Rychnovského Unijního Státu (RUS)
(dnes věnováno muži na radnici)
Když jsme si v lednovém Rychnovském zpravodaji přečetli
starostovo přání do nového roku, prozřeli jsme. Ano, mnohé jsme i pochopili. Třeba starostova upřímná slova
o tom, abychom hledali cestu k sobě, o škarohlídech, kteří povyšují osobní zájmy nad zájmy nás všech. Je opravdu nejvyšší čas vyslyšet starostovo volání po větší vstřícnosti a pozitivním přístupu k němu a pak také k radnici. Proto jsme si nasypali popel na hlavu, setřeli máslo z hlavy a šli do sebe. Výsledkem naší sebereflexe jsou tyto pozitivní střípky na pokračování. Snad se nám i díky nim bude žít lépe a radostněji, jak náš muž na radnici zdůraznil.
Do nového roku s ohňopádem na radnici
Aby nedošlo k nedorozumnění. Nejedná se o
živelnou pohromu na rychnovské radnici, i když k některým pádům tady došlo. Buďme ale zcela objektivní - vyhazovy z práce si způsobili sami
zaměstanci, když se nedokázali popasovat s titulem „ekonomicky nepolíbený“ udělovaným
naším starostlivým starostou. A nebo
asi nechtěli pořádně pracovat.
Ale vraťme se ke zmíněnému podtitulku (ohňopád na
radnici). Nechceme tímto udávat autora nekonstruktivně pojatého článku zveřejněného ke konci minulého roku v Orlickém.netu.
http://www.orlicky.net/?id_zpravy=11619558921324981107
http://www.orlicky.net/?id_zpravy=11619558921324981107
Hanlivý článek ale ani nečtěte. Stačí náš komentář, že autor v něm zcela hnidopišsky glosuje jeden z řady neotřelých nápadů realizovaných
v našem městě na sklonku minulého roku. Věřme, že nápad s ohňopádem na radnici nevyhoří kvůli nepochopení jedince a jistě přibude k novým kulturně-společenským
tradicím pořádaným ve městě.
Čas adventní zahájil pěkný ohňostroj
Mezi další nápaditou novinku do budoucna lze zařadit velkolepý propagační ohňostroj kvasinské automobilky na Starém náměstí o první neděli adventní. Zlí jazykové sice šíří, že se jedná více o komerční záležitost než liturgickou. A pokud o něj někdo přišel, mohl si jej vychutnat v městském zpravodaji, kde byla zveřejněna fotografie na titulní straně. Samozřejmě nejde o žádnou fotomontáž za účelem vytvoření virtuální reality, jak to bylo běžné zejména v některých zemích východního bloku k vylepšení obrazu vládnoucího establishmentu.
Mezi další nápaditou novinku do budoucna lze zařadit velkolepý propagační ohňostroj kvasinské automobilky na Starém náměstí o první neděli adventní. Zlí jazykové sice šíří, že se jedná více o komerční záležitost než liturgickou. A pokud o něj někdo přišel, mohl si jej vychutnat v městském zpravodaji, kde byla zveřejněna fotografie na titulní straně. Samozřejmě nejde o žádnou fotomontáž za účelem vytvoření virtuální reality, jak to bylo běžné zejména v některých zemích východního bloku k vylepšení obrazu vládnoucího establishmentu.
Ani v době krize nechybějí další nápady a vize
Neméně pozoruhodnou se stala soutěž o vytvoření
loga Rychnova nad Kněžnou. Pro škarohlídy je to prý zbytečné
v době nutnosti investovat duchovní potenciál na jiné záležitosti. Ale i v tomto případě se
musíme představitelů města zastat: Ani v době
krize nesmí chybět myšlenky a vize. Které jsou navíc fundovaně zdůvodněny.
„Jde o graficky moderní jednoduchý designový
prvek, který vychází buď z historie daného města či vyjadřuje symboliku, která
je pro město charakteristická, to znamená, má svou legendu.“ Takto myšlenku
s logem objasnila místostarostka města Michaela Zimová s dodatkem,
že logo bude sloužit k propagaci a mají to tak i v jiných městech. To je pravda, naše malebné městečko
v podhůří Orlických hor nemůže zůstat pozadu.
![]() |
| Místostarostka města ing. Michaela Zimová (kandidovala za ČSSD) |
Zároveň sebekriticky přiznáváme, že jsme až dosud měli naivní představu o tom, že starý městský znak s pannou na jelenu
nezaměnitelně symbolizoval Rychnov nad Kněžnou a dostatečně plnil svou propagační
úlohu. Zastaralé myšlení lpící na tradicích opravdu není na místě. Sice
existuje k využití několik verzí znaku, ale vybrali byste si některý
z nich? (viz vpravo)
Anketa všem Rychovákům otevřená
Nejkvalitnější logo
si Rychnováci mohli zcela demokraticky vybrat v otevřené anketě. Aby jim však byla volba usnadněna, desetičlenná fundovaná komise města se postarala o předvýběr tří nejkvalitnějších ze všech 180 návrhů od 44 autorů. Nechápeme proto šťouraly kroutící hlavou nad tím, proč veřejnost nemohla vybírat
ze všech nebo alespoň z většího počtu návrhů, ale pouze z předložených tří návrhů a dokonce bez možnosti případně
neudělit hlas žádnému. To není nic jiného než hledání problémů. Dokonce se našli tací, kteří tvrdí, že soutěž byla vyhlášena účelově kvůli návrhu existujícímu už před soutěží. Zase jen fámy a pomluvy!
