neděle 1. května 2011

Rychnovský kurýr: Padouch nebo hrdina – my jsme jedna rodina

Při čtení titulku se jistě mnohým vybaví okřídlená věta ze slavného českého  filmu Limonádový Joe. Stačilo by však pozměnit sloveso v záporné, aby se původní význam této okřídlené hlášky obrátil zcela naruby. A není pochyb, že se to v mnohém děje nejen na tomto blogu.

Pokud se budeme držet černobílého rozlišení lidí na padouchy a hrdiny, pak je, bohužel, najdeme v každé společnosti. Otázka ovšem zní - kdo je kdo? Každý  si odpoví podle úhlu svého pohledu. Ale třeba i podle těch, pro které naše město bylo v minulosti Roklovem nad Kněžnou. Kdybychom chtěli použít stejně laciného srovnání, mohli bychom kontrovat tím, že nyní žijeme ve Skořepově nad Kněžnou.

Samozřejmě tak to není. Zaplaťpánbůh. Malebné městečko v podhůří Orlických hor se bude stále nazývat Rychnov nad Kněžnou – a to bez ohledu na to, kdo mu momentálně vládne. Rychnováci tu společně žili v minulosti, žijí tu v přítomnosti a bude tomu tak i v budoucnosti. V tom, samozřejmě řečeno s nadsázkou, jsou obyvatelé města jedna velká rodina. Což ale nemusí nutně znamenat, aby kvůli tomu měli jednotný a hlavně kladný názor. To bychom se rovnou mohli vrátit o několik desítek let nazpět.


Teď když máme, co jsme chtěli? Jak kdo a jak co
Je dobře, že na tomto blogu nastal alespoň relativní klid zbraní. Zvláště pak v období svátků velikonočních, kdy si křesťané připomínají vzkříšení Krista. Jistě také tragická smrt mladé řidičky a maminky dvou dětí v Rychnově nad Kněžnou den po nejvýznamnějších křesťanských svátcích mnohým připomněla, jak může být život pomíjivý - stejně jako může být pomíjivé polemizování o některých záležitostech. 

Bohužel, neděláme si iluze, že by tím snad došlo ke sjednocení obou znesvářených táborů a poplácávání po zádech se slovy, co jsme si, to jsme si… Stejně tak iluzorní je, že by si teď všichni Rychnováci společně notovali: „Teď když máme, co jsme chtěli.“ Nežijeme v pohádce a ani se nepohybujeme v oblasti sci-fi.


Těžko hledat kompromis u těch, kteří mají jen vlastní pravdu
Zkusme se ale podívat na věci s odstupem a nadhledem. Ostatně někteří tak učinili v diskusi tím, že vše není pro ně jen černobílé a že pravda není pouze na jedné straně a na té druhé jen samá lež. A že v našem městě nevládli samí padouši, co si v minulosti jen nahrabali, zatímco nyní nám vládnou samí hrdinové, kteří myslí na dobro nás všech.

Je jasné, že účelová dehonestace diskutérů místo rozumných protiargumentů, jejich zastrašování místo objasňování faktů, výhrůžky místo konkrétních odpovědí – to a ještě další znechutilo diskutéry, které tu navíc někdo označuje za pisálky, kteří by se nepodepsali svým jménem, ač sám píše pod rouškou anonymity! K tomu snad už není co dodat.


Po půl roce vládnutí nové radnice je již na co odpovídat
Jistě je velkou chybou, že dosud chybí vyjádření předchozích představitelů města k mnohým ožehavým tématům, která zazněla i na tomto blogu. A je nabíledni, že je co vysvětlovat a objasňovat. A hlavně při tom nemlžit. Jenže to samé platí pro současné vedení, které si navíc dalo do vínku zlepšení komunikace s občany. Nic mu v tom nebrání, zejména pak, když jsou pro ně dveře regionálních sdělovacích prostředků doširoka otevřené. Zatímco druhá strana, která se ocitla v opozici i pro tisk, může jen spoléhat na libovůli vydavatelů, zda se rozhodnou něco otisknout.

Už proto hodláme nabídnout prostor jak minulým představitelům města, tak i těm současným, kteří jistě mají také na co odpovídat. Vždyť 9. května to bude již půl roku, co městu vládne nová radnice. Prostřednictvím e-mailu se budeme ptát a kladené otázky budou průběžně zveřejňovány na tomto blogu (otázky budou vycházet i z diskusí). A je na každém zvlášť, jak a zda odpoví.

