Já na bráchu, brácha na mě. Přesvědčil jsem se, že tohle úsloví stále funguje,
ať už je vláda taková či maková, v té či oné obci a městě. V Rychnově nad
Kněžnou to začalo platit už od loňského podzimu, kdy ODS koketovala
s myšlenkou spojit se s komunisty. I když obě strany měly diametrálně odlišný
volební program, co na tom. Účel přece světí prostředky. Po vítězných volbách
ODS pak jen lavírovala, jak složité a náročné je sestavit nějakou životaschopnou
koalici. Přitom už od počátku povolebních jednání si vrabci na střeše cvrlikali
a novináři psali a točili o tom, kdo pravděpodobně bude a s kým ve městě vládnout.
Nemýlili se.
Bylo ovšem nutné se odvděčit za tři hlasy komunistických zastupitelů potřebné
k ovládnutí radnice a především k získání křesla starosty. Třeba postem
radního jednomu z dříve opozičních komunistů Milanu Novákovi – právě
tomu, který v minulém zastupitelstvu působil ve funkci předsedy důležitého
kontrolního výboru zastupitelstva a v návrhových komisích byl jako doma
(viz zápisy na webových stránkách města). Takže musel mít dostatečný přehled,
o čem a jak hlasovat. Pozoruhodné je, že i přes jeho opoziční roli v zastupitelstvu
nebyl zaznamenán hlas ani proti nejdůležitějšímu dokumentu - každoročnímu
městskému rozpočtu - základnímu kameni hospodaření města (stačí si to opět
ověřit v zápisech). Jak si to vysvětlit? Že by v pravou chvíli pan Novák prozřel?
Ale kdepak. Stal se totiž vyvoleným.
Nezmiňuji se o tom náhodně. Úroveň hospodaření za minulé vlády je totiž nyní
největším trnem v oku novému starostovi Janu Skořepovi. Tomu je ale šumafuk,
kdože to s ním v radě města hlasuje. Hlavně, že hlasuje souhlasně a spolurozhoduje
tak o osudu druhých. Například i o těch, kteří museli skončit po zanedbatelně
krátkém působení v dceřiných společnostech města (ředitel krytého bazénu, ředitel
Sociálních služeb města). Že by byli i oni zařazeni mezi „ekonomicky nepolíbené“,
k nimž podle starosty patřil také šéf finančního odboru Městského úřadu, který
také skončil? Údajně nutné změny v zájmu „lepšího Rychnova“ ti nejodvážnější
nazývají čistkami. A ptají se: Kdy to skončí?
V Rychnově nad Kněžnou v současné době koluje vtip:
„Víte, proč je Rychnov ekonomicky nepolíbené město? Protože má ve znaku
pannu na jelenu.“
Tento poněkud smutný vtip nejlépe charakterizuje současnou náladu v bývalém
Poláčkově okresním městě. Nevím, jestli i tohle bylo skryto v předvolebním sloganu
ODS, který pro mě dost nepochopitelně zněl: „Rychnov vzhůru nohama“.
Ovšem chtělo by to vrátit se nohama pevně na zem a začít se o město konečně starat.
Možná, že si Rychnov bude kvůli tomu muset podat inzerát tohoto znění:
Hledá se starosta. Zn.: Jen poctivé nabídky.
Jan Konopásek
Zajímavý názor, to musím přiznat. Takovéto názory (komunisti, čistky, hesla) jsou pro mne osobně ale jen důkazem, že zatím jde město správným směrem. Dokud se vedení bude vyčítat to, že pro dobrou věc hlasuje ten či onen z té či oné strany, nebo se bude argumentovat vtipy (i když přiznávám, že docela vtipnými), tak bude v RK dobře, nebo určitě lépe. Osobně jsem příznivcem Vámi kritizované myšlenky, jen s drobnou úpravou - "Dobrý účel světí i přijatelné prosředky." A pokud je účel a výsledek dobrý, tak za ten přijatelný prostředek považuji i to, že budou pro dobrou věc hlasovat třeba komunisti (dokud je nezakážou, protože vystoupení jejich poslanců a senátorů si o to říkají). Argument, že by bylo automaticky něco špatného na tom, že někdo byl "odejit" moc brzy poté, co byl do funkce dosazen také nepovažuji automaticky za správný. Nemělo by nás zajímat, jestli tam ten člověk byl 3 měsíce, stejně tak by pro výpověď či naopak setrvání nemělo být podstatné, že tam byl 30 let. Mělo by být podstatné pouze to, zda je (nikoli byl) platný městu či nikoli. Pokud máte pocit, že byl "vyhozen" někdo platný, bude dobře zvýraznit to, v čem měl být jeho přínos. A to pomíjím právo zastupitelstva pracovat alespoň ve jmenovaných funkcích s lidmi, kterým věří (mimochodem - po jmenování nového člověka se zastupitelé zbavují možnosti alibismu stylu - toho tam jemnovali Ti předchozí, což samo o sobě není špatné). Tvrzení, že vyhození někoho po několika měsících je špatný krok je stejně demagogické, jako argumentace, že dražší jídlo automaticky znamená, že se v jídelně "kradlo" (i zde dražší jídlo mohlo znamenat stejně tak to, že se zde kradlo, jako, že se vařilo kvalitněji - je třeba k těmto informacím dodat další, aby bylo možné si udělat aspoň trochu kvalitní názor). Pokud si tedy chcete dát inzerát na starostu, tak je to určitě iniciativa chvályhodná. Určitě bude dobře, když přibudou v RK další slušní kandidáti - pro každé místo je dobré, když "vládnoucí" garnitura má kvalitní protivníky. Zvláště, pokud nebudou kandidáti dávat jen poctivé nabídky, ale budou se poctivě chovat.
OdpovědětVymazatMartin Duben
Martin Duben - tragikomicka postavicka diskuznich for netrpici zadnou frustraci (vsimnete si delky a cetnosti jeho komentaru :), smesny obhajce neobhajitelneho.
OdpovědětVymazatSměšný je tento blog :-)
OdpovědětVymazatDiky tomuto blogu se muze kazdy jedinec svobodne projevit (jakym zpusobem je vec jina). Zamestnanci bazenu zde mohou vyjadrit podporu svemu byvalemu sefovi (respekt), pan Tydlitat zde muze popsat vanocni cas (nejdrive hrdina, pote se svesenym ocasem hura zpatky hradby), pan Duben se zde muze odkopat a barvite popsat, proc ho minule vedeni RK tak stvalo (je to takova detska palicatost - tatinek mi nemohl kvuli tem zlym lidem z vedeni mesta koupit Studanku, tak do nich zkusim furt sit, dokud je nevyhodi vsechny). Ja naopak dekuji za svobodnou (a anonymni - stale jsme Polackovo malomesto, pratele) moznost se vyjadrit.
OdpovědětVymazatNezdá se vám, že se moc na rychnovské radnici začíná výrazně centralizovat? Pokud se rada města navzájem najmenovala do správních i dozorčích rad všech městských s.r.o. tak nikdo nemá šanci kontrolovat co si domluví a podepíší. A také pochybuji o tom, že jsou všichni natolik všestranní aby rozuměli teplu, lesu, hotelu stravování, kultuře ... Kromě toho, jestli to dobře chápu, jsou nyní také neodvolatelní!!!
OdpovědětVymazatBlahopreji, uhodil jste hrebicek primo na hlavicku!!! Pan Skorepa ovsem tomu vsemu rozumi, alespon si to mysli :))) ty dve neknuby, co ma pod sebou (a nejen v saune) jasne dokazuji (svymi schopnostmi a pracovnimi (ne)zkusenostmi), jak si je tento seladon sebou jisty, rada (vsech 7 radnich je v rade poprve, nedivme se, ze jsou oprabdu bezradni) se ridi heslem: pod svicnem je nejvetsi tma... navenek jsou videt pouze cistky osobniho charakteru, kterymi si starosta pouze honi ego, jako rukojmi si bere: verejny zajem... je to zbabele, ovsem cas nam ukaze jak (ne)schopne vedeni v cele mesta ted sedi...
OdpovědětVymazatJe-li tomu tak jak uvadi prispevek ze 13.04 tak vam gratuluji. Prave jste v Rychnove dosahli 100% korupcniho prostredi.
OdpovědětVymazatJ.J.
Dobrý den.
OdpovědětVymazatUž jsem se domníval, pane Dubne, že jste tento blog definitivně opustil, když jste se tak dlouho neozýval. Ale teď už vím, že jste jen číhal za bukem…
Už také vím, proč vaše příspěvky mají pokaždé minimální vypovídací hodnotu, i když se v nich vypovídáte dost. Pane Dubne, co kdybyste byl alespoň jednou konkrétní, když máte kontakty i se samotným starostou (budete to asi popírat) a jistě jste informován, když jste si tak jistý, že jde město správným směrem.
Víte, docela bych se rád dozvěděl (a jistě nejsem sám), proč radní stále něco či někoho odvolávají, jmenují, schvalují a ruší, aniž by k tomu uvedli důvody (viz zápisy rady). Nebo si myslíte, že to má zůstat tabu?
Jak mi ale vysvětlíte slova pana Skořepy, který před volbami novinářům odpověděl na otázku, jaká je jedna z největších bolestí města, kterou by rád vyléčil:
„Domnívám se, že bolestí je více druhů. Pociťuji, že jednou z nich je komunikační problém mezi úřadem města, respektive vedením města s občany. Mám na mysli dostatek informací, zprůhledňujících procesy na radnici, které by byly pro občany jasné a srozumitelné“.
Pokud tohle byla bolest u minulé radnice, jak by se to dalo nazval nyní?
Ludvík Šádek
Někdo tady vyjádřil domněnku, že jsou radní neodvolatelní. Omyl! Stačilo by, aby zastupitelé za KSČM nečekali na to, jak se milostivě rozhodne ODS, která má nůž na krku kvůli spolupráci s KSČM. Vždyť šéf rychnovské buňky ODS Muthsam prohlásil, že je věcí komunistů, že hlasují s ODS. Podle něho žádná smlouva neexistuje a nic komunisty k ODS tedy neváže a ať si tedy hlasují jak chtějí. Vždyť si z nich dělá srandu! Jestli mají zastupitelé za KSČM aspoň kousek hrdosti, pak Muthsama vezmou za slovo!
OdpovědětVymazatUž už to vypadalo, že tu bude nuda...
OdpovědětVymazatTak jedem tragédi, ať se ještě vašim teoriím zasmějeme :-D
Nemohl by náhodou admin odstraňovat aspoň trapné příspěvky jako je ten výše? Děkuji.
OdpovědětVymazatTo by byla škoda, vždyť je to demokratické zhodnocení některých zde diskutujících anonymů :-)
OdpovědětVymazatty ubohej pisálku, uvědom si, že komunisti byly v RK druhá nejsilnější strana po volbách a nynní mají jednoho člověka v radě ... to si myslím, že je víc než úspěch pro "pravici" !!!!
OdpovědětVymazatPřijde mi, že tyto články píše ubrečenj Růžička, který dodnes nemůže vydýchat výpověď své "úžasné" tv. Zajímavé ovšem je, že také dodnes nepřinesl inovativní koncept na radnici, jak změnit, zlepšit, zefektivnit svou tv. Narozdíl od něj, konkurence nespí (díky bohu) a již brzy se dočkáte, moderního formátu tv, který bude také moderně podáván nejen občanům rk (pro zajímavost, za nižší náklady, než jak tomu bylo v případě minulém). Jinak Růžičko, vím, že si tento příspěvek čteš - tak tvůj poslední otisknutý článek v Orlickém týdeníku, kde uboze a trapně útočíš na starostu, navíc ubohými a trapnými frázemi ... myslíš si, že to snad něco znamená? ani ses nedokázal podepsat !!! Bohužel pro tebe i v Orlickém týdeníku jsou lidé, kteří se nebojí s pravdou ven a říci, jaký "anonym" tam článek přinesl.
Referovat a především hodnotit 4 měsíce po volbách starostovi kroky je trapnost. Rychnov byl a je ve finanční tísni a ti kdo to slyšet nechtějí, to nikdy neuslyší, ale pokud ho má někdo z krize vyvést - pak je to právě pan Skořepa. Pokud Vám RK přišlo jako město, které je v rozkvětu, kam si lidé z okolních měst rádi vyrází na výlet, město které investuje a zpříjemňuje občanům život, tak proč jste chtěli změnu? Protože se ani jedno z tohoto nedělo ... Většina chtěla změnu a ta většina, věřím, že bude spokojená !!! Ale kdo chce psa bít ......
Kdo píše tyto blogy je jasné, ale věř, že i kdyby starosta za 4 roky svou pozici neobhájil, nebude nikdo, kdo TEBE bude chtít zpět :)
Články zdejších přispěvovatelů mají, až na pana Dubna jednu velkou rovnost. A to sice, že tu všichni rádi šijí do vedení na radnici.
OdpovědětVymazatZa 4 měsíce, radnice vůbec nekomunikuje s občany. Aha - takže vy když přijdete do nové práce, tak jste ihned člověk, který vše ví, který vše zná a je rozkoukaný.
Uvědomte si prosím, jaká garnitura, kterou jste si tak pejskovski volili Vám tu vládla 16 let. Smím se zeptat jaké výhody přinesla a jak vlastně městu pomohla?
Kultura, která spolknula 11,5 mil a nabídla za to pouze poláčkovo léto (navíc sponzorované). Dividílkování nepočítám, to bylo a je soukromým podnikatelským záměrem - ovše vykazujícím ztrátu a doplácené městem.
Nevýhodná smlouva s audisem do r. 2019, do r. 2020 uzavřená podobně nevýhodná smlouva s Aqua servis. Proč tak dlouhé smlouvy? to Není podezřelé? Proč, je tu předražený zimní stadión, který je za zenitem - místo plexiskel tam jsou sítě, proč je tu předražený bazén, který neměl ani svou cirkulaci vody - dokoupilo nové vedení města, proč neměl bazén svou trafostanici a musí tím jet na 220W ? Úžasné levný provoz! O pozemcích pod bazénem - jejich prodeji za korunu a zpětném nákupu za tisíce / m nemluvě. Smlouva s firmou pronajímící parkovací automaty - to snad nestojí ani za řeč. Kde je fotbal v rychnově? kde je hokej v rychnově? (pouze městská liga v okresním městě). Proč nevzniklo dotované bydlení - jako např. Tabulky v Kostelci nad Orlicí.