Ani negativistická antikampaň na facebooku Rychnovské defenestrace nezabránila více než dvoustovce lidí, aby nejkvalitnější logo pro dvanáctitisícové město vybrali. Toť milý dárek nám všem Rychnovákům do nového roku. A nic na tom nezmění falešná hodnocení rádobyznalců z oblasti reklamy a designu: „To není jen špatné LOGO, ale grafický průser! Alibi jsou však dobré... rozhodla veřejnost!“
http://cscz.facebook.com/rychnovska.defenestrace
A kde se dozvíte podrobné výsledky ankety? Není
nic jednoduššího, než si zajít na radnici a tam se o všem informovat. Třeba o
tom, jak se jmenuje a odkud je vítěz, díky jemuž se můžeme chlubit logem se stylizovanou katastrální mapou -
nezaměnitelným symbolem města (vlevo nahoře - nezaměňovat s "italskou botou" a vlajkou). Druhé soutěžní logo připomíná Poláčkovy hochy (neplést si s mateřskou školou), třetí symbolizuje Orlické hory (neplést si s logem ČSSD).
Pozitivní úsměvy nezaměňujme
nejapným ironickým vtipkováním
V úvodu jsme zmínili starostova slova určená škarohlídům: "Přeji si, aby se usmáli a zkusili na svět dívat jinýma očima." Těmi to upřímnými slovy jistě nemyslel nejapné vtipkování. No, posuďte sami!
„Víte, proč je Rychnov ekonomicky nepolíbené město? Protože
má ve znaku pannu na jelenu.“ Zlí jazykové k tomuto nejapnému vtipu z loňského roku nyní dodávají: „Dnes je to už jiné. Proto bude
rychnovský znak nahrazován novým logem s katastrální mapou.“
V příštích pokračováních mimo jiné najdete:
- Chválíme pozitiva starostovy
negativistické zprávy o stavu unie (rozuměj Rychnova n. Kn.)
- Vysvětlíme vítanou rezignaci zastupitele koaliční dvanáctky MUDr. Karla Jakoubka
- Omluvíme starostovo poděkování firmě podnikající v našem městě v hazardu
- Objasníme jmenování starostovy manželky do funkce ředitelky
- Omluvíme starostovo poděkování firmě podnikající v našem městě v hazardu
- Objasníme jmenování starostovy manželky do funkce ředitelky
- Vítáme narovnání cen parkovného a jeho další plánované rozšiřování
- Odsuzujeme pomluvy údajného navazování příliš úzkých kolegiálních vtahů







Hustý :-D kdy vyjde další pokračování? Už se na něj moc těším.
OdpovědětVymazatPN
Rozpracovány jsou již další díly ze života RUS. A protože jsme byli inspirováni i normalizačním seriálem "Muž na radnici", počítáme s 11 díly stejně jako má uvedený seriál.
VymazatJj, taky jsem pobavil. Docela bych rád věděl, jestli ta soutěž s tím logem byla vymyšlená pro někoho.
OdpovědětVymazatWiki
S tím "věnováním muži na radnici" to je super. Já se stále bavím tím seriálem a doporučuju se podívat zvlášť na tohle: http://www.youtube.com/watch?v=jWLtgW19_cg
OdpovědětVymazatDan
cenzura? Potom tedy na viděnou na místech, kde se slov nebojí a nepotřebují si ponechávat jen chválu. Nepoužil jsem jedinou vulgaritu, natož hysterický výlev. Použil jsem fakta, která někomu asi nevoní. Užijte si satirického plátku, ale oprosťte se od označení diskuzního fóra se svobodou anonymního slova a označováním vulgarit a agresivit dle vlastního uvážení - prostě cenzura, nic víc!
OdpovědětVymazattest
OdpovědětVymazattest
VymazatUPOZORNĚNÍ
OdpovědětVymazatV předchozím příspěvku PF 2012 jsme v P.S. jasně uvedli důvody přechodného pozastavení diskuse, což je v plné kompetenci uživatele tohoto soukromého blogu. Zároveň jsme slíbili, že otevřeme volnou anonymní diskusi v souvislosti s příštím článkem. Tento slib jsme splnili, a proto nastavení blogu „Příspěvky a komentáře“ je opět následující:
Kdo může přidávat komentáře: kdokoli – včetně anonymních uživatelů.
Pokud toto nastavení blogu je někým označeno za "cenzurní", doporučujeme mu obrátit se svou námitkou na provozovatele blogu:
http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=cs&answer=175250
Tak vidím, že RJ už vadí i satira. I když jsem čekal, že napíše něco duchaplnějšího než to, co napsal.
OdpovědětVymazatVážená redakce tohoto blogu.
OdpovědětVymazatV předchozím příspěvku píšete, že vaše poslání je:
nezávisle sledovat činnost orgánů Rychnova nad Kněžnou zvolených v tomto volebním období, svobodně se vyjadřovat k různým tématům, uvádět věcné připomínky a postřehy z dění ve městě, glosovat různé nešvary a upozorňovat na možná porušování zákonů v různých kauzách.
Také uvádíte své poslání a zájmy, ale kopírovat je nebudu.
Rád bych se Vás zeptal, proč tak tedy nečiníte? Proč vaše veškeré příspěvky, které se zde za tu dobu, co je blog funknčí, jsou hanlivé, urážlivé a schazující jak z profesního, tak často ze soukromého života, členy radnice. Toto není objektivita, ale jednostranný útok.