62 komentářů:

  1. Bohužel, neděláme si iluze, že by.. Já bych řekl, že ne vždy je nutno nazývat vše iluzemi - já bych to viděl jako krásný příklad pozitivního myšlení. A ne vždy jsou "růžové brýle" tak nebezpečné, že by si v nich musel člověk nabít nos. Stačí vybrat správný odstín, že?

    Bez jakékoliv ironie říkám: "Co jsme si to jsme si a plácám Vás po zádech, neb tento nový článek se velmi dobře čte a pro mne má nádech objektivní žurnalistiky."

    Palec nahoru a úspěšný týden, rád obratem přidám pár dotazů, aby bylo z čeho čerpat. Zahlédl jsem tuto možnost u pana starosty v jakémsi deníku, ale online diskuze nebo chat či jak to přesně bylo, mělo trvání snad jen v řádu hodin, možná jeden den, což mi příjde bez jakékoliv upoutávky, reklamy nebo jiného sdělení občanům prostě málo.

    OdpovědětVymazat
  2. Rychnovský deník pro Vás připravil časově neomezený on-line rozhovor. Starostovi Rychnova nad Kněžnou můžete psát své otázky, slova chvály i slušná slova kritiky. Starosta bude průběžně odpovídat. Ptejte se na vše, co Vás zajímá.

    Link je v nadpisu

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za link, ten jsem přehlédl.. zajímavé informace ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ptejte se, ovšem upřímné odpovědi nečekejte...

    OdpovědětVymazat
  5. Co tady zase melete o nějaký obejektivní žurnalistice! Můžete být rádi, jestli vám tady někdo odpoví. Pan Skořepa přece nemusí odpovídat na blbý otázky, který si někdo na něj někdo vymyslí. Jemu stačí, že si to zařídil v tom Rychnovským deníku a tam si může říkat co chce a nikdo mu do toho nekecá.

    OdpovědětVymazat
  6. Já ten nápad s těmi otázkami vítám. Ale z toho článku jsem pochopil, že prostor na odpovědi dostanou i ti, co se jich nikde v místních novinách na nic neptají, co si o tom všem myslí a jaký mají ani názor. Nebo se pletu?
    (lš)

    OdpovědětVymazat
  7. Jj, tak jsem si říkal, že bych taky bral takovou možnost, jakou má starosta v tom deníku:)
    To je bomba, když je to časově neomezeno a dokonce na celý rok. Podnikám a docela by mi bodl takovej prostor. Ale já bych si to mohl asi sotva dovolit, tolik zase nevydělávám, abych to mohl zaplatit.

    OdpovědětVymazat
  8. pro Anonym 3. května 2011 13:37: Tolik asi nevyděláváte spíš proto, že se neumíte na věci dobře dívat ;-) Nevím jak moc umíte zprofanovat své akce, řemeslo, činnost, službu, udělat nebo případně zaplatit si reklamu, ale článek nazvaný Ptejte se svého starosty, který je v tuto chvíli již bez tří dnů měsíc starý, rozhodně nesvítí na předních stránkách kterékoliv rubriky. Pokud máte strach, že si díky kontaktům zajistil velice lukrativní reklamu, kde propustí jen to pozitivní, dle svého uvážení, tak jen zůstáváte uzavřen ve svém omylu. Nejsem extra fanda pana Skořepy, ani jiných lidí, kteří díky vazbám umí využít situace. Ale na druhou stranu čecháčství typu - ten je úspěšnej, šikovnej, tak určitě krade a je to podvodník a dál už padaj neslušný výrazy, to mi je fakt proti srsti!

    OdpovědětVymazat
  9. Už chápu, jak tu vznikají rozpory a stačí k tomu několik napsaných slov, které jistě nebyly míněny zle.
    Je možné, že starosta získal prostor v Rychnovském deníku ve „veřejném zájmu“ a tudíž třeba zdarma. Ale nebyl bych tak radikální, jako ten, co zkritizoval podnikatele za jeho krátkou poznámku. Vždyť každý živnostník hledá možnost, jak zviditelnit svou činnost a pokud možno za přijatelný peníz. A jestli je to zadarmo, tak to už je vůbec příležitost, kterou vám jen tak nikdo nenabídne. Navíc nejde o o jeden článek, ale časově neomezený on-line rozhovor, jak tady někdo doslova napsal. Takže někoho obviňovat z čecháčství či závidění, to se mi zdá přitažené za vlasy. Od toho podnikatele to je pragmatismus.