Na všechno mít svá s.r.o. kde se koloběh peněz několikrát otočí a pak se snad něco vrátí. Příkladů jako Havel a jeho nájemné, Jídelna a ceny obědů, knihovna a její 11 zaměstnanců je spousta a vše výše popsané je správně že ???
16 let anonymity, kterou radnice nastavila byla v pořádku a teď, když po 4 měsících není nikde nic významného, hned je problém. Stav unie jste si mohli přečíst, někdo zůstal udiven, jiný hned nařknul ze lží. Na radnici mají práce dost a dost, tak jim dejte šanci ukázat, že to co dělají, dělají dobře. To se ale za půl roku neukáže.
K urážkám se vyjadřovat nebudu, jejich úroveň je vypovídající sama o sobě, tak jen ke konkrétním věcem:
OdpovědětVymazatJsem rád, že jsem se na tomto webu odkopal, stejně jako se odkopávají někteří další, kteří navzdory tomu, co kdo píše, stejně budou opakovat to, co někde slyšeli. Asi to některým jedincům dělá dobře, tak prosím. Jen pro Vaši informaci - já jsem nikdy žádnou restauraci neprovozoval a provozovat doufám nebudu, jsem oborově trochu jinde ve všech činnostech, kterými se zabývám. Studánku chtěl koupit můj otec s bratrem a jestli jste si všiml, tak jsem neřekl o Matrixu nic špatného. Netuším totiž, jestli se nechala předchozí rada uplatit, nebo jestli byla jen hloupá, že nenechala uskutečnit skutečnou soutěž a připravila město o několik milionů Kč (tím, že nenechala šplhat cenu, ne tím, že to prodala komu prodala, výsledek by byl asi stejný) - to by totiž znamenalo, že Matrix jen využil hlouposti prodávajícího a to se na trhu smí (to jen ve zkratce pro ty, kteří chtějí slyšet argumenty). Jinak já osobně o ekonomické návratnosti investice do "projektu Studánka" pochybuji.
K pánovi, co má pocit, že se to v RK začíná centralizovat - pokud jsem si dobře všiml, tak došlo pouze k výměně zastupitelů ve funkcích (v s.r.o.) z minulých na současné. Osobně si ani neumím představit, že by to šlo jinak, to nevyčítám ani minulému ani současnému vedení, když už s.r.o. existují. Neodvolatelný není v zásadě téměř nikde nikdo (aspoň tedy na regionální úrovni), ale netuším, co jste tím myslel.
Pane Šádku - konkrétní jsem myslím až dost, narozdíl od jiných a za bukem nejsem, jen často v práci a pak taky píšu jen když je na co reagovat. Nezklamu Vás, ale v další věci a skutečně se nepřihlásím k tomu, že mám informace přímo od starosty, protože jsem toho člověka osobně asi ani nikdy neviděl. Dotazy, které jste napsal, musíte tudíž směřovat k panu starostovi. Mohu Vám napsat jen svůj názor - Myslím si, že se o věcech v RK mluví mnohem více, než se mluvilo dříve, ví se mnohem více, než se vědělo dříve a přesto si myslím, že by měli zastupitelé v informování ještě přidat - např. právě v otevřenosti ohledně věcí schvalovaných na zastupitelstvech apod. Nevím, proč se toto ještě nezměnilo, mě osobně být v jejich pozici by sice štvalo to, že každá zveřejněná informace je jen shazována bez argumentů (viz článek v posledním Orlickém týdeníku, nebo spousta příspěvků zde), ale to je vše. Na změnu zápisů z rady, zastupitelstva a další změny čekám, ale nejdříve by měli zastupitelé dostat, dle mého, šanci změnit ty věci sami. Horší je to s informacemi, proč je někdo odvoláván. Na vedoucích funkcích by měli určitě sedět lidé, kteří mají důvěru vedení, ale určitě by bylo lepší, kdyby nám někdo lépe vysvětlil, proč někdo bylo odvolán (pokud to sdělit jde - někdy nemusí toto zveřejnění chtít např. i odvolávaný).
K textu z 17:27h - Musím se zastat trochu pana Růžičky (a doufám, že mne za chvíli někdo neobviní, že je to můj kamarád :-)). Víte, já jeho TV opravdu nemiloval, ale jedna věc se mu nedala upřít. Sice neříkal vše, co bychom měli slyšet a možná nebyl moderní, ale jeho TV byla slušná. Jestli by mělo jeho Tv nahradit něco s jazykem, který jste zde předvedl, nebylo by to nejšťastnější.
A závěrem - píšu delší texty nejen proto, že píšu rychle, ale hlavně proto, že se snažím psát něco k tématu. Kdybych psal např. takto: "tragikomicka postavicka diskuznich for netrpici zadnou frustraci (vsimnete si delky a cetnosti jeho komentaru :), smesny obhajce neobhajitelneho", asi by mi stačilo i méně slov než podobným pisatelům, to je pravda. :-) A přestože budu odměněn dalšími urážkami, rád se podepíšu jménem, za které se nestydím.
S pozdravem Martin Duben
A opet zakejhala :))) nezklamal jste, pane Dubne, opet x desitek radku a opet receno nic. Radim Vam, dejte se na politiku i aktivne, udelate karieru jak remen a vzdycky se najde nakej blbec (v tomto osloveni jsem vice nez mirny), jako ti dva prispevatele pred Vami, kterej Vam zatleska... protoze ovce, tleskajici Vasim vyplodum, ztraci souvislosti po druhem radku.
OdpovědětVymazatJinak posledni poznamka ke zprave nazvane populisticky (co jineho cekat od arogantniho seladona) "Zprava o stavu unie". Jedna se spise o soubor vykriku do tmy. Predlozit tento pamflet vedeni jakekoliv firmy, pakoval by se opet tento "manazer s 20ti letou praxi" na hodinu (viz. jeho posledni ostravska stace). Dat tyto cisla do kontextu (coz se ovsem nehodi do kramu), divili bychom se, jak na tom RK dobre je... radsi ovsem budeme hloupe ovce strasit tim, jak je vsechno na... a svou vlastni neschopnost zakryvat vyhazovy a dalsim strasenim. Jednoducha taktika... a uspesna.
OdpovědětVymazatPozdrav pánbu! To mě tak napadlo, když jsem si početl na tomto blogu, o kterém mi řekli známí. Vyšlo mi z toho to, že ve vašem městě asi není všechno v pořádku a možná každá strana má v něčem pravdu. Ale některé anonymní útoky jsou opravdu nechutné. Patřím ke starším ročníkům, takže mne některé z nich připomněly „totalitní“ praktiky. Třeba ten, co začal psát svůj příspěvek slovy „ty ubohej pisálku“ - to už zní jak z 50. let. Ještě se měl anonym podepsat jménem „pracujího lidu“.
OdpovědětVymazatMožná, že by diskuse k různým tématům byla ještě větší (myslím si, že i potřebnější), ale tyhle útočné anonymy spíše odrazují. To je ale vždycky záměrem takovýchto anonymů. Já osobně bych se obával, aby nezůstalo jen u těch slovních. Když pominu hrubky, soudím tak i podle obsahu.
Zdraví Vás Alois Zemaník
To Anonym 21.02.2011 11:06: A co vám brání dát ona čísla do kontextu, abychom věděli jak na tom město RK dobře je? Zatím to bohužel nikdo neudělal, jen mlžíte a mlžíte a mlžíte. A to je přeci škoda. Pokud starosta plácá pátý přes devátý, pak je potřeba to srovnat. Ale do té doby jde o jediné relevantní údaje. Bohužel.
OdpovědětVymazatJe to takovy krasny zacarovany krouzek, ze ktereho cesta ven nevede. Jedine spravne udaje muze poskytnou pouze vedeni mesta, to je ovsem neposkytne, protoze radsi vyda dokument plny onech vykriku do tmy, kterym chce vsechny pouze zastrasit. Vydanim celeho "kontextu" bychom mohli zjistit, jak dobre na tom RK je, to se ovsem novemu vedeni do kramu nehodi, takze proto mlha a mlha a mlha...
OdpovědětVymazatK předchozímu anonymu - přesné údaje může dodat opravdu jen vedení města. Faktem ale zůstává, že hlavními pilíři dluhu města jsou projekty, po nichž většina z nás volala. To tak úplně ze starostovy zprávy nevyniká. Z interview, které bylo v Orlickém týdeníku,ale víme, že úvěry, které město musí splácet, nejsou vůbec špatně nasmlouvané. Faktem ale zůstává, že dluh město má a není jediný důvod, proč dělat, že ho nevidíme. Bývá lepší, když nás dluhů zbavuje někdo jiný, než ten, díky němuž vznikly. Právě teď by mohl být ten pravý čas se trochu uskromnit. Trochu vyplují na povrch ty mušky, které zůstaly a o kterých jsme si už psali, a když se nám změny budou zdát příliš brutální, vedení to při příštích volbách spočítejme. Do té doby ho "buzerujme" a žádejme vysvětlení, proč tolik změn najednou. Jsou-li opodstatněné, jistě nebude problém najít argumenty.
OdpovědětVymazatNemysleme si ale, že je na tom Rychnov nějak extrémně dobře či extrémně špatně. Pravda je spíš uprostřed. Určitě jsou mnohem zadluženější města, ale střední nebo menší dluh je taky dluh. Užívejme si to, co v Rychnově máme oproti jiným městům (a že toho není málo).
J. Štefanides
P.S. A připojuji se k protestu proti některým diskutujícím. Zejména ten proti panu Růžičkovi byl vysloveně nechutný. Á propos, není vždycky dobré za sebou nechávat mrtvoly jenom proto, že "konkurence nespí". Když společnost rozdělíte na absolutní vítěze a absolutní poražené, nebude to pěkné...
V podstate souhlas, na druhou stranu se opet musim pousmat, jakym omamnym zpusobem pusobi na lidi slovo DLUH. Rychnov na tom finance neni zle (vite co je to zdrave zadluzeni? co znamenaji vsechny koeficienty zadluzeni? vedi to obcane?), to pouze starosta chce, aby jsi to obcane mysleli - dari se mu to. Je to forma alibismu zakryvajici vlastni neumeni nahazet spinu na minule vedeni, aby nevynikla nesmyslnost jeho soucasnych kroku. Sam se povazuje za spasitele :))) verte mi, ze Rychnov spasu (je na tom dobre) ani Skorepu nepotrebuje.
OdpovědětVymazatRychnov je zadlužen a není to zdravé zadlužení.
OdpovědětVymazatRád bych se zeptal pana Štefanidese, co máme v Rychnově oproti jiným městům (a není toho málo) - jelikož mé příbuzenstvo, které žije v blízkých obcích a městech jezdí do RK jenom kvůli dvoum věcem. Lékařům a Tescu. Neznám nikoho, ale opravdu nikoho, kdo by si řekl o víkendu "pojedeme na výlet do Rychnova" Proč taky? jak se řiká lidově, chcíp tu pes. Radši do Opočna, Nového města apod.
Líbí se mi (ironicky) jak tu kritizujete současné vedení a neschopnost starosty (to o vypochodování z ostravy je vůbec bomba - dotyčný by si měl uvědomit, že přijeli zástupci z Francie a řekli panu Skořepovi, chceme tu firmu, vybudujte ji a on to udělal). Věřtě, že starosta má ještě hodně es v rukávu, ale pokud je bude nucen tahat, nebude to vždy příjemné.
Rychnov ma bolest a to sice téměř dvě desetiletí nadvlády úzkého kroužku lidí, nadvlády, která byla neprůhledná a dle většiny zde diskutujících byla v pořádku. Doufám, že je mezi námi i někdo takový, kdo chtěl např. uskutečnit svůj projekt, zúčastnit se výběrového řízení apod. Doufám, že se rád podělí, jaké měl šance za minulého zastupitelstva a jaké má teď ... diametrálně odlišné. A není to jen o tom. Těším se na zprávy z radnice, které se chystají a ve kterých budou zajisté vysvětlení a odůvodnění o jednotlivých krocích radnice. Ovšem dodávám, že je mi uplně jasné, že ti, kdo oponují teď a nepodloženě bez důkazů mlží čísla z Unie, budou i nadále argumentovat, že jsou zprávy lži apod. Při čtení některých příspěvků mne vždy napadne citát z Foresta Gumpa "pro hlupáka, každý hloupý". Zde nadávat, pomlouvat, mlžit a zpochybňovat zvládne kde kdo, ale co s tím dělá v reálu? Věřte, že pan Skořepa není člověk, který prahnul po starostování. Dokázal už toho dost a on sám Lje za vodou". Navíc šetřit začal u sebe, např. tím, že odmítl služební automobil - automobil, kterým bývalý starosta parkoval v zákazech a jeho kumpáni z MP to vždy zametli, i když se to dostalo až do TV.
A pan Štefanides Vám, milý pane anonyme (mj. doufám, že sám vidíte, jak podivné je se, sám nepodepsán, na někoho obracet jeho jménem - kdybyste aspoň napsal přezdívku), rád odpoví. Řekněme, že typickými "protivníky" Rychnova jsou města jako Kostelec nad Orlicí, Dobruška, nějaké ty Třebechovice (Solnice, Častolovice, Doudleby a spol. ani nezmiňuji). Skutečně mají všechna tato města nový krytý bazén? Skutečně mají všechna krytý zimní stadion? Mají i stadion s umělou trávou? Takový krásný městský les? Tak kvalitní základní školu, jakou je ZŠ Masarykova? Tak výbornou ZUŠ? Nové sportovní centrum? Zámecký park a památky? A kombinaci toho všeho? Nezlobte se, ale občanská vybavenost Rychnova je na světové úrovni (pokud nevěříte, vyjeďte za kukuřičné pole). Pokud podobně jako Vaši příbuzní především jíte a stonáte, není se co divit, že jste dosud Rychnov neobjevil. Mj. máte pravdu, že tu mlží kde kdo. S čím konkrétním jste přišel Vy? Že se hrubě zanedbává komunikace s občany je nabíledni. Informovaní lidé nemívají takové sklony k panice.