Myslet si snad, že špatně je vše, co nové obsazení radnice učinilo, je více než bláhové a jistě velmi hrající do karet mnoha diskutujícím a tudíž i vám, ku potěše své.
Ale pokud hlásáte objektivitu, tak jí také musíte "prodat", protože takto mají vyše psaná slova velice závažné trhliny. Nejste alternativou, ale nemístnou, často hanlivou a nevhodnou kritikou, používající jen to, co se vám hodí.
Prosil bych vyjádření redakce, NE ANONYMNÍCH PISATELŮ - byť rádobypseudopodepsaných, jak své poslání chce dodržet a také z jak "nezávisle sleduje práci radních", jelikož mi připadá, že je to pouze z dočtení žurnálových článků - což ale není pro nikoho nic nového, to si může přečíst každý. Rád bych proto znal přímo vaší aktivitu za "pídění se za informacemi", případně s kým na městě jednáte a získáváte tak své poznatky.
Děkuji za věcnou odpověď.
KJ
Děkujeme z Váš diskusní příspěvek. Abychom se však mohli k Vašemu závažnému obvinění zodpovědně vyjádřit, prosíme uvést, v kterých z níže uvedených článcích jsme se dopustili hanobení a urážek dotýkajících se profesního či soukromého života členů radnice. Prosíme uvést, kterých konkrétních pasáží a jmenovitě koho se to týká:
Vymazat(23.03.2011) Rychnovský kurýr: Když se řekne A, mělo by se říci i B
(01.05.2011) Rychnovský kurýr: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina
(13.05.2011) Rychnovský kurýr: Řádí v Rychnově nad Kněžnou Rumburak?
(24.06.2011) Rychnovský kurýr: „Desatero otevřeného úřadu“ pro město stále zavřené
(05.12.2011) Rychnovský kurýr: V Rychnově nad Kněžnou se peníze „neodklánějí“, ale „přemísťují“
(03.01.2012) Rychnovský kurýr: PF 2012
15.01.2012) Rychnovský kurýr: Pozitivně naladěné zprávy ze života Rychnovského Unijního Státu (RUS)
Zároveň Vás prosíme, abyste se zdržel neoprávněných poznámek na adresu jiných diskutérů. Stejně jako Vy jsou podepsáni zkratkou. A stejně jako Vy (skrytý pod iniciálami „KJ“) mají právo na anonymitu. Pokud požadujete po druhých seriózní přístup, sám ho také dodržujte.
Další obsah příspěvku považujeme za řečnické dotazy, na které si sám hned odpovídáte. Proto asi sotva přijmete jakékoliv naše vyjádření.
Musím se přiznat, že jsem čekal, jaké odpovědi se dočká výše položený věcný dotaz. A kurýr mě opět nezklamal.
VymazatVíte pane KJ, oni jsou tak o své pravdě přesvědčeni, že jsou schopni s vážnou tváří i tvrdit, že tráva je červená:-)
Jestli to byl od pana KJ věcný dotaz k tématu, tak já jsem čínský bůh srandy. Proč vám tak leží tento soukromý blog kde v žaludku?
VymazatV tom případě Vám přeji hodně úspěchů v novém zaměstnání čínský bůžku srandy.
VymazatMě blog v žaludku neleží, ale když si blog vyhrazuje právo subjektivně komentovat dění na radnici a prohlašovat svoje komentáře a útoky za objektivní, tak v tom případě si já vyhrazuji právo komentovat komentáře redaktora blogu. Máte snad pocit, že na to nemám právo?
Mé pocity nechte stranou. Práva nikomu neupírám. Jen jsem vyjádřil podiv (na to má také právo) nad Vaším přesvědčením, že se ptáte věcně - tedy přímo k věci
VymazatZa přání úspěchů v novém zaměstnání děkuji. To samé (ale bez ironie) přeji Vám.
To jsem rád, že jsme si to vyjasnili. Nicméně, já nejsem autor původního dotazu.
Vymazatještě zasílám pár námětů redakci, na další pokračování objektivních článků
OdpovědětVymazat- výběrové řízení na výstavbu bazénu (kdo vybavoval dotaci, kdo je odpovědný za výběr dodavatelské firmy a projektové dokumentace, nákup a prodej pozamků pod bazénem.)
- výběrové řízení na dostavbu zimního stadionu (kdo odpovídá za vítěznou firmu, cena realizace, z jakých prostředků technické služby mohly uhradit tak vysokou částku)
- rozprodej městských pozemků (komu, za kolik, kde byl záměr zveřejněn, proč nebyly prodejní podmínky ošetřeny, viz. termín výstavby, možnost dalšího odprodeje za stejnou cenu, popř. navýšenou o daň z převodu nemov. apod.)
- uzavření nevýhodných smluv, zejména pak s AUDIS, AQUA Servis a firmou vlastnící parkovací automaty)
Jsem si téměř jistý, že na tyto otázky se po odpovědích zde pátrat nebude. Přitom výše vypsány - jsou asi největší zlodějiny v novodobé historii RK !!!
KJ
Děkujeme za poskytnuté náměty. Zjistili jsme, že všechny vámi vyslovená podezření z porušení zákonů ČR (asi největší zlodějiny v historii RK) se týkají časového rozhraní činnosti zastupitelských orgánů zvolených v minulých volebních obdobích. Souhlasíme proto s Vámi, že po odpovědích zde pátrat nebudeme (to nám ani nepřísluší), neboť jsme srozumitelně deklamovali, že pozornost soustřeďujeme na činnost orgánů Rychnova nad Kněžnou zvolených v tomto volebním období (listopad 2010 – říjen 2014).