    A ještě bych chtěl podotknout, že si neumím představit, že by s požadavkem na roční on-line prostor v médiích přišli všichni starostové. A že by to každý zvlášť zdůvodňoval, že jde o veřejný zájem. Je na to právo? Pokud vím, tak máte právo ze zákona na zveřejnění krátké odpovědi, pokud se vás nějaký článek něčím dotkne. Ale i na to není spolehnutí, pokud nejste s tiskem zadobře.
    (RK)

    OdpovědětVymazat
  10. Pro Anonymní 3. května 2011 17:37:

    Myslím, že leccos by mohl vysvětlit i fakt, že tento trend v celorepublikovém měřítku není ojedinělý. Jen v našem malém okrese stejnou možnost dostal starosta Kostelce nad Orlicí a jelikož má článek "stejně dobrou propagaci" nemá tam ani třetinu dotazů, co starosta náš. Mimochodem tuto příležitost dostal o den dříve. Podobně je to někde v Plzeňském kraji a stejně tak někde na Moravě. Jestli to je akce Deníku a spřátelených tiskovin daných krajů, to už netuším. Pro zajímavost přikládám odkaz na daný rozhovor: http://rychnovsky.denik.cz/online_rozhovory/kostelec_online_bartos.html (snad i interaktivní v nadpisu komentáře.

    OdpovědětVymazat
  11. Na titulní stránce rychnovsky.denik.cz je v zeleném obdélníku pod záhlavím napsáno: "Výzva čtenářům: Ptejte se svého starosty" a odkaz na článek, který tento způsob komunikace s občany vysvětluje (link v názvu tohoto příspěvku).

    OdpovědětVymazat
  12. Dnes odpoledne zasedne na zdejším městském úřadě dopravní komise, která se bude zabývat návrhy obyvatel města na změnu dopravního řešení v okolí Starého náměstí. Víc na www.orlicky.net.

    OdpovědětVymazat
  13. Nejdříve tady brečíte kvůli špatné komunikaci radnice, teď zase kvůli "neomezenému" online rozhovoru. Tak co do prdele chcete???

    OdpovědětVymazat
  14. " Nejdříve tady brečíte kvůli špatné komunikaci radnice, teď zase kvůli "neomezenému" online rozhovoru. Tak co do prdele chcete???"

    ))))))))))))))))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  15. Myslim, "breceni" kvuli spatnemu komunikaci a neoznameny online rozhovor je jedna a ta sama vec :))) zpusob, kterym jste na to upozornil dela komika z Vas :)))

    OdpovědětVymazat
  16. Škoda, že ze zasedání dopravní komise není nějaký online stream. To bychom se pobavili :))) už dlouho o sobě místostarosta Zimová nedala vědět :)))

    OdpovědětVymazat
  17. To Anonym 5. května 2011 9:11
    Škoda, že jste jen tlučhuba. Kdyby ste předložil nějakej vlastní nápad, jak dopravu ve městě řešit, pak by vás spíš zajímalo, jak se k tomu kdo z dopravní komise postavi než to, zda bude váš nápad k smíchu. Podle těch fotek co jsou na webu tak některé nápady vypadají zajímavě. Například ten zelený trávník uprostřed náměstí by byl celkem zajímavý, bihužel tahle varianta bude asi pěkně drahá.
    A co se týče Zimové, tak ona dala obyvatelům města alespoň šanci něco navrhnout, kdežto v minulých letech se jen rozhodovalo bez toho, aby se k tomu mohli lidé vyjádřit.

    OdpovědětVymazat
  18. Kdyby naši hoši nevyhráli s Finskem, tak bych musel reagovat na to individuum ze 4. května 16:29 ještě hruběji než on. Takhle použiju jeho výrazivo – vy do prdele nechápete opravdu nic. Vaše rozlišovací schopnost je už na bodu mrazu! Je to zkrátka marný, je to marný, je to marný.

    OdpovědětVymazat
  19. Tlučhuba nejsem. Jsem spokojen se stávajícím stavem a můžete si o něm myslet, co chcete. Na rozdíl od hysterických skořepovců Vám nechám právo na svůj názor.

    Jsme rád, že se místostarosta Zimová obrátila na nás, občany RK. My přeci víme, jak nejlépe vyřešit dopravu na náměstí a nejen to :))))

    OdpovědětVymazat
  20. Tak stačilo napsat, že jste s řešením spokojen a nemusíte útočit na někoho, kdo dává šanci obyvatelům města se k něčemu vyjádřit. To jsou totiž prvky demokracie, kterých v minulosti vedení města ke své škodě nepoužívalo.