OdpovědětVymazatJ. Štefanides
Predposledni prispevek je opet velmi zabavny :))) ta omezenost a chcipnuty pes v RK... chapu, ze v Opocne ci Novem Meste to o kazdem vikendu zije :))) smesne... "Hodne es v rukavu..." :))) dalsi vtip jako od Felixe Holzmanna, v tom pripade je rukav pana starosty velmi hluboky a ma v nem ohromny neporadek, ze z nej jeste nic nevylovil (a jen tak nevylovi) :))) tesit se na zpravy z radnice muze v soucasne dobe jedine poradny masochista nebo Pepek Vyskoc vaseho formatu :))) panove z Francie zahy pochopili, co znamena pan Skorepa pro jejich firmu a nedovolili, aby v ni tento manazer (bez uspechu) nadale pusobil!!! "neni clovek, co prahnul po starostovani" :))) pan Skorepa se kvuli kreslu starosti nestitil rozbit mistni bunku ods a spojit se s komunisty!!! A odmitnutim sluzebniho auta se v nasich ocich pan starosta mavnutim proutku okamzite promenil z Lorda Voldemorta na Harryho Pottera, to mate pravdu :))) dekujeme, pobavil jste.
OdpovědětVymazatByli jste se včera někdo podívat na zastupitelstvu? To byla demokracie. Třináct poslušně zvedaných paží (i když minimálně u projednávání územního plánu vůbec netušili o čem hlasují, což pan starosta upřímně přiznal), jedno hlasování, které bylo z opozice označeno jako protiprávní (otázka společnosti sociální služby) - nikdo z vládnoucí koalice se tím nezabýval, smeteno bez vysvětlení ze stolu, ani pokus věc odložit, podrobněji prozkoumat a příště v klidu řešit. Na dotazy odpovídal zásadně starosta a pokud se někdo měl vyjadřovat k problémům, které je povinen řešit a neodpovídal podle představ starosty byl mu odebrán mikrofon a starosta dokončil (případ paní Zimové). Ve chvíli kdy starosta nemá argumenty začne být arogantní nebo prostě debatu ukončí. Mladý pán vlevo v čele stolu se zjevně nudil a řekla bych, že si občas zapomněl otočit i ty papíry, co mají před sebou. Jediný z těch třinácti , který má svou hlavu je jen pan Jakoubek. Já tuhle změnu chtěla ale domů jsem šla smutná. A k tomu ta nevychovaná klaka mezi občany - styděla jsem se, že jsem volila stejně jako oni.
OdpovědětVymazatMŠ
A co jsme si, mili Rychnovane, nadrobili, to si ted vyzerme do konce. Nebo snad verite, ze Skorepu zajima, co si obcane mysli? Vcerejsi zastupitelstvo bylo toho krasnou ukazkou. Je mi ze soucasneho vedeni (vsech 13 poslusnych panacu) na bliti...
OdpovědětVymazatZaslechl jsem, že to co se dělo kolem hlasování k Sociálním službám bude mít ještě dohru. Prý změny v zakládací listině si upekla rada města ještě dřív než to předložila ke schválení v zastupitelstvu, kterému to přísluší. Proto prý starosta a očividně toužil, aby mu to jeho koaličníci chválili. No snad se o tom brzy dozvíme víc.
OdpovědětVymazatPavel K.
"Pýcha předchází pád, a domýšlivost klopýtnutí." Ze pane Skorepo?
OdpovědětVymazatTaky se prý hovořilo na zastupitelsvu o tom, že kdosi , snad Správa majetku, špatně spočítal investice do kanalizace na Dlouhou Ves a ta bude vyšší. Dokonce snad o desítky milionů. Bude někdo volán k odpovědnosti? Kde pan starosta ty peníze vezme? Podaří se mu je sehnat někde jinde, jak tomu bylo dříve, nebo zase někoho propustí, něco se nám v Rychnově omezí nebo zdraží? Prostě řečeno vydře peníze z občanů, kteří nemají šanci se bránit? A kde se dozvíme jak zastupitelstvo vlastně probíhalo? RTV nám ho už neukáže, zbývá nám tedy jen číst ve Zpravodaji (ale až za měsíc) nebo na stránkách města nudný zápis, kde se pořád opakuje "dle předloženého návrhu" aniž tušíme co bylo předloženo?
OdpovědětVymazatTomáš
Zdravé zadlužení? To chce opravdu talent vymyslet takovéto slovní spojení :-D
OdpovědětVymazatZadlužení není předlužení. Zatímco zadlužení je normální, zdravé, umožňuje si pořídit nové věci, vybavení a pomáhá ekonomice, předlužení je negativní patologická forma zadlužení, která vede k ekonomickému zhroucení dlužníka. (Dalibor Chvátal, FinExpert.cz)
OdpovědětVymazatŘekl finanční poradce, který se živí tím, že lidem doporučuje u koho a kolik si půjčit peněz :-)
OdpovědětVymazatTo by mě zajímalo jak může zastupitelstvo z někoho dřít peníze, když občane městu žádné nedávají:-D Ať žije panika a chaos!!! už jen čekám kdy tihle internetový hrdinové vyjdou do ulic. Možná nakonec zjistím, že to tady píše stále jedna a tatáž osoba..
OdpovědětVymazatAnonymovi výše (22. února 2011 21:38)
OdpovědětVymazatTo by se vám líbilo, co?
A co vy? Vy a vaši anonymní kamarádi jste jen jedna osoba?
Náhodou by to pěkné pokoukání, kdyby místní stěžovatelé vyšli do ulic :-)
OdpovědětVymazatTo by tohle město ale opravdu proslavilo :-D
Pro pána z 23.55. Svou ironií nepřinášíte absolutně nic. Nic neobhájíte, nic nezdělíte, ztratil jste čas psaním a my čtením.
OdpovědětVymazatMě tíží ještě jedna věc: Pan starosta, jako hlavní představitel města je nesporně také morální autoritou. Ať chce nebo nechce jeho jednání je vzorem pro velké množství lidí, kteří to přijímají podprahově, jaksi v druhém plánu. A pokud přijmeme, že jednat se musí z pozice síly, podřízený se musí bát, vše musí být na sto procent kontrolováno (čímž předpokládám, že každý dělá svou práci špatně , či dokonce krade) a vlastní názor je brán jako protivenství, pak je to smutné. Existují také možnosti jako spolupráce, kreativita, dialog či dokonce laskavost nebo smysl pro humor. Já se snažím držet spíše té druhé kategorie. Nejsem bohatá, ale dobře spím a myslím, že pan starosta a díky němu mnoho dalších lidí poslední dobou moc dobře nespí.
Jsem jen jedna osoba a psala jsem zde podruhé.
MŠ
Pan starosta se ovsem za vodu (jak zde napsal nektery z jeho Jugend - vypadalo to jak od T.Rufera) dostal zpusobem z kategorie prvni. Popsala jste ji velmi trefne. Vsude kde byl, je na nej vzpominano jako na arogantniho seladona, ktery musel byt nakonec velmi rychle odejit, aby se dotycna firma (kterou mesto skutecne neni) nezhroutila (finance ci personalne).
OdpovědětVymazatPro paní MŠ. Na tomto blogu nemá bohužel význam něco sdělovat nebo něco obhajovat. Blog je primárně zaměřen proti aktuální radnici. Tak to je, a takzvaná deklarovaná svoboda projevu se vztahuje pouze na diskuzi, ne na obsah článků :-)
OdpovědětVymazatV diskuzi se mimochodem dlouhodobě o sdělení nebo obhajobu snažil p. Duben. Výsledek? Urážky. Jiné názory tu prostě nejsou vítané.
Controlling je důležitý, zvlášť pokud se nakládá s veřejným majetkem. Ten strach a neochotu k jakýmkoliv kontrolám potkávám v čechách běžně. Bohužel je to náš problém způsobený tím, že tu ještě relativně nedávno bylo "všechno všech". V západních zemích je to již mnoho let běžnou záležitostí. Rozhodně si nemyslím, že by p. starosta kvůli tomuhle špatně spal.
Pro paní MŠ. Tak tady pán z 23. února 2011 9:24 je třeba ukázkou demence. S těmito lidmi nemá význam diskutovat :-)
OdpovědětVymazatUkázkou demence? Proč? Protože má pravdu? Nebo snad proto, že si troufá nazývat věci pravými jmény?
OdpovědětVymazatUkázkou demence, protože uboze lže. Pár mých známých pod ním pracovalo a tak jsem se před volbama ptal, co to je za člověka. Oni ho vychvalovali, že se, když byl ve firmě, měli velmi dobře. A z firmy odešel on, nebyl odejit. Asi budu věřit spíš jim :-)
OdpovědětVymazatJe mi líto, ale blbečka ze sebe děláš sám.
Pan si tu opet plete svobodu tisku a svobodu slova, je to typicke pro omezence jeho typ, kteri utoci na lidi, kteri maji (zaplatpanbuh) jiny nazor. Svoboda slova znamena, ze si tu v diskuzi muze kazdy (Duben ci Kveten) placat, co chce. Svoboda tisku znamena, ze kazdy si na svem soukromem blogu (nakladatelstvi, tv atd.) muze naspat, co chce. Ze se Vam to nelibi je vec jina. Jinymi slovy se ten dement obratil tak trochu proti Vam :) PS: verte si komu a cemu chcete. Z Ostravy jel pan starosta jako po masle!
OdpovědětVymazatAnonymnímu z 23. února 2011 10:27
OdpovědětVymazatTo je věc názoru, všichni jej pochopitelně nesdílejí. A mají na to právo, stejně jako jiní mají samozřejmě právo starostu Skořepu vychvalovat.
Blbečka ze sebe dělám tím, že mám svůj názor? Nebo tím, že se (minimálně některé) mé názory shodují s názory nějakého jiného (mně osobně neznámého) diskutéra?
A propos, my si tykáme? Mezi Skorzepajugend je to asi běžné, avšak já do jejich (vašich?) šiků nepatřím.
Je to takova skorepovska retotika. Co se mi nelibi, to okamzite napadnu, nejlepe sprostymi slovy. Insipraci bere u toho Rakusana s knirkem nebo mozna 50tych letech u Klementa. Jednim slovem: FUJ!!!
OdpovědětVymazatVy ste pilný, jako včelky. Viditelně máte v práci zbytečně hodně volného času :-)
OdpovědětVymazatTo je rozhodně zaručená informace, že jel někdo od někad jako po másle :-) Vy jste u toho byl? Nebo kecáte jako vždy?
Nicméně, já mluvil o svobodě projevu, kterou tu několikrát sám deklaroval administrátor tohoto blogu se slovy, nic se mazat nebude. To že tento blog je namířen proti radnici jsem nezpochybnil, ani jsem neřešil svobodu tisku, hlupáčku :-)
Pokud jsi schopen stát si za svým názorem ohledně schopností/neschopností p. Skořepi a viditelně za ním stojíš. Čiže nemůžeš posoudit, zda byl úspěšný nebo nebyl. Nikdy jsi s ním nepracoval, neznáš nikoho kdo s ním pracoval. A přesto budeš tvrdit, že je neschopný. Tak je mi líto, ale děláš ze sebe blbečka. Je to můj názor, tak jako je tvůj názor, že on je neschopný. Má to úplně stejnou váhu a nazval jsem to přesně dle tvé rétoriky "pravým názvem":-)
Na to abych byl v nějakým jugend jsem už asi trochu starší a ani se nemyslím, že by mi to něco přinášelo :-)
Na sprosté mluvě nevidím nic špatného. Věci je přece třeba nazývat pravými názvy :-)
Dobrý den.
OdpovědětVymazatNevím, zda také budu označen slovem „demence“, když si tu dovolím zveřejnit následující příspěvek, který je sice poněkud delší, ale jistě přispěje konkrétně k diskusi - týká se totiž působení ing. Jana Skořepy v ostravské firmě Tchas, s.r.o., nyní Eiffage Construction Česká republika, s.r.o. Nechť čtenáři sami posoudí, zda generální ředitel ing. Skořepa z tohoto nadnárodního kolosu odešel po dvou letech sám nebo byl „odejit“:
Z interního časopisu Eiffage Construction Česká republika (č 1/2010):
„Otevírají se před námi možnosti ještě intenzivněji využívat potenciál a know-how
jedné z největších stavebních a koncesních společností v Evropě,“ uvedl Jan Skořepa,
generální ředitel a jednatel Eiffage Construction Česká republika.
Z rozhovoru s předsedou dozorčí rady Paulem Danauxem v témže čísle časopisu:
Jak hodnotíte svou spolupráci s českými kolegy?
Spolupráci s mými českými kolegy opravdu oceňuji, hlavně kvůli vzájemné důvěře. Doufám, že oni to cítí stejně.
Jaké hlavní úkoly před sebou má společnost v roce 2010?
Hlavní úkol pro rok 2010 je vytvořit ducha společnosti ve shodě s hodnotami Eiffage, jak jsem už uvedl, dát zaměstnancům více důvěry a vést společnost v roce 2010 ke změnám a později k ziskovosti.
Již v čísle 3/2010 pod titulkem „Personální změny ve společnosti“ Paul Danaux mj uvedl:
„Vážení zaměstnanci, v nedávné době proběhlo v Eiffage Construction Česká republika několik
personálních změn. Tou bezesporu nejvýznamnější je, že se Jan Skořepa, jednatel a generální ředitel společnosti, rozhodl ukončit k 30. září 2010 svůj mandát. Učinil tak po dvou letech intenzivních prací na reorganizaci společnosti, které probíhaly za úzké spolupráce se skupinou Eiffage. Odchod Ing. Jana Skořepy proběhl s respektem k jeho osobním zájmům i k zájmům společnosti.“
Z rozhovoru s Marií Mitzovou, novou personalistkou v témže čísle časopisu:
Hovořila jste o změnách. V posledních měsících jich zde lidé zažili mnoho. Jistě u nich tedy panují obavy z budoucnosti. Vnímáte je?