VymazatNikdo Vám však nebrání obrátit se svými podezřeními na sdělovací prostředky, popřípadě předat indicie orgánům v činném v trestním řízení (policie, státní zastupitelství), nebo dát návrh ÚOHS v Brně na přezkoumání úkonů zadavatele zmíněných veřejných zakázek se zpětnou platností (viz http://www.compet.cz/verejne-zakazky/navrh-na-prezkoumani-ukonu-zadavatele/).
Souhlasíme proto s Vámi, že na naše oblíbence z minulého vedení města nic vytahovat nebudeme, neboť to jsou naši kamarádi, ale za to jsme srozumitelně deklarovali, že budeme kydat vymyšlenou špínu na současné vedení města.
VymazatZtrácíte věcné protiargumenty. "Kydání vymyšlené špíny" - to je už hodně prostomyslný slovník.
VymazatNevadí mi satira, pokud se k tomu člověk umí přihlásit a nehlásat veřejně svá objektivní poslání. Vadí mi, že jsem napsal příspěvky, které podlehly cenzuře, respektive byly smazány. Nemám tedy důvod nadále zde cokoliv obhajovat či zveřejňovat, když je propuštěno jen to, co se hodí autorovi. Zpětně označit můj příspěvek za hysterický výlev či nemorální osobní útok. Ať mi kdokoliv vypíchne můj text, který měl výše uvedené znaky a rád se omluvím. Já pochybení necítím, ale ani potřebu dále ventilovat vážné problémy na webu, který se pod tíhou argumentů rozhodl věnovat se komické satiře - pravdou je, že satira je to dobrá a tomuhle blogu bude slušet více, než rozkrývání pravd v kauzách, které hýbají naším městem. Tak snad jinde na viděnou.
OdpovědětVymazatKJ
Přesně výše zmiňované kauzy jsem zde marně připomínal, bohužel jsem byl označen za antiroklovce, který kdyby neměl jeho jméno v textu, tak ani nemá co psát... Díky za připomenutí.
Mrzí mě, že místo toho abyste konrétně něco napsal, tak tady zase jen melete pořád to samý. Proč jinde kritizuje tu anketu k logu města a tady děláte, že se vás to netýká. Proč najednou nic k tomu nemáte?
VymazatProč najednou k tomu nic nemám? Pokud tu má někdo potřebu skrývat mé příspěvky, které se mu nehodí k tématu, nemám potřebu mu živit jeho téma, ač mi akce logo přijde stejně postavená na hlavu, jako mít ve městě dvě místostarostky pro komunikaci - komunikace není o mnoho lepší, né-li stejná jako v předchozích letech, a to mě mrzí na novém vedení asi nejvíc. Jen díky tomuto vzniká spoustu vykonstruovaných kauz a spekulací. Jelikož nemají lidi zájem chodit na zasedání, prostor pro nové příběhy, co jedna paní povídala, je více než velký. Zde byl prostor původně o takových věcech diskutovat. Nyní vidím, že se kurýr rozhodl pro cestu satirických komentářů, ať už z jakýchkoliv pohnutek, a pod takové články já nemám potřebu ani chuť nic věcně přispívat. Proto nic z výše uvedeného článku nebudu reflektovat, neb je to jen satira, která se buď povedla, nebo ne. Já k ní komentáře přidávat nebudu, dle mého se to vydařilo, ale já jsem na tento blog chodil za jinými články a diskutéry...
VymazatVíte, mě místostarostka Drejslová ani tak nevadí, protože z celého našeho slavného trojlístku se mi zdá nejsolidnější. Ale slyšel jsem, že bude asi vyštípána a dopadne stejně jako znechucený zastupitel Jakoubek.
VymazatA už nerozumím tomu, proč by se nedalo diskutovat nad obsahem satiry? Ale proč se divím, když je to pro vás "jen" satira. Já se přiznám, že bych to neuměl takto napsat. Vy ano?(vr)
Dobrý den pane RJ, můžu se vás něco zeptat? Napsal jste, že vám satira nevadí, ale jen když se k tomu člověk umí přihlásit. Jak jste to myslel? To je jako kdyby jste rovnou napsal, napište o sobě k tomu všechny údaje, ať víme, na koho si můžeme posvítit. Nebo jste myslel jinak? Vžfdyť i Vy sám píšete pod vymyšlenou zkratkou.
VymazatHonza
Pane Honzo, myslel jsem to tak, že když se někdo přihlásí k tomu, že dělá satiru. Tento blog se stavěl do role objektivního zpravodaje o událostech, jež se promlčují nebo nezveřejňují. Nutno podotknout, že krom zaujatých článků proti současnému vedení je tu i dost řekněme objektivního textu (nemluvím o komentáři pod příspěvky), ale stále se pasuje, i dle článku >>(03.01.2012) Rychnovský kurýr: PF 2012 v bodech poslání, cíle, zájmy.. nezávisle sledovat činnost orgánů ..uvádět věcné připomínky a postřehy z dění ve městě..být soukromou nezávislou alternativou k veřejným sdělovacím prostředkům zřízených městem..umožnit svobodnou anonymní diskusi na tomto blogu... do zcela jiné role..
