(a) co rychnovských, úspěšných firem šlo do insolvence. Málokdy za insolvencí stojí papírový brankrot, většinou je to bankrot řízený, ze strany vlastníka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obecné známé kecy o tom, kdo rozhoduje o osudu firmy, jste si mohl odpustit. Samozřejmě vím, že může jít třeba i o řízený bankrot (i v tomto případě zmíněná stavební společnost podala sama sebe do insolvence). A že to může být další z příznaků eskalující krize ve stavebnictví u nás.

      Jenže mně šlo o něco jiného. Nepodezírám Vás, že jste to nepochopil. Naopak si myslím, že úhybným manévrem jste chtěl odvést pozornost od nasazeného „dvouletkového“ krizového manažera Skořepy, který ještě v lednu 2010 firmě předpovídal dlouholetou perspektivu. Tyhle „vize“ bych čekal od průměrného manažera. Ne od špičkového, který byl do firmy nasazen právě proto, aby se podařilo krizi zvládnout. Zvláště když tomu předcházela velká „oddlužovací“ akce :)))

      Vymazat