„Ano, vnímám. V této společnosti jsou obavy na mnohých velmi znát a docela jim rozumím. Lidé si prošli celou řadou změn a v některých případech dosud nebyly dotaženy do konce. Naše ambice jsou velké, nicméně si myslím, že musíme jít po malých krůčcích. Za každou změnou musí být zřetelný výsledek. Zaměstnanci by měli vidět, že změna má přidanou hodnotu i pro ně, a ne jen pro majitele či akcionáře. Lidé potřebují informace, chtějí vědět, co se děje a proč. Je to o komunikaci a předávání informací.“
(RK)
RE: Anonymní řekl(a)...
OdpovědětVymazatNa sprosté mluvě nevidím nic špatného. Věci je přece třeba nazývat pravými názvy :-)
23. února 2011 13:48
Prosíme, zdržte se vulgarismů. Nechceme tuto diskuzi cenzurovat a zatím jsme k tomu ani neměli dostatečný důvod (byť několik hrubších výrazů zde již padlo). Pokud však hodláte prohlubovat hrubost Vašich příspěvků, budeme nuceni vulgární komentáře mazat, neboť společnost Google by mohla blog zablokovat pro uživatele mladší osmnácti let. Děkujeme za pochopení.
Ta tykacka je pro Vas typicka, tipuju, ze bych Vase jmeno nasel v Cibulkovych seznamech. Ocenuji dale Vas zajem o nas volny cas - pujdete nas nekam prasnout (Vas dobry zvyk?) Informaci o uspesne staci pana starosty Vam (stejne jako me) potvrdi jakykoli headhunter na prislusnem levelu - smula pro Vas. Pominu-li nesourodost Vaseho textu (nechci rikat, ze nedava smysl), tak je to jak komunisticka agitka - agresivni a uboha...
OdpovědětVymazatPlus ten krasny uryvek z INTERNIHO casopisu :))) to uz zavani sabotazi :))) z clanku je patrne pouze to, ze mesic pred volbami musel dat pan starosta vypoved (cteno mezi radky - podej sam nebo ji dostanes) a jsme opet u toho masla...
Pane Jakoubek, dovolte mi reagovat na Váš příspěvek o tom, co vše Rychnov má a především s jakými městy ho srovnáváte (na jazyku jste měl snad i obce). Musím se opravdu zhluboka smát. Předně, uvědomte si, že Rychnov je OKRESNÍ město, takže prosím srovnávejte s městy se kterými si srovnání zaslouží. Pokud ho řadíte na úroveň Kostlece, neznáte mapu. To, jak se stravuji je vcelku moje věc, ale věřte, že aktivně provozuji 3 sporty, z toho jeden registrovaně. K Vašim opravdu úsměvným příkladům snad jen toto. Plavecký bazén - ano krásný, za 300 mil (navíc včetně nedodělků)? proč má Litomyšl obdobný za 180? mmch okresní město ÚO má bazén také, dobruška a náchod také. Zimní stadión (tady jsem se opravdu pobavil) Choceň, Lanškroun, Nové město, Náchod, Opočno - to je výčet měst, kde mají zímní stadióny také, ale s plexisklama okolo hrací plochy. Navíc v RK jsou minimální rozměry plochy a např občerstvení je katastrofální. Samozřejmě i UO a Třebechovice mají zimní stadiony, ale ne na takové úrovni jako výše zmiňované. Psal jste tuším BR centrum - ano, je pěkné, sám ho navšťěvuji, ale pokud vím, je to soukromý podnikatelský projekt, neb se pletu?
OdpovědětVymazatZámecký park - zajeďte si do Kostelce, Častolovic anebo nejlépe do Nového Města ať vidíte, co je zámecký park.
A co třeba náměstí v Novém Městě, venkovní posezení, cukrárny, kavárny? lze srovnávat s RK? těžko že? pokud jte tam někdy byl.
Vaše argumenty byly velice slabé, prosím polepšete se pro příště!
PS: nemocný jsem nebyl 4 roky.
Přeji Vám krásný den. RP
Anonymnímu z 23. února 2011 13:48
OdpovědětVymazatSice reagujete na dva různé diskutéry jakoby šlo o jednu jedinou osobu (není tomu tak), ale pokusím se reagovat na to, co jste pravděpodobně adresoval mně. Za to, že jste mě nazval "pravým názvem" vám děkuji. Pan Skořepa by vám určitě také rád poděkoval za to, že mu tu jako jeho fanoušek (nebo snad fanatik?) děláte ostudu.
Omlouvám se za to, že jsem si vás spojil s místní fašizující proskořepovskou mládeží, které se v Rychnově s jistou nadsázkou říká Skorzepajugend. Zmátlo mě vaše poněkud pubertální vyjadřování. Teď už však vím, že patříte mezi "staré struktury".
K soudružskému či kamarádskému (kamerad - dodnes oblíbené nacistické oslovení) tykání jsem se nesnížil, snad to pochopíte.
Myslím, že pan RP reaguje na mne. Bohužel Vás zklamu. Litomyšl určitě není s Rychnovem srovnatelná. Nevím, jestli si uvědomujete, jak velké plus je mít ve svém městě něco, co je zapsáno v UNESCO. Litomyšl je SVĚTOVÁ extratřída (resp. souhlasím, že je lepší než RK). Ale vytvořit památku hodnou UNESCO je poměrně složité, to od Rychnova nechtějte.
OdpovědětVymazatK Vaší argumentaci - já se Vašemu příspěvku (byl jsem rodiči poučen o tom, co je rovná debata) nesměji, ale dovolte, abych Vám připomněl, co jsem ve svém příspěvku psal a Vy jste nějakým nedopatřením přehlédl. Nejen jednotlivé výdobytky, ale i jejich koncentrace se počítá. Tj. Opočno nemá žádnou tak kvalitní ZUŠ a ZŠ jako RK. Častolovice mají sice krásný zámek a park, ale to je asi tak všechno. Ona Litomyšl je na tom trochu lépe, v tom souhlasím, ale viz výše. V Novém Městě, pokud vím, takový moderní bazén není. To město jako celek podle mě není tak hezké, až na náměstí, které je také zapsáno v UNESCO. Rovněž jsem neslyšel, že by některá z tamních ZŠ sama aktivně přišla s pilotním výukovým programem (co je důležitější než vzdělání?). Obdobu kombinace Poláčkovo léto, Šlitrovo jaro, Rychnovská 8 v těchto městech také nenajdete. V takovém Náchodě, který také zmiňujete, oproti Rychnovu kulturně chcípnul pes. Ať chcete nebo ne, Rychnov toho má na svoji velikost hodně. A když na chvilku odložíte raketu, rozbijete prasátko, a vyjedete do některé ze tří čtvrtin okolního chudšího světa, zjistíte, že je na tom Rychnov dokonce výborně. Neříkám, že není co zlepšovat. Chyby jsou v Rychnově ale rozhodně jinde než v kvalitách tohoto směru. Všechno, co v Rychnově stojí, se bude muset udržovat a bude to něco stát. Chtít ještě další a další a další atrakce a radovánky (ačkoliv za ten skatepark bych se ještě přimluvil) je podle mě zhýčkanost a ignorantství. Stačí v rozumné míře a ekonomicky více efektivně spravovat (a vůbec udržovat) to, co je. Tak, myslím, by mělo vnímat svoje poslání i nové zastupitelstvo.
A, promiňte...
OdpovědětVymazatS ryze přátelským pozdravem
J.Štefanides
Děkuji Vám pane Štefanides za odpověď. Vynasnažím se polepšit a vezmu ohled na slušnost a úroveň rovné debaty.
OdpovědětVymazatZ toho co píšete vidím, že jsme se nepochopili.
Víte, psal jsem Vám, že nikdo z mých příbuzných a ani nikdo z mého okolí mimo-rychnovských lidí si neřekne - pojedeme v neděli odpoledne do Rychnova. Myslel jsem tím na prach obyčejný výlet, na zmrzlinu, na kávu, jako to běžní lidé dělají ... Začal jste mi oponovat uměleckýma a základníma školama. To sem ale vůbec nepatří. Já mohu oponovat sportem - kde je Rychnov ve sportu? Okresní město, které má zastoupení ve fotbale, ale fotbal, jeho systém, správa apod je na tragické úrovni. O hokeji nemluvě, ten vlastně není. Nemusím chodit daleko pro srovnání ... Kostelec - softbal, florbal - oboje ligová úroveň. Opočno - tradice v hokeji a to nemalá. Choceň hraje první neligovou soutěž v hokeji atd atd.
Ano vzdělání jistě potřebné je, ale myslet si, že umělecké jinde školy by bylo naivní. Na druhou stranu nemůžete umělecké škole přiřazovat vzdělání jako takové. Jelikož umělecká škola, je vlastně zájmový kroužek.
Akce které jste popsal, jsou vesměs krátkodobé - až jednodení (mimo Poláčkového léta) ale podobné krátkodobé akce mají i ostatní města.
Ale mě osobně třeba chybí vánoční trhy na náměstí, různé akce - dobobové, stylové v průběhu roku atd. Přitom to jsou pro městskou pokladnu nezátěžové projekty. Pořád "trpím" přesvědčením, že Rychnov je pouze ubytovna pro zaměstnance automobilky, fabu, johnsonu apod. a nemá svým občanům co nabídnout. Nějakou přidanou hodnotu. Mimo xx let staré panelové zástavby nevzniká nové dostupné bydlení, naopak je tu snad nejvíce marketů na počet obyvatel. Navíc se Rychnov potýká s úbytkem obyvatel.
Než člověk začne kritizovat radnici, měl by si na její práci počkat, jelikož jsou to kroky z hlediska dlouhodobého. Pokud by měl podnikatel hodnotit své podnikání po 3 měsících, 80% podnikatelů by nebylo. Rád přiznám, že zastupitelstvo v čele se starostou a místostarostkami jsou špatné - ale přiznám to rád, až se to ukáže. Za vlády pana Rokla, respektive za jeho nadvlády se nic nezveřejňovalo, v číslech už vůbec ne. Když se sepisovala petice za jeho odvolání v době, kdy mu byl starostovský post přepuštěn, zakládal někdo blogy? otevřené dopisy se psaly? kde jsou? A teď, po 3 měsících slyším - POUZE zde jenom hroznou hanu a pomluvy. Trošku troufalé si hodnotit takovou práci po tak krátké době. Navíc a to bych rád zdůraznil, je adresa tohoto blogu RTVRK - že by rychnovská televize ??!! Že by pan Růžička? Četl jsem jeho lehkou obhajobu panem Dubnem. Bohužel není tomu tak, že reportáže byly pravdivé. Byly to reportáže, které se hodili radnici a všimňete si, že v ani jedné nebylo nikdy ani lehce naznačeno, že by radnice dělala něco špatně. Pokud pominu naprosto amatérské zpracování (znělky, studio, grafiku), moderátorku, která neumí číst, natož mluvit a kameramana takového, že i na našem home videu z dovolené se obraz klepe méně, zdůrazním dvě věci. Dle mediálního zákona, MUSÍ být v politické reportáži názor protistrany - koalice x opozice, pravice x levice - což nejednou chybělo a díle pak styl reportáží, že na dušičky jde nehorázně dlouhá reportáž o tématu, jak lidé v RK slaví americký svátek Haloween a vzápětí smrtelná nehoda z Panské Habrové, promiňte, ale poblil bych se. A pokud ty zprávy viděli přibuzní té oběti, upřímně je za to lituju.
Ale zpět k tématu. Co se týká mne a okolních měst (jak jste mi radil abych někam vyrazil a prozřel), znám velmi dobře Dobrušku, Kostelec n., Choceň, Hradec Králové a Pardubice. Myslím, že přehled co jednotlivá města nabízejí mám. Samozřejmě krajská počítat by bylo nefér.
I Vám s ryze přátelským pozdravem přeji pěkný večer.
R.P.
Pokusím se být stručný. Na Vaši "kávu" jsem se pokusil odpovědět v duchu Vaší argumentace. BR centrum jste označil za soukromou aktivitu. Kavárny a cukrárny jsou podle mého totéž.Ale jinak s Vámi téměř ve všem souhlasím. Rychnov je trochu víc do kultury než do sportu. Dost to je ale vždy o individuálním úsilí. Proč třeba orientační běh funguje v Rychnově na jedničku? Vylidňování maloměst je celosvětový problém, v Rychnově to ještě není tak zlé (ale bojovat se proti tomu musí, to máte pravdu). Nicméně s tou ZUŠ - ta rychnovská je skutečně vynikající. Některé děti tam dosahují takových výsledků, že si troufám považovat jejich aktivitu za mnohem více než kroužek. Dost dětí z rychnovské ZUŠ "končí" na konzervatoři. Práci tamních učitelů je nutné ocenit.
OdpovědětVymazatŽe je Rychnov hodně orientován na okolní závody, hlavně automobilku, je 100% pravda. Je pravděpodobné, že na to jednou "dojede". Těžko ale Rychnov zásadně v tomto smyslu přeorientovat.
K RTV - nemyslím si, že prioritou regionální televize by měla být politická témata. RTV určitě nebyla ideální, raději bych ale všechno řešil nějakou dohodou, ultimátem, úpravou příspěvku, atp. S tím Halloweenem - takové věci se běžně stávají i ve velkých televizích, úkolem televize je informovat, co dělat, když nelze zprávy jinak seřadit (to, o čem mluvíte jsem ale neviděl a třeba to zrovna šlo).