Vymazatto vše se hezky píše, ale stačilo, že na výše uvedené nemáme sílu ani chuť, rozhodli jsme se z blogu udělat satirický plátek a vtipně komentovat něco, co se nám nedaří jinak argumentovat... Přihlásit se otevřeně k satiře a nedělat ze sebe alternativu k veřejným sdělovacím prostředkům... Nepotřebuji si na nikoho posvítit, tu potřebu cítím z Vás, když se stále opíráte o mou zkratku, u které jsem nesčetněkrát přiznal, že se jedná o iniciály mého pravého jména. Aby se to někomu lépe četlo, označil mě za Románka Jalového a ač to není nijak lichotivé, beru, že jako urážku to vzít též nemůžu, pokud si chci ponechat svou část anonymity.
Kurýr:
Dodatečně žádám, aby můj příspěvek, který teď vystupuje pod záhadně změněným časem /RJ Jan 6, 2012 04:36 AM/ pod článkem PF 2012 byl opět zveřejněn, jelikož se nejednalo o žádný hysterický výlev na adresu již nežijícího hoteliéra. To co si myslím o panu Špaňhelovi a jeho vedení hotelu rád zopakuji, nejsem zástancem hesla, že o mrtvých jen dobře. Udělal samozřejmě mnoho dobrého, ale pokud někdo odkryje nedostatky v jeho práci, přesto že již nežije, nepovažuji to za nemorální, natož pak agresivní či hysterické!!
Pokud budou mé příspěvky mizet, nebo se některé nadále nebudou objevovat, nevidím důvod abyste zde lhali o svobodném anonymním vyjadřování?!
Člověče neštastný, naposledy Vás žádám, abyste si už pana Š. do úst nebral! Tento způsob Vaší komunikace pouze potvrzuje ubohost Vašeho lidského přežívání. Dobře Vám radím, zajděte si někam na psychiatrii, tam Vám určitě pomůžou.
VymazatJ.S.
J.S.:
VymazatSám dobře víte, že Vaše žádosti po Vašem předchozím vystupování tady na blogu i vůči mé osobě nemůžou být již z principu vyslyšeny. Ať už budete za nešťastného považovat kohokoliv, já si svůj názor rád šťastně odprezentuji, ať se Vám, nebo komukoliv líbí či nelíbí. Kde mi určitě pomůžou nebo nepomůžou mi evidentně z vlastní zkušenosti můžete bohatě doporučit, ale soudě dle výsledků... Ale proč bych se zdržoval s opětováním Vašich urážek a narážek? Raději se královsky bavte nad satirou a užívejte si nadhozených témat. A ostatně, pokud jsme se pustili do odlehčování, proč bych se taky nepobavil, satira mne též baví, někdo mne tu vyzýval, jestli si podobné téma umím vzít do klávesnice. Asi nečetl mé předělané Poláčkovi díla napasované na dění ve městě krátce po volbách, ale rád si najdu čas sem v duchu satiry také přispět, protože vidno, že předchozí diskuze k otevřeným problémům už není tak atraktivní.
RJ:
VymazatPromiňte, ale obávám se, že váš blasfemický paskvil nelze ani při troše shovívavosti nazývat satirou.
citace: ".. Dnes to těžko jde a tak je snahou alespoň hledat jiné cesty. Třeba satiru zesměšňovat...
VymazatVíc snad k Vám ani nemám.
RJ:
VymazatKde nic není, ani smrt nebere.
ad návrhy loga RUS: Jak už bylo řečeno jinými či jinde, ani jeden ze tří návrhů nerespektuje pořadí a šířku pruhů rychnovské vlajky. Nad to, ono předem vybrané quasi-logo má mj. pořadí barev, které měl státní znak Mussoliniho Italské sociální republiky, resp. Republiky Saló ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Italská_sociální_republika ). A tvar mapy mi - vedle oné (opačným směrem mašírující) italské boty, připomíná též mapu Saló "vzhůru nohama".
OdpovědětVymazatNašel jsem ve wikipedii:
OdpovědětVymazat"Satira je označení pro umělecký, zejména literární žánr, využívající komičnosti, výsměchu, karikatury a ironie ke kritice nedostatků a záporných jevů."
Proto není vůbec oblíbená, natožpak vítaná pro toho, koho se dotýká. V minulosti bylo snahou jejich tvůrce všemožně šikanovat nebo ji i zakázat. Dnes to těžko jde a tak je snahou alespoň hledat jiné cesty. Třeba satiru zesměšňovat. To jsou mi ale paradoxy...
(Wik)
Hledal jsem výsledky soutěže o logo města, ale na webu Rychnova n. Kn. jsem nenašel ani zmínku. Zato jsem natrefil na stránku časopisu Font a početl jsem si. Zvláště mě v článku zaujala věta:
OdpovědětVymazat“Zdá se, že v rodišti jednoho z nejvýznamnějších autorů české meziválečné prózy Karla Poláčka přežívá duch, který tohoto mistra vydatně inspiroval k zobrazení tragikomedie maloměstského života.”
Také diskuse je hustá, tady na tomto blogu je to proti tomu slabý odvar. Takže to najdete zde:
http://www.font.cz/logo/ani-rychnov-nad-kneznou-nechce-byt-bez-loga.html
(KaT)
K diskuzi ke článku se trefně vyjádřil právě poslední příspěvek, který zmíněné vášně uklidnil. Ztotožňuji se, tedy přidávám citaci.