    "Jsme rád, že se místostarosta Zimová obrátila na nás, občany RK. My přeci víme, jak nejlépe vyřešit dopravu na náměstí a nejen to :))))" ... toto není třeba komentovat, tahle ironická poznámka mi připomíná, jak to "dobře" fungovalo před rokem 89, kdy mnozí raději strkali hlavu do písku.

    OdpovědětVymazat
  21. To není o strkání hlavy do písku! To je o tom, že v našem maloměstě víme přeci všechno nejlépe a bylo načase, aby se nás někdo konečně zeptal, když v hospodě nejsme slyšet :)))

    OdpovědětVymazat
  22. To je dobře, že necháváte ostatním svůj názor. Zvlášť když se jedná o hysterické skořepovce. Hned je z toho zřejmé, jak jste k ostatním názorům tolerantní :-)

    OdpovědětVymazat
  23. Děkuji. Jen pro úplnost si nepleťme toleranci (právo na názor) s kritikou (právém říct, že názor XY stojí za dvě rychnovské místostarosty).

    OdpovědětVymazat
  24. Stále mám silnější pocit, že nová radnice slib otevřenosti vůči nám nemyslela skutečně vážně. A to jsem doufal, že v tomto směru dojde k významné pozitivní změně. Proto jsem ještě před komunálními volbami uvítal například „Semilskou výzvu“ (http://www.vymentepolitiky.cz/semilska-vyzva). V té výzvě mimo jiné napsáno:
    - Obce budou zveřejňovat PODROBNOSTI o všech veřejných zakázkách na svém webu.

    Jsem zklamán, co rychnovský starosta na „on-line“ otázku k veřejné zakázce týkající se rekonstrukce kanalizace a vodovodu Dlouhá Ves – Roveň mimo jiné odpověděl:
    „Dobrý den, mohu prozradit jen některé údaje, protože podle v současnosti platné legislativy není možné zveřejnit detailní informace…“

    V Semilské výzvě je také napsáno: „V komisích pro vyhodnocování veřejných zakázek NEBUDOU ZASTUPITELE, ale pouze zaměstnanci úřadu z příslušných odborů a s dostatečnou kvalifikací pro vyhodnocení dané zakázky“

    Z odpovědi starosty: „Zúčastnilo 6 firem a vítěznou nabídku vybrala hodnotící komise se 6 členy - dva členové rady města, jeden za kontrolní výbor, jeden externista a dva zaměstnanci MěÚ.

    Minulým zastupitelům se vyčítá nečitelnost realizovaných zakázek, ale ruku na srdce, je teď všechno v pořádku? Proč některé údaje zase zůstávají utajené? Ptám se proto, že jsem nijak nestranil těm minulým, nutně ale nemusím horovat pro ty nové. Raději si držím odstup, ale nemám ve zvyku přivírat oči. Zvlášť když se jedná o mnohamiliónové zakázky. Navíc údajně veřejné.
    P.K.

    OdpovědětVymazat
  25. Kdybyste znal osobu pana Skořepy, nedivil byste se. Narcis hadr.

    OdpovědětVymazat
  26. Poznámka o tom, že mnozí před rokem 89 raději strkali hlavu do písku, je kouzelná. Jen nevím, co tím bylo myšleno. Jestli to byla výtka těm, kteří se v Rychnově málo angažovali, zatímco druzí riskovali tím, že horovali pro bývalý režim a pak rychle rudou knížku zahodili, aby pro změnu vybudovali kapitalismus. Ruku v ruce s těmi, co si stranickou knížku ponechali (přiznávám, že ti jsou mi ale milejší).
    Ale co… buďme rádi, že až nyní máme šanci se vůbec k něčemu vyjádřit. To víte, minulé vedení města prvky demokracie neznalo ani o nich nemělo potuchy. To až ti noví, kteří hlavu do písku nikdy nestrkali. A tom to je.

    OdpovědětVymazat
  27. Ptáte se na odpověď, kterou jste již dostal, takže znova...protože podle v současnosti platné legislativy není možné zveřejnit detailní informace.

    OdpovědětVymazat
  28. Co je možné a co není možné zveřejnit je otázkou, každopádně Semilská výzva je velmi dobrý příklad. Nyní v Semilech vedení radnice resp. statosta provozují portál http://www.verejnyportal.cz/verejne-zakazky/, kde zveřejňují všechny městské veřejné zakázky a tuto možnost nabízejí dalším obcím. Jednoduše a transparentně.