J. Štefanides
Drobné poučení obou předchozích: ze samotného názvu Základní umělecká škola plyne, že se nejedná o kroužek, ale školské zařízení, první stupeň třístupňového systému uměleckého školství v ČR. Dále jen pro pana RP: S gustem kopete do pana Rokla (nějak se mi z kontextu zdá, že pro to máte osobní důvod) a vlažně obhajujete pana Skořepu. Po tom co jsem již četl výše mne napadá jedno srovnání:
OdpovědětVymazatKdyž končil pan Rokl bylo mnoho jeho kolegů nešťastných. Kdyby zítra skončil pan Skořepa bude stejné množství lidí šťastných. Nezdá se vám to jako markantní výsledek přímo od zdroje? (a nepoužijte, prosím, ve své reakci otřepané fráze o líných a zlodějských úřednících. Jsou stejně líní a protivní, a stejně milí a pracovití jako kteříkoli jiní zaměstnanci)
LP
Rád bych reagoval na článek z interního časopisu společnosti Eiffage. Je to kopie toho co se dnes děje v RK. Obrovské změny nedotažené do konce na kterých se v důsledku prodělává (viz, kauza Tydlitát), nekomunikace, strach podřízených, o přidané hodnotě pro občany ani nemluvě. Jak může město vést člověk, který tady dlouhá léta nežil a dodnes ani neví kde je jaká ulice?
OdpovědětVymazatVsimnete si, jakym (hysterickym) zpusobem reaguji zastanci soucasneho starosty (RP budiz vyjimkou, ten zas povestinou plete hrusky s jablky). Hodnoceni prace starosty nam ukaze samozrejme cas (zkusenosti z minulych zamestnani hovori proti nemu), ze se starosta chova jako arogantni snob, lze ovsem prohlasit uz nyni (viz. pondelni zastupitestvo)!!!
OdpovědětVymazatRE: Anonymní řekl(a)...
OdpovědětVymazatNavíc a to bych rád zdůraznil, je adresa tohoto blogu RTVRK - že by rychnovská televize ??!!
23. února 2011 19:25
Zkratka RTVRK znamená "Rychnovská témata v Rychnovském kurýru". Podobnost zkratky se zkratkou někdejší městské televize samozřejmě není náhodná. Zvolili jsme ji jako symbolický výraz podpory právě zrušené RTV, ač samozřejmě nebylo naší snahou městskou televizi nahradit. Tato volba souvisela i se skutečností, že Rychnovský kurýr tento blog otevřel Otevřeným dopisem zastupitelům...
Kde a kdy se vlastně dovíme co se na tom zastupitelstvu vůbec dělo?
OdpovědětVymazatNo, musím přiznat, že brzy asi udělám spoustě lidí radost a tento blog opustím, protože lidé, co se tu snaží říkat argumenty pro nebo proti věcem, co se v RK dějí, jsou stále častěji nevkusně napadáni. Jen letmo k tomu, co jsem tu postřehl. Myslím, že nejde RK upírat, že patří k městů, ve kterých se žije dobře a ve kterých je vše, co člověk k životu potřebuje, snad kultura je v jiných městech v některých směrech bohatší, ale možná je to jen otázka vkusu. Problém je to, že velká část dluhů není způsobena investicemi, ale tím, že se investice předražily a osobně si o některých investicích myslím, že by je nemělo dělat město - viz. Hotel Havel (myslím, že do současnosti se podařilo splatit z provozu možná úroky z úvěru, ale díky přeúvěrovávání se těžko podaří někdy někomu dohledat detaily). Druhý problém je v tom, že pánové, co stále napadají nesmysly v rozpočtu tu stále nenapsali, co je v tom, co je v něm napsáno špatně. Minulé zastupitelstvo mělo čísla k dispozici a přesto nezpochybnilo nic. A druhá věc, na kterou tu stále nikdo neodpověděl je to, jak se mělo toto zastupitelstvo postavit k rozpočtu. Klidně mne titulujte frustrovaným Květnem, pokud Vám to udělá dobře, ale zkuste říci, jak si poradíte se situací, kdy máte o mnoho milionů nižší rozpočet, než byl loni, proti loňsku musíte navíc platit provoz bazénu (4mil. Kč) a oproti minulosti musíte platit navíc mimo jiné přes 3 mil. Kč za úvěr, jehož platby byly odsunuté atd. Zkuste říci, jak byste to řešili Vy? Není náhodou jedno, jestli se finanční situaci říká zdravá nebo nezdravá, ale není náhodou pravda, že jsou prostě jen dvě cesty - buď šetřit a krátit výdaje, nebo si půjčit a nechat se topit v problémech další zastupitelstva? Zkuste říci, jak jinak byste tuto situaci řešili?
OdpovědětVymazatMartin Duben
A ještě dodatek. Jsem rád, že se tu objevila paní "MŠ" (a někteří další, kteří věří v to, že smyslem blogu je diskuze o městských věcech a ne o tom, zda je urážka to či to slovo). K její zkušenosti se zastupitelstvem: Mrzí mě, že jsem neměl zatím příležitost se na zastupitelstvo podívat, ale mám pocit, že to, co jste psala o starostovi může sedět na popis, který tu uváděli někteří další. Pan Skořepa je zjevně dominantní osobnost, která ví, čeho chce dosáhnout a vzhledem k tomu, že jeho zkušennosti s řízením jsou určitě větší než spoluradních, tak mne nepřekvapuje, že je trochu válcuje. Nepřekvapuje mne ani to, že z něho nejsou nadšení někteří zaměstnanci. Nikomu není příjemné, když se bojí o místo a když se mění staré (ne)pořádky. MÚ tu ale není pro spokojenost pár desítek či stovek zaměstnanců, ale pro pár tísíc občanů města a desítek tisíc občanů "okresu". Tím samozřejmě nemyslím, že by na MÚ měla absentovat slušnost "zezhora i zespoda". Co je z Vašich zpráv pro mne zklamáním je to, že rozhodování města je stále zřejmě neprůhledné pro veřejnost a to je škoda. To považuji zatím za velký dluh vedení města. Ono je pěkné, že má člověk dobré úmysly, ale pokud je neukáže a nedokáže prezentovat, tak pochybnosti mají prostor... Snad radní nečtou tento blog, to by asi chuť udělat něco pro ještě větší průhlednost nedostali. Díky některým diskutujícím by měl člověk pocit, že argumentovat stejně nemá smysl, že pomlouvače stejně argumenty nezajímají... Snad je v RK dost těch rozumných.
OdpovědětVymazatMartin Duben
Já si myslím, že by byla škoda, kdyby pan Duben z tohoto blogu odcházel. 1) ti, co nejsou schopni argumentace, by neměli na koho reagovat a odešli by také
OdpovědětVymazat2) ti ostatní by neměli s kým polemizovat
Pravdou je, že o konání zastupitelstva jsem se dozvěděl až z tohoto blogu a to den po jeho konání - na webu města žádná informace o konání totiž nebyla. Tady je otázka na tajemníka MěÚ, jak je to možné? Proč radnice, za jejíž provoz odpovídá právě tajemník, neinformuje.
1) take bych nechtel, aby pan Duben odchazel, kadzy blog ma sveho kasparka a ten nas se v poslednich dvou prispevcich preci jenom trochu srovnal. Nicmene nadale zamenuje aroganci za dominanci a precenuje zkusenosti pana starosty. Zkusenosti s rizenim ho doridili do 4leteho korytka na radnici, za cenu zruseni rk ods a spolceni se s komunisty. Co se people managementu tyce, tak nenajdete normalniho cloveka, ktery by o Skorepovi rekl: byl to dobry sef.
OdpovědětVymazat2) kdybych mel temer 300 milionovy rozpocet, poradil bych si. Urcite bych nezacal osobni mstou a vyhazovanim lidi, kteri dostatecne neritolezi. Uz to tu padlo: schopny manazer nejenom snizi vydaje, ovsem zvysi i vydaje a tady pada Skorepova kosa ne na kamen ale primo na skalu. Co se stane za pul roku? Odpovim si, s dovolenim sam. Starost bude furt narikat, jak ma nafouknuty rozpocet, jak minule zastupitelstvo nechalo pouze dluhy a neporadek, komunikace smerem k obcanum nebude a nejake predvolbeni sliby? Chachcacha, na ty vam zvysoka, ted jsem starosta a kdo je vic!
3) tajemnik zodpovida za chod radnice, ne za komunikaci. Pan Pyskaty je momentalne jediny clovek z vyssiho vedeni radnice, ktery sve praci rozumi. Triumvirat ve vedeni je spise k smichu.
pane Štefanides,
OdpovědětVymazatpsal jsem, že ZUŠ je spíše umělecký kroužek, jelikož do ZUŠ není povinná školní docházka. Různé druhy kvalitního vzdělávání jsou k dispozici ve většině měst. Pokud chcete srovnávat školy, tak možná základní a tam by byl opět tvrdý náraz na Kostelec. Z osobní zkušenosti (a opět přeběhnu ke sportu) znám, že v hokeji, pokud jsme ze základní školy nosili špatné známky, tak nás trenér do zápasu nestavěl. Tam fungovala spolupráce se školou dobře (spíš jen důkaz propojení "vzdělání a kroužku"). Tím ale rozhodně nezpochybňuji kvalitu Rychnovské ZUŠ.
Ohledné té "kávy" kterou jsem si do jisté míry naběhl (soukromé podnikatelské aktivity). Ano, ale např. na tu kávu do Nového města zajedu rád, jelikož se mi líbí tamní - rekonstruované náměstí a to i přes to, jak je přeplněné automobily.
Mimochodem rád bych věděl, v čem míchám hrušky s jablky. V konstrastu srovnání Rychnova s Kostelcem apod mi přijde úsměvné říct, že já míchám "blbosti". Navíc, když jsem zde popsal, že i menší města jsou ve srovnání v mnoha ohledech lépe.
Na závěr těm, co tvrdí, že Rychnov je vlastně ideální pro návštěvníky. Možná byste se vážení mohli zajít podívat o víkendu na náměstí. Je absolutně liduprázdné po celý víkend. "tento způsob atraktivnosti města, zdá se mi poněkud zvláštním". A pokud Vám to takto vyhovuje a chcete aby se Rychnov tímto směrem ubíral, nemá smysl dále diskutovat.
RP
Tak jeste jednou pro pana ovocnare RP: nemuzete srovnavat Kostelec s RK. Rozpoctem pocinaje, kulturou ci sportem konce. Samozreje, kdo chce psa bit... Chapu spravne, ze Vasim cilem je mit o vikendu lidmi naplnene namesti? Proboha PROC??? Obcane (krom Vas) to nechteji, turiste rovnez... atraktivnost mesta = pocet lidi o vikendu na namesti??? Jako vtip povedene.
OdpovědětVymazatVážený anonyme z 25.2.2010 (7:19), když pominu Vaše rozumování v úvodu příspěvku, chtěl bych poznamenat, že Vaše kritická poznámka na adresu tajemníka MěÚ je lživá. A to z těchto důvodů:
OdpovědětVymazat1.Informace o konání zastupitelstva na webu města byla zvěřejněna včetně programu a je Vaší chybou, že jste ji přehlédl. Rovněž byla uvedena v OT.
2.Zastupitelstvo svolává starosta a ten má také povinnost vyplývající se zákona o obcích informovat občany, ne tajemník.
Takže pro příště – zvažujte svá slova a více přemýšlejte, než začnete střílet kolem sebe.
(RK)
Ohledně ZUŠ se obracíte, pane RP, opět na nesprávného. Příspěvek na který reagujete, jsem nepsal já.
OdpovědětVymazatZUŠ je sice off topic, ale docházku tam omlouvat musíte. Formálně se skutečně (viz onen příspěvek výše) jedná o školu. Percepce většinovou veřejností a dětí, které tam chodí, je ale pochopitelně jiná, řekl bych podobná té Vaší. K ZŠ - myslím si, že ZŠ Masarykova by rozhodně "tvrdě" nenarazila. Nejenže, jak už jsem psal, přišla velmi brzy s dobrým pilotním výukovým programem, podařilo se, pokud vím, adekvátně nahradit kvalitní učitele, kteří šli do důchodu, navíc se ještě děti z této školy vždycky dobře prosazovaly u přijímacích řízení na další školy. Třeba na gymnáziu v Rychnově, pokud si pamatuji, byli studenti z "masaryčky" poměrně nejčetnější. Navíc když se začal lámat chleba a ročníky byly slabší, přišla tahle škola s novým produktem - třídou pro talentované, která by měla být konkurencí pro osmileté gymnázium, popř. náhradou i pro žáky z jiných škol, kteří se na ně nedostaly. Tak na co by měla tvrdě narazit?
Poloprázdnost náměstí je český fenomén, umocněný existencí super- a hypermarketů na krajích už i menších měst. V Novém Městě náměstí, to máte pravdu, je živo, ovšem to náměstí je památka UNESCO a má (pro maloobchodníky hotový poklad) podloubí. Zbytek Rychnovského podloubí to "nevytrhne". Navíc myslím, že v posledních letech na náměstí a v jeho blízkosti začal stavět v sezóně zahrádku se slunečníčky kde kdo. Rychnov pro návštěvníky určitě není tak lákavý jako Nové Město, popř. Litomyšl, ale určitě stokrát lákavější než kulturně mrtvý Kostelec s náměstím, které sice občas "žije", ale trochu jinak, než by si možná místní přáli. A Studánka, i přes všechna proti, je na tom nakonec taky lépe než Mírov. Věcně vzato je Rychnov prostě fajn. Souhlasím, že je potřeba přilít olej na hasnoucí ohýnek rychnovského sportu (o němž jste se zmínil ve vyšším komentáři) - v současné situaci nejlépe tak, že se vytvoří rovné podmínky příspěvku pro všechny, kdo chce něco dělat. Ne aby se jednomu dotovaly zájezdy a nemovitosti a druhý, a třebas schopný, aby nedostal nic (přičemž ale lze chápat, že když nikdo nepřijde, tak také nic nedostane).
J. Štefanides
Hezký den.
OdpovědětVymazatSouhlasím s tím, že ne vše je v Rychnově ideální (ostatně v kterém městě či obci je vše OK?), ale nerozumím tomu, že ti, kterým se ve městě líbí nebo tu jsou spokojeni, jsou některými diskutéry automaticky odsuzováni a je jim podsouváno kdovíco. To teď mají kvůli novému vedení hlásat, jak je tady v tomto městě hrozně a jak všechno je špatné?