Vymazatcitace:
"20. 12. 2011 23:19 Tomáš Votroubek reklama.design(zavinac)gmail.com
Jak plodné jsou diskuse obdobného typu. Taky bych se za žádný z návrhů nepral, ale zase tak tragicky to nevidím. Pokud se zamyslím nad účelem použití, a v diskusi zmíněnou masovostí, neuráží mě to. Nerad bych se pletl, ale z některých komentářů mi čiší rozhořčení nad vlastním neúspěchem. To chce klid, časem to přebolí. Já vidím problém dnešní doby spíš v tom, že ať kdokoli, něco veřejně udělá, vždycky se najde někdo, kdo to zkritizuje. Stejně, jako to čekám u mého názoru. Kritici, užívejte život a nenechte se rozhodit."
Chápu, proč jste vypíchl právě tento příspěvek (je v duchu Vašich příspěvků). V zájmu objektivity je ale zároveň třeba konstatovat, že to byl také jediný příspěvek tohoto vyznění. Zbytek /tedy všichni ostatní diskutující/ se vyjádřili k tématu. Mně osobně zaujal tento věcný příspěvek. Ten považuji rozhodně za přínosnější:
Vymazat19. 12. 2011 14:41 Font OK
Tak vyhrál první návrh. Rád bych se autora Zdeňka Klapala z Rychnova nad Kněžnou i výběrové komise zeptal, zda u tohoto geodetického řešení budou při každé katastrální změně (třeba když se město rozroste) měnit i značku. :-)
(KaT)
Ano, zmíněný příspěvek má svou logiku, ač se katastrální mapy zas tak často nemění, je to objektivní problém. To že je diskuze vesměs na grafickém fóru, o kterém nikdo až tak moc neví, objevily podobné příspěvky v této míře budu ale spíš přikládat k tomu, že mezi nimi je nejeden autor neúspěšného loga. Rozhořčují se dle mého právem, ale už přeci jen zaujatěji, než kdyby se k logu měl vyjádřit někdo, kdo jiné návrhy neviděl. Z těch třech mi to přijde jako jednooký králem, ale nemyslím si, že zrovna tento prvek by měl být zásadní v tom, jestli bude městu kazit či vylepšovat pověst. Pravdou ale také je, že pokud se i takhle malé zakázky dělají prapodivně, jak se to pak má dělat s těmi zásadnějšími?...
VymazatRadku,
Vymazaturčitě sis zjistil, že Font ve své tištěné podobě vychází od roku 1991 a je to skutečně jeden z nejstarších odborných časopisů, ktaré se zabývají grafikou a designem v ČR. Proto i diskuze na jeho fóru se účastní především graficky založení lidé, a to z celé naší země. Na fontu se neřešily logotypy pouze Rychnova, ale několika dalších měst, takže rozhodně se z toho nedá usuzovat, že v diskuzi diskutují neúspěšní předkladatelé.
Ono je to totiž tak, že do rychnovské soutěže ledabyle vyhlášené ve zpravodaji bez toho, aniž by bylo jasné, jak bude naloženo s autorskými právy, aniž by bylo jasné, zda se následně bude zhotovovat manuál logotypu atd, se profíci rozhodně hnát nebudou.
A pokud se přihlásili, tak se rozhodně nedostali do zúženého výběru provedeného komisí. Z videa na TV Rychnov se přitom zdálo, že se komisi pod ruce dostaly mnohem zajímavější návrhy a tak je obrovská škoda, že je mistostarostska Zimová nepředstavila.
Každopádně souhlas s tvým závěrečným dotazem - když se podaří ohnout nějakou malou zakázku, jde to také u větší? Obávám se, že si radní už několikrát ověřili, že to jde.
PN
Pokud chcete reagovat na mé příspěvky, zůstaňte u zkratky, kterou zde vystupuji. Nadále byste se zařadil k tomu, že je pro Vás směrodatná každá hláška, která je v duchu jedna paní povídala. Neznamená, že když se někdo podepíše Přítel, že jím opravdu je nebo jsou jeho příspěvky upřímné. Kor pod satirickým článkem je až příhodné, jak se to tu zvrtlo. Ať už mne bude někdo oslovovat Radek, Rudolf, Románek Jalový, Radim Blbě, a já nevím co tu vše už padlo, je mi to v rámci planých urážek fuk. Pokud chcete opravdu psát mně, zůstaňte pouze u iniciálů, které jsou ze skutečného jména, ale nemám potřebu je nějak dále rozšiřovat.
VymazatCo se týče příspěvku: Ano, máte pravdu, vystupuje tam mnoho lidí v oboru kovaných a samozřejmě ne všichni jsou ve věci zaujetí. Někteří přihlížející samozřejmě mají důvod být podráždění, jak se nakládá s grafickými soutěžemi a jejich kvalitě a vůbec nemusí být z RK ani nemusí být soutěžícími. Na druhou stranu lidi nehasí to, co je nepálí. Proto v tom stejně jako citovaný Tomáš Votroubek(dle mailové adresy) vidím i tu zášť neúspěšných. A znovu zopakuji, je to pouze logo a 20 příspěvků pod takovým článkem z toho hned nedělá skandál a ani neudělá, když to budeme dokola probírat tady. Rád bych, aby se Rychnov prezentoval v tom nejlepším světle v těch oblastech, ve kterých byl a je silný a to i za cenu, že by pod tím mělo být sebenepovedenější logo. Nejsem si jistý, zda si tykáme, zvláště, pokud mne oslovujete Radku, ale třeba s tou šifrou také chcete oslnit?! Každopádně co si radní ověřili je, že bez komunikace s občany vlastní iniciativou budou všechny jejich zakázky vypadat "ohnuté". Rád se jich zastanu, protože opravdu se neprokázalo nic, co by bylo v rozporu s danými pravidly či zákony. Na druhou stranu jim tu negativní vlnu reakcí a medializace přeji, protože jen tak si uvědomí, že je třeba si své kroky hájit předem a ne až když je rozlité mlíko...