    OdpovědětVymazat
  29. Nikdo nechce detailní info, to je hodne chudý argument. Info o tom, kdo se účastní, podmínky či nabídky zveřejnit lze, minimálně expost, ovšem hloupým ovcím stačí napsat: dle současné legislativy nelze a vždycky se najde ňákej blbec, kterej to pošle dál.

    OdpovědětVymazat
  30. Situace před rokem 89... v pátek na komunistickém praseti jakoby se žádná revoluce nekonala. Debužírovalo se, zpívala se internacionála, kapitalistům se spílalo a slibovalo zakroucením krků a to byste neuhodli, kdo měl hlavní proslov - SKOŘEPA JAN. Na blití....

    OdpovědětVymazat
  31. Já bliji z Vás milý pane :-)

    Jinak k Semilské výzvě.
    Motáte páte přes deváte. Výše zmíněný portál je pouze uveřejňování zakázek, není tam info o výsledku a průběhu výběru vítěze.

    OdpovědětVymazat
  32. K příspěvku ze dne 5. května 2011 21:45.

    Milý pane veřejné zakázky jsou průběžně vypisovány na úřední desce. Zde je odkaz: http://www.rychnov-city.cz/mestsky-urad/uredni-deska.php
    Pokud požadujete bližší informace, nikdo Vám nebrání, abyste si je došel na úřad vyžádat. A to že Vám z legislativních důvodů nebudou některé informace poskytnuty nebo budou na kopii dokumentu začerněny není výmysl města, ale má to zákonný důvod.
    Bohužel se v našem městě najdou i blbci, jako Vy, kteří by se rádi stavěli nad zákon.

    OdpovědětVymazat
  33. Tomu půlnočnímu pozvracenému pisateli (3. května 0:00) doporučuji, aby tady přestal oblbovat a raději se podíval například na: http://www.mestocernosice.cz, aby poznal, že to jinde jde i bez výmluv na stávající legislativu, pokud nemají co skrývat. Stále totiž platí: Když se chce, jde všechno.

    K Semilské výzvě. To vy motáte páté přes deváté a pletete si hrušky s jablky. A nebo úmyslně mlžíte (to se mi zdá nejpravděpodobnější). Semilská výzva a zmíněný veřejný portál jsou dvě rozdílné záležitosti! Semilská výzva (http://www.vymentepolitiky.cz/files/semilska_vyzva.pdf) vznikla už před komunálními volbami s hlavním cílem vymítit korupci na radnicích.

    Ten veřejný portál je zcela nová záležitost a vznikla právě s cílem zprůhlednit veřejné zakázky. A asi vás překvapí toto: aby mohli zadavatelé systém využívat, budou muset splnit jedinou podmínku - zveřejnit průběh zakázky na internetu. Ale to by pro naši radnici bylo asi silné kafe.

    A včil můžete zvracet do libosti.
    (NP)

    OdpovědětVymazat
  34. Gratulace všem čtenářům i přispivatelům! Když tak sleduji to počítadlo, hádám, že tato silně nekomerční stránka má více čtenářů než celej Orlickej týdeník dohromady. Ikdyby finančně přišel na to, na kolik má vypovídací hodnotu - dle mého názoru tak za polovinu - takhle jsou to nejdražší noviny široko daleko a to možná i vysoko - tak stejně nebude tak populární jak zdejší otevřená přestřelka... Nebo diskuze? To by mohla být silná páka na to, dostat některé problémy více na veřejnost a řešit!!
    RJ

    OdpovědětVymazat
  35. Ehm...zkuste se někdy podívat třeba na úřední desku městského úřadu a zjistíte, že zakázky jsou zveřejňovány na internetu.

    Mám čím dál tím víc pocit, že o skutečný chod města se tu stará málokdo. Hlavním důvodem je konstruovat neexistující problémy.

    OdpovědětVymazat
  36. Nepleťte si zvěřejňování s oznámením, které jediné radnice teď dělá. To má ze zákona nařízeno, dále existuje pár omezení ale jinak docela široké pole informací, které lze o zakázce uveřejnit.

    Akorát blbnete lidi, vy kostruktére!

    OdpovědětVymazat
  37. Se nedivte, ze se Skorepa bratrickuje s komunisty, kdyz donedavna byl jeden z nich. Vzdyt ten jeho modrej kabat ma rudou podsivku! Mame co jsme (ne)chteli...