Bydlím tady dost dlouho, ale podle některých příspěvků mám pocit, že jsem dosud žil se zavřenýma očima.
Josef M.
Plný souhlas s panem Josefem. Pane Štefanidesi, máte pravdu, že sport v Rychnově teď není nic moc. Je to trochu zvláštní. Sportovišť za posledních pár let vyrostlo jako hub po dešti - řekl bych, že máme vše co si lze přát. Možná, že to nebude ve financích, ale v lidech.
OdpovědětVymazatAnonym (21.února, 23:43) v úvodu svého příspěvku doslova napsal: „Rychnov je zadlužen a není to zdravé zadlužení.“
OdpovědětVymazatPokud to takto tvrdí, jistě to má z první ruky a měl možnost již číst zprávu o výsledku přezkoumávání hospodaření Rychnova nad Kněžnou. Toto přezkoumání je každoroční zákonná povinnost starosty, který odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok.
Vážený anonyme, co kdybyste se s námi podělil aspoň ve zkratce s těmito výsledky? Dejte si k tomu aspoň nějakou zkratku, abych se vyznal, kdo na co či koho reaguje.
Dík.
Pavel Kotrba
Samozrejme blafoval. Urcite to byl nejaky novodoby finacni poradce, ktery bez sveho notebooku neni schopen poradit ani cestu na autobusove nadrazi. Podstatne pro nej je, ze uz si vylhal na pekne auto ci byt a mysli si, ze lhat normalni.
OdpovědětVymazatDobrý den.
OdpovědětVymazatJeště jednou si tady dovolím něco napsat. Někdo se na blogu ptal (pan Tomáš?), kde se dozvíme, jak poslední zastupitelstvo města vlastně probíhalo. Na to jednoduchá odpověď. Starosta má povinnost se zákona informovat veřejnost, tak asi od něho. On nám jistě rád objasní, proč se tam zastupitelé dohadovali například o zakládací listině Sociálních služeb a změnách v ní (v čem spočívá nezákonnost, jak to uváděli opoziční zastupitelé). Také by se měli Rychnováci blíže seznámit se záměrem starosty založit novou městskou společnost s ručením omezeným, která je podle starosty zatím spíše jakousi „vizí“, ale již předem schválenou…?! To by nestranní a hlavně nezávislí ekonomové koukali, co lze v Rychnově nyní schvalovat bez jakékoliv finanční rozvahy.
Možná, že tom všem něco napíše OT v úterý – aspoň to v dnešním článku „Slučování odborů a výpovědi“ slibuje jeho autor. Docela jsem na to zvědavý, protože jsem na tomto zasedání byl a názor jsem si udělal. A je vlastně podobný tomu, co napsala paní MŠ 22. února (9:41). Taky jsem zklamán a mrzí mě, že jsem podlehl atmosféře před volbami. Teď mám, co jsem chtěl. Změnu na radnici. Omlouvám se.
L.Šádek
Když po sametu vystřídala komunistické papaláše v čele města nová garnitura, byli jsme hrdí, že mezi představiteli radnice jsou i synové dvou uznávaných rychnovských rodin František Bartoš a Jiří Rokl. V pozici starosty a místostarosty se vystřídali a město se pod jejich vedením vydalo na dvacetiletou cestu prosperity. I celostátně zaznamenaných úspechů dosáhl Rychnov bez větších komplikací a afér poměrně v klidu.
OdpovědětVymazatLoňská touha po změně vynesla do čela města místně málo známého starostu Jana Skořepu. Jím mediálně vyřčený slib, „…že kdo chce pracovat, nemá se čeho obávat,…“ záhy zpochybnil sám starosta, když po pár týdnech ve funkci inicioval rádoby úsporná opatření, jejichž důsledkem byl odchod několika lidí z městských zařízení, od nichž zřejmě neočekával slepě poslušné přitakávání. K nově propuštěným patří ing.Vladimír Hulman, který za Město Rychnov nad Kněžnou organizoval kontakty s družebními městy polským Klodzkem a holandským Oudewaterem. Takže z odchodu Vladimíra Hulmana máme mezinárodní ostudu.
Vždy je co zlepšovat a nikdo není dokonalý, ale cesty k cíli jsou různé. A i když rčení tvrdí, že všechny cesty vedou do Říma, Caesarův výrok „veni, vidi, vici“ = „přišel jsem, viděl jsem, zvítezil jsem“ lze v životě aplikovat s různým úspěchem právě díky výběru cest a použitých metod. Přehlížení lidí a jednání z pozice síly nepřináší trvalý úspěch, natož oblibu publika a oslavné vítezství.
Jestliže dnešní Rychnov žije v obavách z dalších nedostatečně zdůvodněných kroků radnice a v atmosféře nedůvěry, kterou mezi letitými kolegy nastolil trend rušení pracovních pozic, odvolávání z funkcí a ukončování fungující spolupráce, není to chyba občanů, ale vedení města. Kdo novotám nekriticky fandí, ten ochotně kritizuje vše, co Rychnov v minulosti dokazal. Ale většina donedávna v Rychnově spokojeně žijících občanů hájí oprávněně hodnoty, kterých si váží....K nim patří mimo jiné i úroveň a slušnost diskuse a to jak na blogu, tak na zastupitelstvu. Při třetím jednání zastupitelstva už se panu starostovi nedařilo tolik umlčovat diskutující. Moment překvapení, který fungoval při volbě radních i při prvním pracovním jednání zastupitelstva už postrádal na třetí pokus omračující účinek. O to zajímavější je, že zatímco starosta Skořepa zapomíná, že je pouze jedním z jedenadvaceti zastupitelů, exstarostovi Roklovi jsou dávána za vinu veškerá minulá rozhodnutí, ačkoliv byl pouze jedním z jedenadvaceti zastupitelů. Faktem zůstává, že za Rokla jednání zastupitelstva byla předjednána v komisích a výborech, a proto program měl spád a trval většinou jen několik desítek minut. Nyní si budeme zvykat na tříhodinová nervozní projednávání, jako tomu bylo na posledním zasedání?
Kamila S.
Bohuzel si vetsina lidi pred volbami neuvedomila, ze ZMENA muze byt i k horsimu. Ted to na zastupitelstvu vypada na: Se Skorepou na vecne casy a nikdy jinak! Bohuzel...
OdpovědětVymazatProboha, to snad ne! To by znamenalo aspoň 20 let! Ale já jsem optimista, vždyť v té Ostravě s ním vydrželi jen dva roky, i když jistě počítal zůstat na tak výtečném firemním fleku delší dobu. To by asi sotva ve firmě hovořil o tom, jak se i před ním otevírají možnosti a už v září téhož roku (vloni) se s ním předseda dozorčí rady rozloučil zvěstováním, že Odchod Ing. Jana Skořepy proběhl s respektem k jeho osobním zájmům i k zájmům společnosti. Tomu říkám elegantní rozchod!
OdpovědětVymazatLíbí se mi, jak tu někteří nekriticky hovoří o lidech, kteří byli jasně RK prospěšní a byli vyhozeni a zároveń se tu poukazuje na to, že pan Skořepa měl být někde neúspěšný. Zkuste lidi napsat něco konkrétního - třeba v čem byl přínos toho vyhozeného, v čem byl nenahraditelný, v čem je přínos partnerského města pro běžného rychnováka, co udělal nebo neudělal pan Skořepa, že skončil ve firmě, zda byl vyhozen nebo odešel sám. Zkuste být konrétnější, ať se pohneme z rámce pouhých pomluv...
OdpovědětVymazatMyslím, že se tu zaměňují dvě věci. Jedna věc je, jestli se v RK dobře žije a druhá věc je to, proč tomu tak je. Je třeba si uvědomit, že RK bylo dobré město k žití už za komunistů. Po revoluci se Rychnovu dařilo zejména díky automobilce a na ni navázaným firmám, dále díky např. Vambereckým a Kosteleckým firmám atd. V tomto regionu je prostě dobře, protože je zde relativně bohato, není nouze o práci a hraniční přechody a s nimi související kriminalita je naštěstí také aspoň trochu vzdálená. Proto se i Rychnovu relativně daří, proto je zde kupní síla, nebo aspoň delší dobu byla, bylo zde i poměrně dost OSVČ, které pomáhaly plnit městskou pokladnu apod. (i když je pravda, že někdy má člověk pocit, že by si měl v klidu založit s.r.o., když pro spoustu lidí je bohatší nebo úspěšný člověk stejně jen synonymem podvodníka).
Pokud má někdo pocit, že se město vyhnulo excesům, měl by se o dění ve městě více zajímat. Pravda, nedá se říci, že by se město zcela rozkradlo, jako tomu bylo jinde (a pravda je, že nesdílím názor, že město je předlužené). Na druhou stranu je také pravda, že z části možná díky neznalosti a z části záměrně se z města "vytahovalo" do soukromých kapes více peněz než by bylo zapotřebí. Je fajn, že je na náměstí opravený hotel, ale mohlo to vyjít město levněji a z provozu mohlo být více. Je fajn, že je opravené letovisko ve Včelném, ale město ji mohlo prodat třeba i stejnému majiteli dráž (a nemuselo ji nechat ani tak chátrat). Je fajn, že stojí bazén, ale mohl mít za stejnou cenu levnější provoz. Je fajn, že se na bazén našlo místo, ale proboha proč kvůli tomu museli radní nejdříve prodat do soukromých rukou pozemky pod ním, aby ty samé pozemky zase draze zpět kupovali. Ano, v RK se žije dobře, jen škoda, že se nehospodařilo dobře, protože dnes by možná nemusel mít Rychnov dluhy a mohlo by být víc na kulturu, víc na sport, víc třeba i na kanalizaci a mohlo na ni přispět třeba i EU, kdyby se k ní neudělaly nevýhodné smlouvy. Až budete platit parkovné v RK, můžete to brát tak, že v HK je hůř, ale můžete to taky brát tak, že to parkovné mohlo být celé města (nebo jste naopak mohli mít parkovné ve svém městě zdarma...). Je toho spousta, co se dalo udělat jinak, ale už se stalo a většina těch věcí nepůjde napravit. Tato rada, která je v čele města se rozhodla zastavit korupci a zadlužování a tomu záměru jsme tleskali a rozuměli (tedy krom těch, co z toho žili). Tato rada se rozhodla, že nebude volit do svého čela někoho, kdo nebyl zvolen ani do zastupitelstva a tomu také tleskám. Důležité je ale to, jaký bude další účet tohoto vedení města. Krom dobrých zpráv a očekávání přicházejí od Vás v tomto blogu i informace, které nevypadají zatím jen dobře, tak doufám, že jde jen o přechodné věci související s "rozkoukáváním se". Naštěstí jde zatím jen o špatné pocity a ne o nic, co by se případně nedalo ještě napravit, tak uvidíme, jaké budou další záměry radních. Jednu jistotu máme - pokud nebudeme spokojeni, tak další volby jsou za pár let a s panem Skořepou to nemusí být na věčné časy, jak tu někteří píší. Tedy pokud nebude jako pan Rokl, kterého "vyhodíte dveřmi a vrátí se jinými" :-) Tím samozřejmě neříkám, že nemůže být znovu zvolen - "proti gustu, žádný dišputát".
OdpovědětVymazatNa závěr by mne zajímalo, zda už někdo konkrétně odpoví na jednoduchou otázku, kterou jsem tu hodil do pléna: "Jak byste vyřešili rozpočet Vy?" Čísla z rozpočtu máte veřejně přístupná (a 300mil. Kč jsem tam nečetl) - řekněte - co byste škrtli? Nebo byste něco prodali? Nebo byste si půjčili? Zkuste nejen kritizovat, ale i navrhnout řešení!
S pozdravem Martin Duben
Neprestavejte pane Duben... sice sem si opet poprskal smichy monitor, ale ten uz si utru. Jen dal, jen houst, ta neprodana Studanka musi pany Dubne sakra zrat :)))
OdpovědětVymazatTrochu konkrétnějších poznámek k minulé garnituře: vliv pana Kosa na chod města byl významný, mohl ovlivňovat podmínky výběrových řízení pro své známé. Konkrétně na konci 90tých let radnice chtěla vydat DVD o městě, zadávací podmínky byly postavené ale tak, aby mohla zvítězit TV Vysočina (pan Kos se s touto firmou znal), která do soutěže tehdy dokonce poslala dvě konkurenční nabídky (prostřednictvím nastrčených firem). Naštěstí se tak nestalo a nesmyslné DVD se nevyrobilo.
OdpovědětVymazatDalší vlivnou osobou je pan Ptáček (spravuje pro město majetek), který nejenže městu způsobil potíže s bývalým bufetem na náměstí, když ho restituentky z Francie chtěly přepsat zadarmo na město, ale on ten dům nakonec skončil v jiných rukou - nyní je místo široké ulice Palackého čínský drak. Pan Ptáček také skupuje pozemky, které má v plánu koupit město. Zvláštní že se tak děje o něco dřív, než město onen nákup schválí.
A do třetice aktuální zastupitel Štrégl. Nejenže dělá vše proto, aby "jeho" Carmina měla vždy navrch, ale v aktuálním vydání městského zpravodaje si může každý přečít o tom, jak skvělou turistickou základnu na Staré huti kdesi v hlubokém údolí v Orlických horách jako zaměstnanec Kultury s.r.o. na poloviční úvazek spravuje. Co z toho má oškubaná Kultura se už ale moc nepíše, vlastně ano - budovy prošly významnou rekonstrukcí.
Takže ono to za minulého vedení nebylo vždy skvělé. Těch malých/velkých přihrávek domů opravdu několik proběhlo a obyvatelé města by měli být opravdu na pozoru před chvalozpěvy - a to z obou stran, jak té Roklovské, tak i té Skořepovské.
Současné vedení Rychnovské radnice = nejhorší vedení za posledních 20 let. Neděkujeme odejděte.