Mrzí mě, že jsem tu vyslovil tvoje jméno, omlouvám se, ale já jsem si fakt myslel, že ti je to jedno. Tak promiň.
VymazatPřítel
Naopak, jsem rád. Radek je přeci hezký jméno nebo ne?
VymazatZa to podpis Přítel mi moc nesedí, sorry.
KJ: "kauzy" které zmiňujete nechci zlehčovat, musím se však zeptat, proč jste na ně neupozornil hned? Proč jste si nezaložil podobný web a nepoukázal na to? Má to totiž váhu: jedna paní povídala a po bitvě jsme my Češi všichni generálové...
OdpovědětVymazatJinak jste si určitě všiml, že tento web byl založen, aby komentoval SOUČASNÉ DĚNÍ v RK a sledoval co nám SOUČASNÉ VEDENÍ udělá za radosti.
Článek mne královsky pobavil. Jen tak dál Kurýre!
J.S.
Zdravím Radka. Nedej se a bojuj za nás.
OdpovědětVymazatPřítel
Taky zdravím Radíka. Nedej se a dělej ze sebe pitomce i dále. Smích, kterej vyvolávaj tvoje příspěvky léčí.
VymazatTaky boyfriend.
Šifra přijata, Příteli, a jak je vidno, již má úspěchy. Posledně stačilo malinko a byl jsem Roman, předtím Radim a teď je ze mě Radek. Sotva si můžu vybrat hezčí jména sám...
VymazatRadík děkuje boyfriendovi. Víš jak rád Ti dělám aktivně reklamu a jsem rád, že máme tak krásnej i když pro někoho pitomej vztah. Doufám, že jsi na mě pyšný! Můžu skromně přiznat, že právem!
Toho Radka beru zpět.
VymazatPřítel
Toho Radka klidně vrať..
VymazatRadim Jiným Blbě, bez přátel.
Vážená redakce tohoto blogu.
OdpovědětVymazatVyjdařujte se prosím věcně. Ne, že bych čekal zásadně jiné odpověďi na mé otázky, ale Vaším evidentně arogantním opomíjením faktů, ze sebe děláte opravdu něco jiného, než hlásáte.
Doufal jsem, že si umíte dát dohromady 1+1 a proto by Vám mělo být jasné, že mnou navržená témata nejsou pouhým rýpnutím do minulosti, ale jedná se o fakta, která mají i v této době negativní dopad pro Rychnov a jeho obyvatele a budou mít i v budoucnu. Pokud hodnotíte práci radnice, měli byste tak činit kompletně - jak vy sami o sobě tvrdíte "objektivně". Tzn. jeli problém, musí se také říct, z čeho vychází a kdo je za problém odpovědný. Komentovat (ve Vašem případě pouze kritizovat) řešení důsledků, je absolutně bezpředmětné a hlavně "srabácké", pokud se nekomentuje příčina.
Jak jsem již ve svém článku (který mi byl také cenzurou nezveřejněn - respektive neodsouhlasen) napsal, odborníků za PC se najde na každém palci tucet, ale ještě tu nikdo a ani Vaše redakce nenapsala, jak by se mělo každé vypsané téma řešit. Jaké řešení by bylo to správné, když dle vás je postup radnice špatný. Za vším kritickým se dá hledat pouze lidská závist, která logicky pramení ve zlost a nesnášenlivost. Na tomto blogu je to typickým příkladem. A zesměšňováním, pomlouváním a lhaním se nic nevyřeší.
KJ
Pane, vykašlete se na to, co tady napíšou, stejně tady nic nenapíšou ty fakta, které tak dobře znáte z minulosti. Já bych je klidně zveřejni, kdybych k nim měl všechny ty podrobnosti, které máte. Asi ste byl u zdroje, to já bohužel ne. Odhalte všechny ty podvodníky, ať se ukáže, jest-li je tento blok cenzurovaný nebo ne. A jestli to nezcenzurujou, ať se konečně všichni slušní občané RK a i policie dozví podrobnosti největší zlodějiny v novodobé historii, jak jste to trefně napsal už dříve. Sem s nima!
VymazatPříteli,
Vymazatjá k tomu ta fakta nemám. Já mluvím o tom, co je veřejně známo. Proč se tomu tak stalo a kdo je na té druhé straně barikády, která si kšeftovala s radnicí, to není až tak těžké si zjistit.
Já bych rád věděl, kdo je za to zodpovědný a troufám si říct, že si špinavosti zaslouží znát i občané RK.
Pokud pro Vás nejsou závažná témata jako např. vratky milionové dotace, nemožnost si koupit obecní pozemek (tím pádem nemožnost vzniku nového bydlení), smlouvy s neuvěřitelnými čísly, na které vždy doplatí obyvatel Rychnova , a mnohé další, tak opravdu nevím co vlastně chcete řešit.
Mne nebaví pouze spekulovat, jako je to tady zvykem, já bych chtěl znát pravdu a je smutné, že list, hlásající právě odhalování a rozebírání nekalostí, se tímto nezabývá. Nic závažnějšího než skutky uvedené v námětech na články, jsem zatím v Rychnově neobjevil a to v něm pár let žiju a stejnou dobu se o dění na městě zajímám.