    OdpovědětVymazat
  38. Tak mne napadá, že ten kdo viděl Skořepu na KSČMpárty byl buď přímo z KSČM, nebo z ČSSD a nebo to viděl někdo ze zahrady rodiny Roklových, která sousedí se zahrádkou, kde KSČM pravidelně griluje :-)

    OdpovědětVymazat
  39. Hezký den vám všem.
    Nedá mi to něco napsat. Je přece jedno, kdo pana Skořepu na komunistickém mítinku viděl. Hlavně mě zarazilo, že tam starosta za ODS oslavoval a je jedno jestli svátek práce nebo čarodějnice - já tam nebyla, tak nevím. Ale ať je to jak chce, rozhodně zklamaná, protože jsem volila i ODS, ale hlavně ne komunisty!

    Taky nevím, proč tady někdo napsal, že se lidé nestarají o skutečný chod města. Ale o ten by se měl starat snad někdo jiný? Já bych se také starala o to, abych svým jednáním nedávala podnět ke kritice. Ale možná není dost konstruktivní, jak soudruzi dříve říkali. Nebo jsem pomýlená. To taky říkali těm, kteří měli jiný názor.
    (JK)

    OdpovědětVymazat
  40. A ještě tu o červený karkulce babičko...

    OdpovědětVymazat
  41. Hezka reakce od potrefené husy. Odkazem na pohádku hezky zesměšňujete sám/a sebe, sice anonynmě ale přece.

    OdpovědětVymazat
  42. Na reakci jsme si museli počkat, ale dočkali jsme se. Potrefená husa se viditelně ozvala dne 9. května 2011 v 9:26.
    Děkujeme.

    OdpovědětVymazat
  43. Milý chlapče, mám pro vás i jiné pohádky,když je tak milujete. Třeba tu o hloupém Honzovi, nebo o neposlušných kůzlatech. Taky by se vám líbila pohádka o princi Bajajovi, v níž byste se určitě poznal.
    Tady máte adresu: www.mojepohadky.cz A spinkejte sladce.
    (JK)

    OdpovědětVymazat
  44. Obratné obcházení oficiálních podmínek s cílem přihrát veřejnou zakázku v tichosti vybranému dodavateli, čachry s losováním, tvrdé manipulace se zadávacími podmínkami, nebo zneužívání klíčových informací jiných soutěžitelů.

    To je úvod k článku na Novinkách – doporučuji přečíst
    http://www.novinky.cz/finance/232211-korupce-u-verejnych-zakazek-i-pres-nove-zakony-roste.html

    OdpovědětVymazat
  45. Ano ano, obratné obcházení - i v Rychnově jsme toho mohli být svědky například u stavby plaveckého bazénu. Pozemky pod ním kdysi patřily městu, to je odprodalo Východočeské stavební, z ní se stal VCES, město nevýhodně pozemky odkoupilo zpět a VCES nakonec stavbu bazénu vyhrál. To vše díky upraveným podmínkám výběrového řízení (podmínky šité na míru právě pro VCES - minimálně 20 THP pracovníků a 150 dělníků), které zajišťovala Dabona. A Dabona také zajišťovala zateplování škol a školek ve městě atd.

    OdpovědětVymazat
  46. Jj, výběrko jsem nevyhrál, tak aspoň pomluvím vítěze, že to měl šité na míru. Vítejte v České republice, zemi malých zakomplexovaných lidí, kteří stejně jako kdysi rozkrádají stát po svém a nejlepší věcí je sousedova chcíplá koza.

    Ještěže tu teď máme chytrého Honzu, který s tou saní divokou zatočí a hlavy jí za pomoci svých dvou zchromlých kobyl hravě pozutíná.

    OdpovědětVymazat
  47. nejde o to zda vyhrál a nebo ne, jde o to, zda mi někdo chtěně či nechtěně k tomu nepomohl

    OdpovědětVymazat
  48. Milý JK, jak se říká, podle sebe soudím tebe. Já jsem z pohádek již vyrostl. Vy zřejmě dosud ne. Hodně štěstí tedy, ať to zvládnete.

    OdpovědětVymazat
  49. Je smutné, když člověk vyroste z pohádek. Je v nich totiž obsaženo mnohem víc než v Ordinacích 2 a podobných sra*kách. Hodně štěstí při jejich sledování.

    OdpovědětVymazat
  50. Podle sebe soudím tebe... takový hezký komunistický maloměstský zvyk, že?