OdpovědětVymazatJiří Smítal
Dodatečně se omlouvám uživateli RP, když jsem uvedl jako argument nepravdivou skutečnost, že náměstí v Novém Městě n. Met. je zapsáno v UNESCO. Není to pravda. Faktem pouze zůstává, že náměstí v NM dává oproti RK historickou výhodu náměstí, které má těžko napodobitelný potenciál "být živější". Omlouvám se za uvedení nepravdy i odběhnutí od tématu.
OdpovědětVymazatJ. Štefanides
J. Štefanides
Pro anonym "A" (26.2 8:53), jen tak pro pořádek - pan Kos v minulé garnituře nebyl členem zastupitelstva, natož pak v jeho vedení. A jestli jej jako řadového občana RK obviňujete ze závažného činu (korupce?), máte možnost to nahlásit policii.
OdpovědětVymazatRovněž to samé platí o panu Ptáčkovi - ten také nebyl v minulé garnituře (je také pouze jeden z řady občanů a zároveň OSVČ, k nimž patřím já a možná i Vy). Také v tomto případě máte možnost obrátit se na orgány činné v trestním řízení, pokud jeho jednání považujete za nezákonná.
Pan Štrégl – z Vámi uvedené trojice - byl v minulé garnituře a je i nyní. V jeho případě nerozumím Vaší poznámce, že tento zastupitel dělá vše pro to, aby Carmina měla vždy navrch. To je něčím špatné? A to, že spravuje za poloviční závazek pro společnost Kultura její objekt, aby mohl být využíván ke svému účelu – v čem je tady problém?
Rozuměl bych tomu, kdybyste se zmínil, že například bývalý zaměstnanec společnosti Kultura pan Tydlitát je i se svou ženou nyní placen městem (plný úvazek) a přitom bere souběžně odstupné od společnosti Kultura a navíc stále využívá jejich prostředky – v tom případě bych to bral minimálně za nemorální. Ale to už se vlastně týká současné garnitury...
BK
Pane Štefanidesi, oceňuji , že se dokážete omluvit za Vámi uvedený chybný údaj. Škoda, že tomu tak není i u jiných - například i uživatele RP, který nesprávně uvedl, že Rychnov je okresní město. Už tomu tak není hodně dlouho. Ostatně těch klamných údajů uvedl více – buď ze zlého úmyslu nebo z neznalosti.
OdpovědětVymazatL.Šádek
pro BK: pokud jste četl můj příspěvek, pak byste zjistil, že jsem u pana Kosa psal o konci devadesátých let - pan Kos byl ve vedení města v až do roku 2006 byl v zastupitelstvu - a pokud se nepletu, tak i v následujícím volebním období 2006-10 byl placen městem.
OdpovědětVymazatpan Ptáček sice nebyl v zastupitelstvu, ale pro město vykonával a vykonává určité činnosti a ty musel některý ze zastupitelů schválit - pokud by někdo udělal "podraz" se směnou nemovitosti z města na soukromou osobu, pak by za normálních podmínek už dál s radnicí asi nespolupracoval.
Pan Štrégl je zaměstnán v s.r.o. Kultura na poloviční úvazek právě kvůli provozu oné turistické ubytovny, která ale s činností tohoto eseróčka moc společného nemá, navíc nákup oné nemovitosti stál několik milionů a dodnes není splacen. Podle informací, které jsem se dozvěděl, tak nákup oné nemovistosti kdesi v Orlických horách byl proto, aby měla Carmina kam jezdit o prazdninách na soustředění. Kdyby to bylo zařízení ZUŠky, tak bych chápal smysl, ale takhle jde jen o vyčůranost, kterou zase zaplatí město ze svého rozpočtu. Ostatně to je ona investice, na kterou upozorňoval provozovatel tohoto blogu ve svém prvotním otevřeném dopise zastupitelům - kdyby se nesmyslně neinvestovaly miliony třeba do této nemovitosti, tak by mohlo být i na kabelovou televizi - však i ta mzda pana Štrégla bude ročně několik stovek tisíc korun.
Co se týče pana Tydlitáta a jeho odstupného - to je problém vedení města a vedení s.r.o. jak se domluvili.
Sice je to zbytečné, ale pokusím se to znovu zopakovat. Pokud se k něčemu vyjadřuji, tak k tomu, o čem něco vím (a je možné, že něco vím špatně, samozřejmě). To je jediný důvod, proč se vyjadřuji např. také ke Studánce. Já jsem skutečně jen rád, že jsme ji nekoupili, protože ať bude jejím vlastníkem kdokoli, bude se mít hodně co otáčet, aby ji uživil, o návratnosti takové investice už téměř nemůže být řeč (a dělat něco v RK z lásky k Rychnovu má jak vidno jen ten důsledek, že se člověk zviditělní a zvýší závist). Na prodejích majetku obecně mi vadí hlavně to, že se dělaly způsobem, kterým byste neprodával ani vlastní auto. A to by mělo Vám Rychnovákům vadit, protože díky takovým věcem pak nejsou peníze na věci jiné. Na projektech dotovaných z EU mi pak vadí, když jdou peníze na projekty, které dotace EU nepotřebují. Dotace by podle mého měly jít do infrastruktury, na školy, hřiště apod., ale ne na podnikatelské projekty. Opravdu nevidím důvod, proč bychom měli jako občané EU přispívat na to, že budu chtít já jako jednotlivec udělat např. v hotelu bowling apod. V tomto však platí, že i když jde o hloupá pravidla (dle mého), tak jsou to prostě pravidla a jejich využití se nedá nikomu vyčítat.
OdpovědětVymazatK trestní odpovědnosti - musíte cítit rozdíl mezi tím, co je trestné a co je v pořádku, ne? Ne vše, co není v této zemi trestné je správné. U obcí a podobných institucí je navíc problém s tzv. kolektivní nezodpovědností - všichni vědí, že se např. i trestný čin stal, jen je problém s tím, že díky např. tajnému hlasování nejde ani najít osobu, kterou by bylo možné za to stíhat...
K Okresnímu městu - je pravda, že Okresní úřady byly zrušeny, ale pravdou je, že okresy zároveň také zústaly, stejně, jako z určitých důvodů zůstaly i původní kraje. Je to jako vždy v ČR - rušíme vždy vše, bez ohledu na to, zda je to dobré či špatné, a pak to znovu zavádíme. Jako, kdyby se nedalo i ze špatné doby vybrat to správné a to zachovat.
Ke komentářům typu pana Smítala - už jsme tu slyšeli (četli) spoustu názorů jako je ten Váš (pro i proti, ale bez argumentů). Zkuste napsat, v čem je vedení podle Vás špatné a jak byste situaci řešil Vy (to není urážka, jen výzva).
Martin Duben
Vyzva panu Dubnovi, tomu ktery vsechno vi spravne a tudiz se jako jediny muze ke vsemu vyjadrovat. Zalozte si vlastni blog a vyjadrujte se ke vsemu, budete se na nem moc stridat treba s Vasikem Klausu. V dnesni dobe, kdy uroven televizni zabavy zaziva vyrazny pokles, byste na tom mohl udelat karieru... protoze klaunu je malo, ale sasku opravdu hodne (J.W.).
OdpovědětVymazatKlidně se vyjadřujte, JW... Nic Vám nebrání... Jestli to umíte...:-) Myslím, že o úrovni a kvalitě příspěvků si může každý údělat obrázek sám. Třeba si jednou všimnete, že se tu nebavíme o panu Dubnovi, ale o rychnovské radnici...
OdpovědětVymazatJan Werich, na kterého se odkazuje předminulý příspěvek, mimo jiné také pronesl "Zbabělci jsou nepochybně nebezpečný živel, ale co teprve odvážní blbci?". A uvedu ještě jeden velice patřičný citát Jana Wericha: "Kdo ví, je vyhnán z ráje blbosti."
OdpovědětVymazatAnebo taky pro posledni prispevek, ktery mimochodem temi zbabelci paroduje sam sebe: Nejhorsi blbec, je ten aktivni...
OdpovědětVymazatNekdo shury dano ma a nekdo nema (prispevek z 27.2. 23:09). Ten kdo ma muze napsat svuj nazor, treba ze se mu soucasne vedeni radnice ani za mak nelibi - a protoze mame demokracii a kazdy si muze psat co chce, pane Dubne, tak ho kazdy muze napsat, protoze to tak citi a nemusi se pred Vami opsravedlnovat a obhajovat, proc to tak napsal a jaktoze si to vubec dovolil (to jsou metody pribuzne kadrovakov Skorepovi, jehoz plakat mate zrejme vylepeny nad posteli). Diskuse s demagogem vaseho typu pouzivajiciho manipulativni vety typu - nevidim duvod nebo je evidentni - nasleduje subjektivni nazor pana vydavany za objektivni pravdu - je zbytecna!
OdpovědětVymazat...nicméně pan Duben by Vám mohl odpovědět, že on tedy může napsat, co si myslí, že druzí nemůžou napsat. Myslíte, že by někam vedlo?
OdpovědětVymazatSamozřejmě, že si každý může napsat, co chce. Lepší by ale bylo pana Dubna nebo kohokoliv jiného, když už po tom někdo touží a jestliže si to onen zaslouží, rozsekat trefnými argumenty. Pokud existují, směle do toho. Já bych panu Dubnovi prozatím poradil, aby se vykašlal na Studánku. Už tu o ní píše po několikáté, čímž si neprospívá, i kdyby měl tisíckrát pravdu. Jelikož si ještě pamatuji svoji dětskou školní úvahu "Proč Studánka chátrá?", tak ho chápu, ale přesto...
J. Štefanides
1) Carmina.
OdpovědětVymazata) Správný název je Rychnovský dětský sbor, protože Carmina je jen jedním z devíti oddělení (i když tím, které je nejvíc viditelné). RDS je sborem Základní umělecké školy - děti jsou žáky školy a platí školné.
b) Karel Štrégl je zaměstnán jako učitel ZUŠ na poloviční úvazek. Kdo chcete vědět o sboru podrobnosti podívejte se na www.carminarychnov.cz.
c) Osobní poznámka: "Mít navrch" je myšlenka, která mne zaskočila. Nikdy jsem to (ani nikdo z kolegů) takto nevnímal. Naší povinností je zajistit dětem nejen podmínky umělecké a pedagogické, ale také materiální. Pro 250 dětí a na množství akcí, které realizujeme je peněz potřeba opravdu hodně, a to je zřejmě problém, se kterým se potýká jeden z příspěvků. Na získání peněz z rozpočtu města jsme měli a máme stejné možnosti jako každá jiná organizace pracující s dětmi a mládeží.
2)Stará Huť.
Nákup nemovitosti proběhl na základě schválené dotace ve výši 2 000 000,-Kč z Ministerstva financí. Než k němu došlo, jednali jsme s DDM-Déčko, ZUŠ a dalšími organizacemi, které pracují s dětmi o tom, zda budou středisko využívat. Dlouhodobější plány počítají s využitím pro lyžařské výcviky, školy v přírodě ... neboť plánovaná kapacita je 100 osob.
Zápory:
Do hry zasáhly dva činitelé:
a) Ministerstvo financí, které po půl roce, kdy probíhaly opravy, oznámilo, že žádnou dotaci neposkytne a je jedno, že nám ji schválilo, protože na ni není právní nárok (kdo se s něčím podobným setkal ví, o čem mluvím).
b) Hospodářská krize, která znemožnila jít cestou dotací z evropských fondů na nutné opravy.
Klady:
a) Původně požadovaná cena byla 3 600 000, po měsíci smlouvání jsme zaplatili 2 800 000, kvalifikovaný odhad ceny za nemovitost branou jako hrubá stavba je 3 100 000. Tedy město má nyní nemovitost v atraktivní lokalitě, jejíž současná cena je vyšší než ta pořizovací.
b) Nemovitost je dále zhodnocována - opravy stále probíhají i když složitější cestou: Sponzoři, více než 2 000 odpracovaných dobrovolnických hodin od desítek lidí, nejrůznější dary (lednička, mikrovlná trouba, nábytek ...) atd. Někomu to možná přijde úsměvné, ale stále je to lepší, než sedět na zadku a vymlouvat se na krizi.
c) V současnosti jsou dva z objektů v plném celoročním provozu - horská chalupa a chatka (celkem 20 lůžek). V praxi to znamená, že už mohou jezdit malé kolektivy dětí. Nebo tady můžete trávit svou dovolenou či víkend s rodinou, případně přáteli.
d) Od začátku roku jsme měli ubytované klienty již 3x (příjem 16 000,-Kč). Bylo velmi milé, že dva z nich si hned objednali další pobyt ještě v letošním roce.
e) Pro letošek evidujeme již dalších sedm objednávek pobytu )soukromých i dětských kolektivů), přestože propagační kampaň teprve začíná.
Ano jsem zaměstnancem Kultury s.r.o. na poloviční úvazek (to je ta druhá polovina mé práce). O tom jak velká je to vyčůranost, jak na tom profituje Carmina nebo jestli Stará Huť má či nemá pro Rychnov smysl vás více přesvědčit neumím.
Karel Štrégl
Predne argumentu tu ji padlo dost, kdo chce je vidi, kdo nechce nevidi. Pan Duben si tu take vylil a vyleva srdicko, svym zpusobem v poradku. Co se mi na nem nelibi je neustale ocernovani minuleho vedeni z duvodu spatnych prodeju a poskozovani obcanu v RK. Jestli tedy o neceme vi, tak adresa Policie CR v Rychnove nad Kneznou je mu urcite dobre znama - prosim dukazy s sebou... Jinak jsou to vsechno hloupe plky a placky!
OdpovědětVymazatPro Karla Štrégla: děkuji, jste první zastupitel, který zde oficiálně vystoupil a přednesl své stanovisko.
OdpovědětVymazatAd Stará huť:
Když to máte na starosti, můžete představit kompletní byznys plán tohoto projektu? Jaká je návratnost pro s.r.o. Kultura RK? Kolik očekáváte v letošním roce finančních prostředků, které bude nezbytné na provoz a příp. opravy vynaložit a jaký bude výnos? Jaká je cenová politika a jaká je očekávaná obsazenost lůžek během roku?