KJ
Píšete, že žádná fakta nemáte a že mluvíte o tom, co je veřejnosti známo. Ale veřejnosti je známo i to, co uveřejnila například TV Prima. Také o tom také mluvíte?
OdpovědětVymazatPíšete, že Vás nebaví spekulace. Tak je sám nespekulujte. Nebo si doplňte svůj slovník o další výrazy, jako například "domnívám se", "myslím si", "doslechl jsem se"... Bude to korektní.
S úctou -BK-
Vážený BK,
VymazatVy byste si měl zřejmě a především doplnit znalosti.
Já se tady dotazuju na fakta z radnice, která nebyla občanům poskytnuta a mé dotazy jsou přímo cílené a položené na základě skutečností!
Kdo vlastní bývalé obecní pozemky si najdete na KU a abych Vám to usnadnil, mimo jiné je to Ptáček a další "vykukové". Já se ptal na to, kde byl záměr o prodejích obecních pozmeků zveřejněn a proč obec vůbec své pozemky rozprodala.
Fakt, že TS jsou v každém městě na štíru s financema a nemají peníze na techniku, sůl apod. víme všichni. Ale v Rychnově si mohly dovolit dostavět zimní stadion za 20 milionů? Ze svých zdrojů? A proč bylo prezentováno, že tato dostavba stála 20M a realizační firma má v referencích na webu 9,9M ?
Že smlouva s AUDIS bus je podepsána až do r. 2020, stejně jako s AQUA servis. Je toto normální? Není, nikde nejsou takto dlouhodobé smlouvy normální a navyšování ceny nemluvě (proč, na jakém základu, věšteckém?
To samé o parkovacích automatech!
No a s bazénem, tam je to snad vcelku jasné a 3 listy A4 formátu, na kterých jsou vypsány reklamace na realizaci (za posledních pár měsíců) asi hovoří za vše.
Jenže tady, se tyto trny v patě Rychnova řešit nebudou, tady to někomu nevoní, což je zcela evidentní. Mimo cenzury a neobjektivity, je tu i jednostrannost, opomíjení faktů a záměr "někoho" poškozovat. Ale tak jako má nynější radnice odpůrce, kteří vedou tuto propagandu, je třeba počítat, že i odpůrci Skořepy a spol., budou mít odpůrce, kteří povedou svoji propagandu.
Nutno znovu dodat, že zde vypisuji fakta, nikoliv myšlenky, domněnky apod., jako to ve většině případů dělá tento plátek!
Ptám se na fakta, která jsou dle mne problémem Rychnova, pokud jsou to podle Vás spekulace, tak laskavě na mé příspěvky vůbec nereagujte, jelikož prostě nevíte! A ano, veřejnosti je známo, co uveřejňují zpravodajské prostředky. Ostatně možná proto jsou to sdělovací prostředky, nemyslíte?
Otázkou však zůstavá, kde je pravda.
KJ
Vážený KJ,
VymazatJe příznačné, že mi upíráte možnost věcně reagovat na spekulace, které vydáváte za fakta. A že prostě nic nevím? Když Vám dělá dobře přesvědčení o Vaší neomylnosti, tak si ho mějte. Jen si po sobě občas přečtěte, co napíšete:
„Ale tak jako má nynější radnice odpůrce, kteří vedou tuto propagandu, je třeba počítat, že i odpůrci Skořepy a spol., budou mít odpůrce, kteří povedou svoji propagandu.“
Zkuste to říci napsat ještě jednou a jednodušeji. Díky -BK-
Sice to není k tématu, ale možná to bude místní zajímat. Týká se to toho vašeho bazénu, o kterém byla zpráva skoro před rokem v ČT internetové MFDnes. Bude to ještě zajímavé. Na se dostaly zajímavé informace. Ten Úřad v Hradci Králové, co vyměřil vrácení 136 milionů korun sám od sebe zároveň navrhuje prominutí ve výši 75 procent. Proč asi? Existuje totiž dokument z roku 2008, v němž úředníci ze stejného úřadu uvádí, že ten projekt "splnil kritéria přijatelnosti, kritéria formálních náležitostí a kritéria fyzické kontroly ex-ante" ze 110 projektů byl hodnocen jako nejlepší.
OdpovědětVymazatA s tou údajnou diskriminací, kvůli níž celý spor města s úředníky vznikl, je to tak, že v podmínek výběrka bylo to, že firma musí být z ČR s již realizovanou zakázkou podobného charakteru a objemu. Tím údajně došlo k diskriminaci firem z EU, což je asi tím největším kamenem úrazu- stavba byla hrazena z evropských peněz. Jenže i tuto námitku úředníků lze zpochybnit, protože výběrko vyhrála VCES a ta je už 100% francouzská. Připustil to dokonce nový rychnovský starosta, podle něj přístup zahraničních firem nebyl omezen, protože řada z nich má filiálky v Česku. Tendru se tedy zúčastnit mohla. Starosta také dodal, že úřad regionální rady měl zadání k dispozici a mohl včas zasáhnout.
Zajímavá je také informace, že kdyby se nějaké peníze musely vracet (což je zatím hypotetické a definitivně se tom rozhodne v březnu) město může tu vyčíslenou částku vymáhat od firmy, která projekt připravovala. A ta je na případnou škodu pojištěná.
Jj, já si myslel, že tam byla nějaká zlodějna jak tady o tom někdo napsal. A asi to nebude tak horký.
VymazatWiki