    OdpovědětVymazat
  51. Tady se to zvrhlo k hádkám dětí na písku s rádoby dospělými výrazy? Chytat jeden druhého za slovo, oslovení? Do kouta a stydět se ;-)

    Co říkáte na došlé návrhy ohledně řešení dopravní situace na náměstí v RK? Kvalita, kvantita a jestli je vůbec něco z toho realizovatelné jen takto izolovaně bez změn v nejbližším okolí?
    RJ

    OdpovědětVymazat
  52. Kvantita (30 došlých řešení) je dostatečná. Kvalita (po shlédnutí těch pár příkladu na orlicky.net) dost tristní. Možná před námi ty nejlepší práce zůstaly utajeny a možná žádné lepší než současné řešení (jaké překvapení) nejsou.

    Ve finále se stejně přesune jeden dva betonové květináče a paní místostarosta Z. to bude s úsměvem oznamovat jako revoluci v dopravní situaci v RK... tomu říkat pracovní produkce (čas vs. výsledek) za peníze daňových poplatníků!

    OdpovědětVymazat
  53. Podle členů dopravní komise města jsou návrhy občanů na možné změny v dorpavě zajímavé, všemi se budou zabývat. Víc v článku na serveru Orlický.net v odkazu v nadpisu.

    OdpovědětVymazat
  54. Občané při lidové tvorbě nové dopravní situace na náměstí měli mít na paměti:
    1. aby se z náměstí nestal jen průjezdní bod;
    2. aby se řidič auta z náměstí dostal na tu stranu, kam chce jet;
    3. aby v náměstí byla tzv. klidová zóna;
    4. aby byla zachována možnost parkování (musí být zachována kvůli smlouvě s firmou Activ)

    Zdá se mi, že požadavek první se víceméně vylučuje s druhým. Navrhnout, aby se náměstí nestalo jen průjezdní zónou a zároveň umožnit řidičům, aby mohli náměstím "pendlovat" podle libosti – toť hlavolam i pro skutečného odborníka.

    Souhlasím zároveň s RJ, že realizovat dopravní situaci na náměstí izolovaně bez návaznosti na řešení dopravní průjezdnosti ve městě (tedy nejen v nejbližších ulicích) lze považovat za nedomyšlené.

    Teď si s tím budou muset lámat hlavy noví členové dopravní komise města, které nezávidím splnit prvořadý úkol – vyhovět každému. Neboť stále platí - co člověk, to názor. Někomu stávající situace vyhovuje, jiný si už na ní zvykl a raději by chtěl peníze města investovat jinde, kde je to nezbytně nutné. Někdo by chtěl zcela průjezdné náměstí, jiný by ho raději zcela uzavřel a vytvořil z něj klidovou zónu.

    Takže se zcela legitimně ptám – nebude to v současné době proklamovaných úspor pouhá změna pro změnu a za každou cenu? Vždyť místostarostka ing. Zimová sama přiznala, že nové úpravy jsou otázkou peněz. A jistě nemalých.
    (RK)

    OdpovědětVymazat
  55. Nechápu proč pan (RK), ač sám je podle svých slov se současným řešením dopravy na náměstí spokojený, stále zpochybňuje právo občanů vyjádřit vlastní názor na to, jak by doprava měla vypadat. Ona lidová tvorba totiž může mít dost společného se selským rozumem, který v mnoha případech minulým rozhodovatelům o dopravě ve městě (úředníkům, zastupitelům, odborné veřejnosti) chyběl a není vyloučeno že by mohl chybět i těm současným.
    Bod 1) a 2) se nemusí vylučovat, pokud se navrhne takové řešení, které spojí požadavek přerušení tranzitu přes náměstí a požadavek na možnost příjezdu na náměstí z levé a pravé poloviny města. V takovém případě se automobilista dostane na (celé) náměstí a nemusí řešit, zda bude někde přelézat květináče.
    Samozřejmě pokud se zavede jen varianta příjezdu například Svatohavelskou a výjezdu Palackého ulicí, tak opět vznikne tranzit přes náměstí, ale to už je na odborné komisi a pak, jak jsem pochopil z článku, tak ve finále o tom rozhodují naši zvolení zástupci.

    OdpovědětVymazat
  56. Pan RK se nevyjadril, ze je spokojeny se soucasnym stavem. To tu zaznelo od nekoho jineho.

    Dale vyjadril pouze svuj vlastni nazor, tak mu ho neupirejte, take tak necini.