Pro anonym „A“:
OdpovědětVymazatKdyž dáváte konkrétní „novinářské“ otázky pro zastupitele, který se podepsal, co kdybyste se i Vy uvedl své jméno - samozřejmě to pravé.
Děkuji.
L.Šádek
Pane Šádku, říkejte mi třeba Pepo Nováku. Ale nevím, co vám to pomůže. Já vás neznám a vy neznáte mne.
OdpovědětVymazatZastupitele města a zároveň odpovědného člověka se ptám proto, že mně to za 1) zajímá a za 2) jsem na webu Kultury RK žádné info nenašel, zvláštní je i to, že pan Štrégl píše že začala propagační kampaň. A kde jinde by informace měly být, než na stránkách vlastníka nemovitosti. Ale opravdu nic jsem nenašel.
Taky bych chtěl panu Štréglovi poděkovat, že sem napsal. Dobře objasnil, že sbor, to není jenom Carmina (aspoň je ale vidět, jak si na tom v RK mediálně stojí). Ačkoliv je mi šuma fuk, kde pan Štrégl pracuje, musím říct, nešlo si nevšimnout, že v Rychnově vznikl jeho zásluhou takřka (a možná úplně) z ničeho Rychnovský dětský sbor, v čele se zřejmě dobře znějícím tělesem, Carminou. Před tím nelze než smeknout.
OdpovědětVymazatCo se týče nákupu Staré Huti – asi nejlepší bude si představit, že ho kupuji jako soukromá osoba se zadlužením procentuálně odpovídajícím tomu, které má Rychnov jako město. Budu se spoléhat na nějakou dotaci, když, jak píše pan Štrégl, vím, že to nemusí vyjít? Bude mi moje manželka věřit v návratnost investice, když budu mít byznysplán podobně vachrlatý, jako ten, co nám představil pan Štrégl? Že se nachází dobrovolníci ochotní podpořit tento projekt je skvělá zpráva, která svědčí o harmonickém rozvoji naší demokracie, ale není to argument pro lidi, kteří s projektem principiálně nesouhlasí.
Pan Štrégl tvrdí, že projekt je pro děti. Zároveň tvrdí, že je to investice. Jestliže se město nákupem tímto zaměřilo na příjmovou oblast a chce vydělat, všechny ty děti, které tam budou jezdit, za to budou platit stejně, jako za tábory na jiných místech. Děti nic neušetří, takže všech 250 dětí ze sboru a další z Déčka a ZUŠ na tom bude jako doteď. Jestliže to děti budou mít bezplatné, popř. s výraznou slevou, otázka rentability bude trochu složitější. Provozovat velký objekt se zaměstnanci něco stojí. Použít jako argument „dalších 7 objednávek“ mi přijde úsměvné, ač chápu, že „mediální kampaň se ještě nerozjela“. Podle mě by bylo pro město mnohem výhodnější se na objekt vykašlat, protože vstupní náklady jsou poměrně vysoké, zisky podle byznysplánu jsou velký otazník. Věřím, že se projekt udrží v černých číslech, ale musí na sebe skutečně město nabírat další činnost? Není lepší nechat provozovat táborovou základnu nějakým soukromníkům? V regionu jich je přece dost. Podobný byznys podle mě tak akorát stačí na uživení několika jedinců.
Koupě Staré Huti možná nebyla vyčůranost, minimálně je to ale zbytečnost.
J. Štefanides
Takže pane Pepo Nováku, to je chvályhodné, že se tak zajímáte o dění ve městě. Jen mě překvapuje mě, že jste ani nevěděl o termínu konání zastupitelstva, kde byste se dověděl mnoho, co by Vás mohlo zajímat. I to, co já nepovažuji jen za problém vedení města. Třeba, že koaliční zastupitelé schválili i to, co je fakticky v rozporu se zákonem, jak na to ukazovali opoziční zastupitelé, kteří dobře věděli, o čem mluví. Nebo si myslíte, že to lhali?
OdpovědětVymazatL.Šádek
P.S.
Nemovitosti společnosti Kultura byla věnována celá reklamní stránka v březnovém Městském zpravodaji. To Vám také možná uteklo.
Zaujalo mě, že se tu hovoří o ekonomických rozvahách, byznysplánech a podobně. Stejně vehementně by se mohl probírat fakt, že koalice teď na zastupitelstvu bez problémů schválila záměr založit městem společnost s ručením omezeným, aniž by zaznělo jedno číslo! Tomu se říká bezmezně důvěřovat šéfovi firmy (města), který má vizi (to jsou jeho slova).
OdpovědětVymazatTeď už má neomezený prostor rada města, která výběrovým řízením vybere jednatele, pak navrhne zakládací listinu a dá si vše posvětit koaličními zastupiteli. A všechno bude OK, to dá přece rozum.
Jeden můj známý říkal:“ Jedeme dál, močálem černým kolem bílých skal.“
Jak výstižné.
RS
...jestliže to zastupitelstvo skutečně přesně takto temně schválilo, je to stejně špatně, spíš hůř, než koupě SH. Můj výše napsaný příspěvek nemá vyjádřit důvěru současnému vedení, byla to reakce na příspěvek pana Štrégla, nikoliv hodnocení současného a předchozího zastupitelstva jako celků.
OdpovědětVymazatJ. Štefanides
Ke Staré Huti se nemohu vyjádřit ani k ZUŠ, protože o tom nic nevím, jen přeji panu Štréglovi, aby nelitoval, že se pod svůj článek podepsal. Je to občas radost. Když člověk argumentuje, tak je mu vyčítáno, že mluví dlouze. Když mluví o tom, o čem něco ví, tak je mu vyčítáno, že má skryté umysly. Když mluví krátce, tak je mu vyčítáno, že má uvádět argumenty, ačkoli je tu už opakoval několikrát a není problém je dohledat. A pokud se někoho zeptá, tak je špatný protože někomu zakazuje vyjádřit svůj názor... Jak kdyby byla otázka zákaz. Když jsem do této diskuze začal psát, myslel jsem si, že si tu rychnovští budou vyměňovat informace a že to zvýší naši šanci, že se na radnici nebude krást a budou se dodržovat alespoň základní pravidla morálky a slušnosti ať tam bude starostou Bartoš, Rokl, Skořepa nebo kdokoli jiný. Mě osobně je úplně jedno, kdo tam bude, hlavně, když bude dobrý pro město. Je škoda, že pro spoustu lidí je takovýto blog jen možností někoho pošpinit, urážet a nejlépe jen tak bez argumentů, aby se nebo někoho nebylo možné bránit, nebo se k názoru přidat... škoda... Takže, abych udělal radost hned několika lidem jednou větou: Sundám si kašpárkovské kalhoty, klaunský nos pověsím pod plakát pana Skořepy, ulehnu na polštář pod kterým se mi do rána objeví milion a nechám si zdát nějaký ten frustrovaný sen (víc urážek se mi do věty nevešlo, tak se omlouvám těm, na které jsem zapomněl.. :-)) Krásný den všem! :-)
OdpovědětVymazatMartin Duben
Krasny den vsem volicum ODS, kterym ji v RK vcera zrusili!
OdpovědětVymazatHezký den.
OdpovědětVymazatObčas navštívím tento blog (Rychnovský kurýr), ale pro srovnání i ten na internetu (Rychnovská defenestrace). A zjistil jsem, že na obou může diskutovat, kdo chce a o čem chce. To je dobře a vítám, že existují obě, řekl bych, alternativní možnosti komunikovat alespoň k některým problémům a otázkám, které lidi pálí.
Proto, pane Dubne, bych to neviděl tak černě, jak uvádíte. Někdo je zvyklý psát krátce, někdo dlouze, někdo je hodně břitký (neplést si s hulvátem) ), jiný je zase uhlazenější. Někdo je věcný až heslovitý a někdo spíš „ukecaný“. Ale jak sám jistě víte, to tak je na většině blogů.
Mě spíš zarazila jedna věc. Když jste se, pane Dubne, zmínil k otázce zákazu, připomněl jste mi, že můj známý mně řekl, že pan starosta se dokonce na jednání zastupitelstva města nepříliš lichotivě vyjádřil k „jakémusi“ blogu. Pravděpodobně myslel tento blog. Bohužel jsem mezi lidmi nejednou zaslechl, že by se měl tento blog snad skončit. Chápu, že může být někomu nepříjemný, ale snad to nedojde tak daleko. Byla by to škoda.
Otmar Steiner
Já se ani starostovi nedivím. Když mohla být zrušena ODS ve městě, tak co by nešlo zrušit tento směšný blog:-) Aspoň bude od něho pokoj!
OdpovědětVymazatTento blog je vytvoren na blogspot.com a tudiz by musel byt zavren jedine z poruseni nejakeho toho paragrafu, coz se myslim nestalo. Ovsem co pravnik to nazor, ze? Jinak chapu, ze kadrovakovi Skorepovi cizi nazory (a vetsinou ne jemu zrovna lichotive) se nelibi.
OdpovědětVymazatJj, zrusit tento blog a bude pokoj - takova krasna reakce ve stylu 50tych let :) Naopak, jen vice takovych blogu!!! Osobne jsem zvedavy na nejake oficialni prohlaseni ze strany vedeni radnice, jehoz starosta a mistostarostka kandidovali za stranu, ktera byla jejim vedeni popravu zrusena. ODS jde v poslednich letech do kopru prave diky takovym lidem jako je Skorepa, kteri se nestiti navzdory zakazu spojit s komunisty. Ale kseft je kseft a mesto je firma...
OdpovědětVymazat2 pan Steiner: Asi máte pravdu, jen mne mrzí, když má člověk dobře míněnou snahu a je to marný, je to marný, je to marný... :-) Jestli se nelichotivě o tomto blogu vyjádřil pan starosta netuším (ale všiměte si, jak se Vaše věta z doslechu o tom, že se nelichotivě vyjádřil o blogu, změnila během pár komentářů v to, že "někdo" chce zrušit tento blog :-)). Já i když jsem z některých komentářů zklamaný, tak si stále myslím, že je dobře, že existuje. Svoboda projevu je důležitá, i když má občas nepříjemné průvodní jevy a občas je zneužívána. Já bych ani nerušil žádné politické strany. Už to tu v historii párkrát bylo a většinou to znamená jen to, že to ty zrušené pouze posílí, strana či hnutí se přeskupí, přejmenuje a změní své vystupování navenek, což může některé lidi zmást. Podle mne je lepší, když lidé čas od času slyší např. KSČM v parlamentu, aby věděli, že tudy nee apod. Co se týče místní ODS, tak jak jsem psal (asi na Rychnovské defenestraci) - moc mne pobavilo, když zrušení oznamovali čisťoučcí Nečas s Vondrou... To, že byla v RK zrušena "pobočka" ODS je podle mého chyba hlavně pro tuto stranu, které zjevně nevadí, když v Praze bude znovu vládnout profláklá pravolevá koalice vybudovaná přes hlasitý odpor voličů, ale podpora komunistů v lokální politice jim vadí... Kdyby zrušili místí pobočku např. proto, že se zpronevěřila programu strany, nebo, že její zástupci kradou apod., pochopil bych to. Toto je zase ale jen gesto na voliče ve stylu již dříve používaných "Mobilizací" proti ČSSD. Jsem zvědav, jestli teď ODS zbaví doživotně členství pana Klause, který byl zvolen hlavou státu s podporou komunistů (myslím dokonce 2x) :-) A odpověď právní - pokud bude fungovat jako doteď, tak zakázat tento blog skutečně nikdo nemůže, nejsme v Číně (zatím :-)) To už je v této době pravděpodobnější, že zkrachuje poskytovatel této služby.. :)
OdpovědětVymazatZapomněl jsem se podepsat - Martin Duben
OdpovědětVymazatChtel bych se zeptat, jak se pozna, ze zrovna snaha pana Dubna je to dobra? Neni to jen jeho pohled na vec? Ale cituji: je to marny, je to marny... je to marny. Blog vam (nam) nikdo nezrusi, budte (budme) v klidu... a uz vubec ne manazer s 20tiletou praxi, i kdyz se mu to urcite necte dobre, ze by ho lidi (a neni jich malo, spis naopak) radsi hnalo svinskym krokem.
OdpovědětVymazatTo, že to myslím dobře se nepozná. Však také nepíšu pro získání sympatií. Nejjednodušší bude, když prostě budete brát v úvahu jen názor a buď s ními budete souhlasit nebo ne. Připsání jména považuji pouze za slušnost, která je spravedlivě trestána. Říkám jen názory na věci, o kterých si myslím, že něco vím jako spousta jiných tady. A netvrdím, že jsou mé názory správné. Ostatně - soudě podle toho, jak mi tu lidi nadávají, tak bych více starostovi prospěl, kdybych psal proti němu... :-) Jediné, čím Vám mohu napovědět jak jsem vypočítavý je to, že jsem své názory říkal vždy bez ohledu na to, kdo vládne. Nevadilo mi mluvit proti dřívějšímu starostovi a nebude mi dělat problém mluvit ani proti současnému, když budu mít důvod. Jen doufám, že moc důvodů mít nebudu. Nechtěl bych se dočkat toho, že lidé už nebudou věřit vůbec nikomu, bude se (pod cenou) rozprodávat městský majetek a nebude, kam se s dětmi projít, protože místo Včelného bude obora pro milovníky zvířat s puškami... Doufám, že se bude pár let šetřit, aby zase bylo více peněz na vše...
OdpovědětVymazatMartin Duben
Je mi líto, že zastánci starosty nejsou schopni vidět jak starosta se obklopuje svými lidmi. Ale nejsou to ti nejschopněnjší co se týká znalosti a odbornosti. Ale jsou nejschopnější udělat pro něho vše co si žádá. Jsou to anální horolezci bez charakteru. Za dva roky uvidíte jak se bude Rychnov hroutit. Ale to už bude pozdě.
OdpovědětVymazat