    Vas selsky rozum jste nam predvedl, dekujeme. Vsichni si ty "mnoha pripady" vybavujeme... ja tedy ne a prosim o pripomenuti.

    Take jsem zvedavy na vysledek. Vzhledem k pomatenemu zadani lze cekat peknou svandu :)

    OdpovědětVymazat
  57. Nevím, z čeho někdo usoudil, že stále zpochybňuji právo občanů vyjádřit svůj názor. Vždyť i já jsem si dovolil vyjádřit svůj názor a je na druhých, aby se mnou polemizovali, ale nepodsouvali mi něco, co jsem nenapsal. To opravdu není fér.

    Také jsem nikde neuvedl, že mi současná situace na náměstí vyhovuje. Ale také vnímám názory druhých, které jsou dosti rozdílné – a to jsem se snažil vyjádřit. A proto si myslím, že ideální řešení se sotva kdy najde.

    Proto jsem na závěr položil otázku – ale na tu jsem odpověď nedostal.
    (RK)

    OdpovědětVymazat
  58. omlouvám se, opravdu jste to nenapsal - jen v tom příspěvku je zkratka RK - ta mne zmátla, nicméně o těch autorech návrhů pohrdavě píšete jako o autorech lidové tvořivosti - a to mělo v době minulé dost hanlivé zabarvení. Tak proto.
    A pokud pan (RK) umí číst, pak by se dozvěděl, že úpravy dopravy nemají být za každou cenu, ale dle možností rozpočtu města. A to je celkem jednoznačná odpověď, která se objevila už několikrát. Jenže pak RK asi zná poučku, že 100x omletá i třeba zcestná informace, se může stát vlastní pravdou.

    OdpovědětVymazat
  59. Pro diskutéra z 10. května 19:21:
    Odhlédnu-li od snahy urazit mě poznámkou, zda umím číst (ano, umím i psát), dovolím si ještě jednou na Vás reagovat. Když si chcete hrát se slovíčky, pak vězte:
    1. Neuvedl jsem slovo tvořivost, ale použil jsem výraz „tvorba“ uvedený v Orlickém netu, kde zřejmě citovali ing. Zimovou.
    2. Já osobně jsem si lidové tvorby vždy vážil a sám jsem ji léta provozoval.
    3. Neznám nikoho, pro něhož by lidová tvorba měla kdy v minulosti hanlivé zabarvení. Ale možná to bylo tím, že jsem žil v tvůrčím prostředí.
    4. Rozdíl mezi „dle možností rozpočtu města“ a „za každou cenu“ nevidím. V obou případech to může být za sto tisíc nebo také za několik miliónů. Tedy za každou cenu.
    5. Poučku, kterou jste poněkud zkomoleně uvedl, neznám, ale možná jste měl na mysli úsloví „Stokrát opakovaná lež se stává pravdou.“ A s tím s Vámi naprosto souhlasím.

    Omlouvám se ostatním diskutérům za tento příspěvek, kterým jsem ale rozhodně nechtěl odvést pozornost od konrétních záležitostí, jak se to tu někdy děje.
    (RK)

    OdpovědětVymazat
  60. Když se člověk ohradí proti lživému nařčení, není třeba se omlouvat, pane RK. To by pak měli tito individua vždy navrch a vše by jim procházelo. Tento Váš oponent má argumentační schopnosti blízko nule, ovšem dovedně překrucuje vyřčená slova a z demagogie měl za jedna... jako z ucebnice agenta STB (Skořepovy tajné bezpečnosti :)))

    Na výsledky dopravní úlohy se těším. Myslím, že se pobavíme všichni.

    OdpovědětVymazat
  61. Mám otázku pro anonym z 9. května 13:29: Odpovězte mi upřímně: vám nevadí, když se rychnovský starosta odvolává na stávající legislativu, aby nemusel zveřejnit údaje, které nyní na jiných radnicích bez problémů zveřejňují? Jistě by se tím vyhnul dohadům, zda vše proběhlo v souladu se stávají legislativou. Díky za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  62. A odvolává se na ni oprávněně? Já nejsem znalec práva. Pokud jste znalec práva Vy, předložte nějaký důkaz. Určitě to pro Vás nebude problém dohledat, když jste tak přesvědčen, že se chová špatně.
    To, že někdo něco dělá, ještě neznamená, že to je v souladu se zákonem. A vůbec, zmiňujete někoho od někud. Ten někdo nemusí ani existovat.

    OdpovědětVymazat